woensdag 7 november 2018

Van atleet naar triatleet........


De oude verhalen, wat zijn ze toch leuk nee ik ga ze hier niet herhalen hoor maar wel erg grappig en ze blijven me wel een beetje volgen maar daarover straks meer.
Eerst even die darmen enzo, ik drink dus te weinig. Hallo je weet toch dat je voldoende moet drinken? Ja dat weet ik en ik dacht echt dat er redelijk wat water naar binnen ging maar dat viel tegen toen ik het ging opschrijven. We drinken nu meer en moet zeggen het gaat beter, ook meer tijd tussen het eten en het lopen, zeker op zondag helpt goed. Nu gaan we weer verder kijken hoe we het nog beter kunnen krijgen maar de eerste stapjes zijn gezet.

Budapest
Een marathon samen lopen, eigenlijk alles samen, normaal gaan Marcel en Ginie mee en soms is de groep nog iets groter maar deze keer gingen we samen op pad. Het was voor ons ook eigenlijk gelijk vakantie want door de wisseling van werk kwam het er niet van om in de zomer nog een weekje weg te boeken, dus we waren er best aan toe.

De dag voor vertrek al lekker vrij, nog even zwemmen, wasje draaien, koffers inpakken, katten wegbrengen, je ken het wel heel veel kleine dingen die nog even moeten gebeuren. En dan is het zover lekker op tijd naar het vliegveld, deze keer vliegen we via Rotterdam voor ons de eerste keer en je ben er dus zo (veel te vroeg).

Koffers afgeven en dan nog maar even lekker wat gaan eten, het is vakantie tenslotte. In het restaurant komen we Renate en Ron tegen. Renate waren we eerder dit jaar in Liverpool al tegengekomen en via facebook contact gehouden en nu allebei op het vliegtuig naar Budapest.

De vlucht verliep lekker soepel en aangekomen hadden we vrijwel direct de koffers en konden we een buskaart gaan halen. Super geregeld daar het openbaar vervoer en spotgoedkoop. Ik had gezien dat we vlak bij het appartement uit konden stappen en dat klopte ook, lekker hoor als alles spoedig verloop.

Koffers uitpakken en hup even naar buiten, beetje de boel verkennen nou voor het eten zaten we goed zo ongeveer 30 zaken binnen een straal van 500 meter! Even wat te drinken halen, omkleden en lekker gaan genieten van de stad.



Vrijdag we gaan onze startnummers ophalen, de beurs is niet klaar jammer hoor niet even rondneuzen (Martin vind het niet erg). Het is best raar normaal zie je overal borden en dat soort dingen dat er een marathon is maar nu helemaal niet. We gaan heerlijk de stad rond met bus, metro en tram alles sluit op elkaar aan en de stad is geweldig om te bekijken.




Zondag ja dan is het toch echt zover om 9.00 starten dat betekent heel erg vroeg eten, nog een beetje dommelen op de bank zodat Martin nog even kan blijven slapen. Het is best druk in de metro en de tram richting de start maar eenmaal aangekomen verspreid alles zich en zij er genoeg dixies en is er een deel voor afgifte tas en gaan we lekker op tijd het start vak in. Het is warm en de zon schijnt al behoorlijk fel, we maken hier en daar een praatje en weten het word zwaar. 




Het voordeel van een kleinere marathon je ben veel sneller weg, het tempo wat we wilden lukt niet we gaan te hard, we zien het wel. Al snel merk ik dat ik toch nog even moet plassen dus de eerste dixie is stoppen en daarna lopen we eigenlijk weer in het iets te snelle tempo verder. 


Er zijn heel veel verzorgingsposten en iedere post drinken we ook echt even goed want met de hitte is dat wel nodig. Het is geen gezellig parcours zo langs de Donau want je ziet hem net wel net niet, we gaan van Pest naar Buda en weer terug en nog een keer en dan gaan we bij 15 km over de finish dat is echt stom maar goed we moeten nog even dus door……



Bij 28 km ben ik er eigenlijk wel klaar mee en gaat het tempo er echt uit, genieten en doorploeteren. Er is hier en daar wel wat publiek maar niet heel erg veel, gelukkig even over het Maagdeneiland heen, schaduw en even een andere omgeving, het eiland af en dan in een redelijk rechtelijn naar de finish. Tot we zijn er tevreden jazeker was het mooi, nee niet echt. 




We halen de medaille op die best groot is en krijgen een tas vol met eten en drinken, best fijn zo goede verzorging. Na de finish komen we een super trotse Renate tegen die haar eerste 30 km heeft gelopen ( was ook mogelijk daar). Even lekker napraten in het zonnetje en daarna terug naar het appartement om heerlijk te douchen, marathon nummer 15 is een feit. Nu vakantie!





Aan het einde van de vakantie kreeg ik een berichtje van Kasper de eigenaar van de RunningPlus een website over hardlopen, dit was vroeger een forum en hier heb ik mijn eerste stappen gezet als blogger. Het verzoek was of ik af en toe als gastblogger iets wil posten, nou dat ga ik zeker doen zodra ik tijd heb.
Tijd ja ik heb het druk het zwemmen kost gewoon heel veel tijd en energie en het opstarten van een nieuwe winkel ook, plus meer werken het is even aanpassen.
En dan gaan we ook nog echt in een triatlon groepje trainen dus zal ook best weer even wennen worden maar goed ik ga eerst dit proberen te posten van het weekend even wat foto`s erbij zoeken en dan ga ik oefenen op mijn goede voornemens om meer te bloggen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten