woensdag 1 maart 2017

Eten!!!!!!

Zo ik ga het eens proberen op een rijtje te zetten.


                              VOEDING _ HARDLOPEN



Echt ik dacht dat ik nu wel wist wat ik nodig heb voor het lopen en tijdens het lopen en na het lopen maar eigenlijk vind ik het alleen maar moeilijker worden.

Laten we met het gemakkelijkste beginnen het gewone eten, jippie tijdens de voorbereiding van een marathon kan je eten wat je wil je traint zoveel dat je toch niet aankomt, ik val zelfs redelijk wat af iets wat niet heel erg is mits het niet te gek word.

Wat eet ik op een dag nou eigenlijk:
Ontbijt: 2 bakken koffie met een grote bak yoghurt met muesli en een banaan
Tussendoor: koffie met minimaal een stroopwafel
Lunch: op dinsdag en donderdag een salade of een stoommaaltijd en anders een lekkere boterham een stuk of vier
Tussendoor: thee / koffie met een koekje of iets
Diner: op dinsdag en donderdag brood ivm de training en anders veel pasta gerechten met extra groenten
`Avonds: een bak kwark, wat nootjes en vaak nog iets van chocolade dus ik dacht zo al met al aardig wat calorietjes.

Dan tijdens het lopen ga ik voor 15 km of meer dan gaan de gelletjes mee en na de training een eiwitten shake en uiteraard wat sportdrank. Ook gaan we straks weer extra aan de carboloader maar dat doe ik alleen bij de laatste twee duurlopen en voor de marathon.

Tja gelletjes welk gelletje en wanneer welk gelletje ook dat zijn van die dingen die je uit moet proberen, nu weet ik onderhand wel welke ik redelijk lekker vind en welke echt heel vies zijn maar wel goed werken. Dus zijn we druk bezig met een combi te maken van diverse gelletjes want je heb ook gelletjes die beloven dat je geen kramp krijg.

Gelukkig hebben we nog twee trainingslopen om de laatste check uit te voeren en hoop ik dat ik nu goed zit maar het blijft een lastig ding, ongetwijfeld zal ik onderweg nog een keer een shotbock van Martin opeten maar dat zal het verschil niet gaan maken denk ik. Dus dit moet het gaan worden voor de laatste twee trainingslopen en de marathon zelf.










Geen kramp lees ik dat goed ja dat lees je goed je heb gelletjes met magnesium dat kramp voorkomt maar ook de gelletjes van best4sports geven aan dat je geen kramp krijgt. Nu moet ik wel heel eerlijk zeggen die zijn ook wel heel erg vies maar goed als het helpt zou het mijn redding zijn want ik ben er klaar mee met die kramp aanvallen.

Ja uiteraard lig ik ook regelmatig op de massage tafel en zorg ik dat alle afvalstoffen uit mijn benen worden gemasseerd, dit jaar doe ik echt alles eraan om geen kramp te krijgen dus idd dat heerlijke glaasje wijn in het weekend is alleen nog maar op de zondag na de lange duurloop.



Jawel er staat een heerlijke fles champagne te wachten op 9 april want we gaan voor een mooi pr.

Op naar een krampvrije marathon.





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen