dinsdag 11 september 2018

Wat vliegt de tijd toch.



De opening van de winkel was een geweldig feestje met taart, bubbels en heel veel lieve mensen. Gewoon jammer dat zo dag zo snel voorbij is, maar gelukkig gaan we nog heel veel leuke acties krijgen dus hou onze facebook pagina goed in de gaten.





De foto`s zeggen genoeg.

Verder heb ik amper de tijd om plannen te maken, maar gelukkig wel tijd om lekker te genieten op de fiets of in het zwembad en tussendoor doen we ook nog een beetje lopen, heerlijk.
Na mijn laatste blog kreeg ik de vraag doe je dit allang (bloggen) en toen ben ik eens terug gaan denken. Ik heb echt vanaf de allereerste loop met regelmaat in een plakboek/map mijn ervaringen opgeschreven.


Het is mei 2007, op de sportschool hebben we het over hardlopen, Martin loopt al sinds een half jaar en heeft vorige maand zijn eerste 10 km gelopen. Het gaat over een sponsor loop en of ik met IKEA niet mee wil doen? Klinkt leuk maar dan moet er eerst getraind worden, misschien volgend jaar. Martin vraagt of ik wel besef hoever 3.5 km is ……… Het ei is gelegd en ik ga trainen. De volgende dag rijden we naar Barendrecht om daar op de trimbaan te gaan oefenen, 25 meter en toen was ik klaar…ik heb een uitdaging dus. Na drie maanden kom ik al op 2,5 km en krijg ik mooie schoenen voor mijn verjaardag en dan gaat het fout; fysio, zooltjes, en weer andere schoenen en overnieuw beginnen in tja 2008.

Best eigenlijk grappig om zo terug te lezen, ondertussen zitten we ook op een hardloopforum en daar begin ik eigenlijk heel voorzichtig met bloggen. En zo heel af en toe spreek je dezelfde mensen en ga je naar de zelfde wedstrijdjes en kom je elkaar dus in het echt tegen en ontstaan er mooie vriendschappen.
Maar ook tijdens het lopen kan er een mooie vriendschap ontstaan zoals met Ginie en Marcel in Leiden 2011.
En zo is ook mijn blog in een boekje beland, Een marathon loper vertelt.


En dan besef ik hoeveel leuke dingen ik al mee heb gemaakt door het lopen, hoe blij ik mag zijn dat ik dit kan en mag doen en natuurlijk mopper ik als het niet gaat zoals ik wil, mijn kuiten in de kramp schieten, mijn darmen aan de hol gaan, ik graag mezelf nog een keer omdraai maar weet dat ik beter kan gaan lopen. Ik ben een gelukkig mens.


En dan nu ook zwemmen en fietsen ja het is soms even puzzelen over hoe, wat en wanneer maar goed we zijn met de zwem cursus begonnen en hebben dus ook huiswerk en dat lukt net niet in de badkuip dus moeten we dat even in gaan plannen. Het fietsen is even iets minder maar probeer minimaal eens in de week erop te klimmen, straks als er binnen gefietst gaat worden gaat het misschien makkelijker (ben bang van niet).


We hebben weer wat loopjes ingepland zodat we weer ergens naar uit kunnen kijken; Willemstad de Vestigingsloop, Boedapest de marathon en in Rotterdam een night run ( handig voor een nacht blinde) en Het is voor niks, dus weer even lekker bezig.

Ondertussen toch ook maar de Molenweiloop gedaan, zag er best tegenop maar moet heel eerlijk zeggen heb er lekker gelopen geen PR maar dat was niet het belangrijkste, het lekker lopen was het belangrijkste en heb echt mijn best gedaan.


Verder nog steeds druk aan het rommelen met mijn darmen en hun met mij, heb volgende week hier een afspraak over bij een sport diƫtist, is kijken of deze me verder kan helpen. Verder blijven we gewoon van alles proberen, want we geven niet op ( het scheelde weinig zondag).

Nou ik duik nog even in de oude verhalen voor we zo gaan trainen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten