woensdag 2 november 2016

De Halve van Etten-Leur

Zo daar zijn we weer.

Terug van een gezellige dag Etten-Leur, afgelopen zondag hebben we met 14 dames en heren uit onze groep een prestatie neergezet in Etten-Leur wat een super toffe gezellige dag was het.

Een wedstrijd waar met de hele groep naar toe werd getraind De Halve Van Etten-Leur, voor sommige de eerste halve marathon voor anderen de zoveelste maar hoe je het ook went of keert wedstrijdspanning hou je altijd.
Ik had ook steeds geroepen ik zie wel wat ik ga doen voor een tijd of om lekker te lopen en een beetje lol te trappen. Ik heb natuurlijk drie weken geleden de hele nog gelopen en is het dan slim om alweer te gaan knallen en maak je dan niet meer kapot en en en. De week ervoor had ik echt een super training gedaan van 15 km, tempo best aardig rapjes en toch niet geheel stuk gaan, maar kan ik dat ook 21 kilometer en dan het liefst toch net nog iets harder, ik zo best toch heel graag een paar seconden van me pr willen afhalen uiteraard.

De ochtend lekker besteed aan een beetje aan rommelen lekker op het gemakje eten even onder de zonnebank staat het shirtje van Geen Getrut ook weer net wat leuker en dan op het gemak naar Etten-Leur, het was trouwens heerlijk weer zonnetje geen wind dus helemaal perfect. Auto parkeren even naar het finish gebied lopen want daar komen de eerste lopers van Energie binnen die de 10 km hebben gelopen dus die gillen we nog even over de finish heen om vervolgens nog even een bakje koffie te gaan doen en dan is het tijd om te gaan omkleden, ondertussen is het groepje zachtjes aan het groeien en worden de zenuwen steeds groter bij iedereen. En maken we een foto met een deel heel de groep is helaas niet gelukt. 


We gaan het start vak in nee niet te een start vak naar voren dan loop je jezelf echt kapot op de eerste kilometers en dat is zonde, we gillen succes naar elkaar en weg zijn we.

Na twee kilometer heb ik me ritme nog niet echt te pakken en moeten we een viaduct op hier kom ik Halmar tegen die ook te rap is gestart, ik wens hem nog even succes en ik ga verder achter een paar roze New Balance schoenen aan die in een heerlijke pas lopen ik ga eens kijken of ik daar een beetje bij kan blijven, ze gaan iets harder als ik zou willen maar ik hang er wel heerlijk achter, ik merk dat me ademhaling bagger is en dat er soms even gekeken word door lopers die me inhalen of ik niet op de grond neer ga storten maar ik heb er weinig ( nou ja een beetje) last van.

In de verte 200 meter voor me zie ik Brigitte en Reint lopen makkelijk hoor van die petjes en heb echt zoiets van jeetje ik ga wel rap, tralalalalala. Tien kilometer ik ga het wat zwaarder krijgen maar goed ik zou iets terug mogen in tempo maar ik probeer te blijven volgen, de roze schoentjes voor me krijgen het even wat zwaarder en ik zie Jolanda en Karin voor me lopen we gaan een beetje aan het stuivertje wisselen ik voor hun voor en weer terug jeetje waar zijn mijn roze schoentjes nou, oja zijn ze weer ik volg ze weer. Ik ben een beetje uit me ritme en mijn roze schoentjes blijven het ritme aardig volhouden we zitten op de 14 kilometer ik moet even een pas op de plaats maken jammer maar ik zit erg hoog met me ademhaling of zit het toch tussen me oren waarom kan ik nu net niet even doorzetten kan ik echt even niet meer of loop ik weer te kloot violen, ik heb het zwaar met mezelf ik schop me onder me kont kom op meid door bikkelen. 

Het is nog maar een stukje je kan dit doe eens normaal en loop door, rekenen en nog meer rekenen kan ik nog een pr lopen? Wel niet ik kan niet meer lekker rekenen dus ik moet gewoon keihard me best doen en anders zorgen dat ik nog zoveel mogelijk red wat er te redden valt.
Bij 18 kilometer kom ik de roze schoentjes weer tegen de dame zit er helemaal doorheen ze kan helaas niet aanpikken bij mij en ik moet nu niet aan een ander denken dit loop ik voor mezelf dus gewoon doorgaan, even doorbijten het lastigste deel komt nog klinkerwerk ik heb daar echt moeite mee aan het einde, voeten optillen en doorgaan.


He daar staan Hans en Gudy gezellig even afleiding en zo naar het einde toe zie ik af en toe meer bekende gezichten, ik loop Ger achterop en probeer hem mee te slepen maar ook Ger kan niet meer extra aanzetten dus dan ga ik maar nog even een klein stukje mijn maatje en mijn allesie staat al te roepen ik zet aan en knal over de finish heen geen PR maar dik tevreden en lekker gelopen.



Ik wacht nog even op de roze schoentjes bedank de dame in kwestie netjes en ga dan snel naar de rest van de groep. Jeetje wat is er hard gelopen door iedereen wat een mooie PR`s zijn er gelopen, echt helemaal leuk gezellig gaaf top.
Nu snel omkleden en de kroeg in een wijntje hebben we verdiend.

Maar hoe is het met mijn doelen:
oefeningen doen – op snelheid trainen – langere duurlopen doen – langere duurlopen ook op hogere snelheid – stiekem toch plannetjes blijven maken – en uiteraard het belangrijkste blijven genieten van het lopen – weer wat vaker bloggen.
Het gaat goed, ik durf wat meer op snelheid te lopen zeker op de zondag, de loopjes gaan nu echt langer worden (20 moet beetje lukken ieder weekend), de plannetjes zitten in mijn bolletje en het genieten ja met zo mooie herfst kan je niet anders.


Tot snel weer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten