woensdag 11 januari 2017

2017 is gestart

Zo de eerste loopjes zitten er weer op, de oliebollen en de champagne is er afgelopen, de goede voornemens zijn nog in stand daar waar mogelijk.

Want tja er rust echt een vloek op de 6 uur van Steenbergen voor mij, wilde ik in 2015 mijn eerste poging daar gaan doen maar door familie omstandigheden was ik niet fit genoeg om er ook maar over na te denken. 
Afgelopen jaar had ik al een date staan met mijn liefste vriendinnetje om ons jubileum te vieren en normaal zou het geen probleem opleveren maar in Steenbergen bedachten ze dat het niet het tweede weekend van mei maar het derde weekend van mei zou worden en juist toen was ook ons jubileum, en vriendschap gaat voor dan nog maar een jaartje wachten. Regelmatig op de site kijken en doen oke het gaat weer het tweede weekend worden in mei maar nu op zaterdag ipv zondag mmm moet te regelen zijn. Ik ga even op het werk regelen dat ik dan vrij ben en op zondag werk, even checken op de site of er niets veranderd is je weet maar nooit…..en ja hoor het is een week naar voren geplaats en dat is het weekend dat we met een hoop loopvriendjes een weekend in Amsterdam zitten om naar het theater te gaan voorstelling De Marathon.
Ik weet het niet meer moet ik het ergens anders gaan doen weer een jaar wachten ik weet het echt even niet meer, ik wil het eigenlijk het liefst in Steenbergen omdat dat voor mijn moeder het leukste en het makkelijkste is maar er rust echt een vloek op dus we gaan het zien.

Maar goed we zijn weer lekker aan het lopen heb mezelf nog maar op een paar nieuwe schoenen getrakteerd, soms kan ik echt niet kiezen welke ik aan wil en het word met meer keuze niet echt makkelijker. Wat heb ik gekocht en waarom, het zijn de Hoka`s Clifton geworden een heerlijke schoen die mooi aansluit heerlijke demping dus ideaal voor ja wie weet de marathon. De bedoeling is dat ik er alle trainingslopen op ga lopen en tijdens de marathon er staan dan nog niet zoveel kilometers op en is dan nog genoeg demping over.



Ja maar moet je schoenen niet goed inlopen en ben je niet bang voor blaren? Nee ik heb daar altijd wel geluk mee dat ik heel makkelijk schoenen aan kan doen en op weg kan rennen dus het moet gaan lukken.
Uiteraard heb ik ze even kort getest op nieuwjaarsdag op een klein rondje en dat ging super en afgelopen zondag de eerste trainingsloop ermee gedaan, de eerste ja het is weer zover de trainingslopen zijn weer begonnen.



Nu werd het dit weekend zomaar ineens winter en was het zaterdag over glad en sneeuw en vies en bah maar gelukkig was er zondag al heel veel verdwenen en konden we om 10.00 uur vertrekken met een groep van 26 lopers voor de training van 23 kilometers voor vele een afstand pr. Dit jaar was de route veranderd gingen we voorheen de Brienoordbrug op en over en weer terug hadden we nu een mooie ronde richting de Netkous en door de polder oke sommige stukken waren niet prettig lopen en dat maakte het extra zwaar maar het laatste stuk was gelukkig goed te lopen en het zonnetje die deed heel erg zijn best. Net voor de tweede drankpost hadden we even een klein oponthoudje en had ik daarna de schone taak om de groep weer in te lopen, dat was een leuke uitdaging die ik ook net heb kunnen halen. Al met al een leuke, gezellige loop en op naar de volgende loop.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten