woensdag 21 december 2016

Een blik terug en een kijkje vooruit….



Tja we zitten weer aan het einde van het jaar, hebben we onze doelen gehaald?
Nee niet echt maar we zitten er dicht bij dus laten we ze mooi staan voor volgend jaar hoeven we daar niet meer over na te denken.

Ik kan terug kijken op een mooi en sportief jaar waar we toch mooie resultaten hebben bereikt en daar gaat het tenslotte toch om.

Als afsluiting van het jaar heb ik afgelopen zondag in Spijkenisse nog een halve marathon gelopen, een wedstrijd die niet bekend staat om de vele toeschouwers maar wel om de wind die altijd langs het water raast. Gelukkig was het afgelopen zondag goed weer en had ik van de wind geen last. Wel erg nerveus over mijn kuiten wat gaan die doen want ik had zaterdag in de winkel al behoorlijk wat last van mijn kuiten (we hadden donderdag ervoor lekker lopen crossen met de training zijn ze niet gewend he).

Maar goed ik wilde wel heel graag lopen dus even kijken wat kunnen we doen, beetje magnesium, een speciaal kramp gelletje, een magnesium gelletje tja er is een hoop te krijgen in de wereld van sportvoeding. Even een spoed overlegje met mijn hardloopbroer en tja dan gooien we er maar een magnesiumgelletje in en hopen dat de darmen dat waarderen en uiteraard mijn kuiten.

We moeten bijna starten dus even netjes loslopen beetje opwarmen, alles voelt redelijk dus we gaan zien wat het word, een leuke tijd graag een PR hoeft niet lekker lopen is belangrijker.
En weg zijn we een rondje over de baan en dan gaan we echt los, even een beetje kijken wie wat loopt en proberen niet te snel te starten eerste km 5.51 oke das dus iets veel te snel. He ik loop nu achter een dame mooi tempo misschien iets te vlot voor mij maar we gaan kijken hoelang ik mee kan liften. De dame (Yvonne) bleef lekker steady lopen en ik bleef er netjes achter, vraag dus ook niet waar ik heb gelopen heb alleen op de voeten van haar gelet.
Bij 10 km een gelletje erin en door blijven gaan. Ik verbaasde mezelf helaas bij 14 km ging het tempo bij Yvonne er een beetje uit en had ik nog iets dus hup ik door, soms eens kijken om me heen maar volle focus op het lopen. 
He we zijn bij 18.5 km maar dit ken ik even goed kijken maar dat is de achterkant van het huis waar opa en oma hebben gewoond ( helaas is dit al meer als 30 jaar geleden) hier is echt niets veranderd en ik denk dat moet ik pa straks vertellen en bedenk dan dat dat ook niet meer mogelijk is, er lopen wat tranen over me wang, ik kijk naar boven ik zwaai en loop netjes door voor opa en oma en pa.

Oke even blik op het horloge hoeveel meters hoeveel tijd, ik heb wel geroepen dat ik niet voor een PR ging maar het gaat lastig worden maar toch maar even kijken of we dat gas pedaal nog even in kunnen trappen, met een laatste km op 5.49 komen we toch net nog wat seconden tekort maar heerlijk gelopen en een mooie tijd, en die tijd moet er dan toch maar aan volgend jaar.

Voor iedereen fijne kerstdagen, geniet ervan met de mensen waar je van hou, denk aan de mensen die er niet meer bij kunnen zijn, en wees tevreden met wat je heb er zijn helaas meer mensen die minder hebben als die meer hebben.
Tot 2017


Geen opmerkingen:

Een reactie posten