maandag 20 maart 2017

En toen zaten de lange trainingslopen erop maar wat is er in de tussentijd nog allemaal gebeurd.
Na een heerlijk gezellig weekend met iets teveel eten op dinsdag gelukkig weer gewoon kunnen trainen.

Op woensdag mijn rondjes in het park gedaan waarvan enkele samen met Angelique die ik tegenkwam erg gezellig maar iets minder goed voor je hartslag je gaat iets sneller en je kwebbelt wat meer maar goed dat mag wel een keertje. Ik merk wel dat met de lange duurlopen op zondag het steeds iets zwaarder gaat worden eens even kijken wat we hiermee gaan doen.

Donderdag uiteraard weer lekker trainen en dan merk je eigenlijk dat je maag een beetje aan het rommelen is, ziek worden is nu geen optie dus als het dan op zaterdagochtend heel slecht weer is, is een loopje zo geskipt morgen 32 km dus alle energie nodig.

Zondagochtend wekkertje gaat en het weer valt gelukkig mee, bakje koffie op het gemakje en dan gaat er iets niet goed, de koffie is er sneller uit als in he lastig maar ik wil toch lopen, eten blijft er gelukkig in dus hup alle gelletjes mee zodat we dat goed kunnen proberen en gaan. Stiekem blijft mijn maag een beetje raar voelen maar goed we gaan het zien en gaan gewoon starten. Helaas bij 14 km krijg ik wat krampjes en is het net niet lekker lopen meer dus even doorharken tot de drankpost op 16 km en dan eruit stappen niet leuk wel verstandig, ik hou me groot en blijf nog even vrolijk en gek doen maar ben blij als ik in de auto terug naar de vereniging zit.



Enkele kanjers die voor ons drinken zorgen



Donderdag zo eindelijk weer lopen, ja ik heb echt even rust gehouden mijn lichaam was er duidelijk aan toe dus, dus ook tot aan de marathon moet ik mezelf even goed in de gaten gaan houden en misschien even een stapje minder gaan doen……lastig maar denk ik wel beter.


Zaterdag 11 maart we gaan weer eens lekker een rondje trail doen de Sallandtrail, vorig jaar liep ik die samen met Martin en vond hem best pittig, dit jaar moest ik het alleen gaan doen want Martin ging samen met Marcel en Gina voor de 50 km!!! 




Samen met Brigitte van start en we zijn aan elkaar gewaagd en liepen redelijk gelijk op ik had echt vleugeltjes en liep heerlijk ontspannen en heb super genoten, op het laatste stuk moest Brigitte helaas iets gas terugnemen. Heb echt super gelopen en had het gevoel dat ik nog wel een rondje had kunnen doen. Marcel en Martin hebben samen een super trail gelopen en ben echt zo trots op mijn allessie, Gina moest de heren ook laten gaan omdat ze niet helemaal lekker was maar gelukkig wel kunnen finishen.




Zondag nog een beetje stijve en stramme beentjes maar toch even op het gemak een nieuw heen en weertje uitgezet voor de zomerse zaterdag ochtenden, lekker pittig maar daar worden we groot van toch.

Afgelopen week weer gewoon lekker getraind alleen de rondjes op woensdag in het park omgeruild voor een heerlijk loopje op het strand, heerlijk even over het zand om daarna op het terras van een heerlijk broodje te genieten gewoon omdat je moet genieten van de momenten die er zijn, morgen kan het te laat zijn.





Donderdag gewoon weer lekker trainen met goed weer en dan tja het blijft Nederland dan moeten we de winterjas weer aan en is het mooie weer op, zaterdagochtend het stormt en doet ik ga even plassen en zet dan snel de wekker een uurtje later rust is ook training tenslotte.


Zondagochtend 19 maart de laatste trainingsloop alweer, het is redelijk droog buiten maar het waait hard het gaat dus een flinke klus worden maar goed als het maar droog blijft. De eerste kilometers hebben we de wind tegen, dan een heel lang stuk lekker de wind in de rug soms heel even van opzij of tegen maar goed te doen tot kilometer 25 dan is het eigenlijk nog 10 kilometer bikkelen tegen de wind in. 



Het kost me energie heel veel energie en bij 29 kilometer ben ik er een beetje klaar mee me gedachten schieten alle kanten uit ik wil even niet meer in een groep lopen en doen ik wil eigenlijk wel even lekker gillen en janken, ik mis me paps het is nu twee jaar geleden en het verdrieten het gemis blijft zeker omdat hij zo trots op me was als ik de marathon ging lopen en ja ik weet het hij kijkt mee moedigt me aan maar toch……..
Angela een loopster van Loopschool Kralingen heeft het ook iets zwaarder dus ik pik haar op en samen binden we de strijd aan met de laatste kilometers en flikken we het gewoon om netjes op tijd binnen te komen de andere hadden gewoon te snel gelopen. 

Oja sorry ik had te hard gelopen in het begin, het is en blijft een moeilijk iets dat pacen maar ik moet zeggen heb het met liefde gedaan en volgend jaar dat zien we volgend jaar wel weer.
Voor iedereen rust nu lekker uit, zorg dat je fris en fruitig aan de start staat op 9 april en  heel veel succes.
 You never walk alone


1 opmerking:

  1. Leuk stukje Monique. En bedankt voor het pacen was super gezellig met jou. Succes in Rotterdam

    BeantwoordenVerwijderen