woensdag 10 februari 2016

week 5 van 2016


Een hardloopdipje of spierpijn, ik weet wel dat de Belgische Trail erg mooi was maar dus ook erg zwaar mijn hemel wat heb ik zere benen gehad.

Dinsdag wel gewoon getraind maar woensdag ging ik vol goede moed naar buiten en bedacht ik na een kilometer wat ben ik aan het doen? Nou ik liep weer lekker naar huis toe, rust is ook trainen.

Donderdag uiteraard lekker getraind en zaterdagochtend eindelijk weer eens tijd en puf en niet te koud om mijn heen en weertje te doen, op mijn nieuwe schoenen de Hurrie`s van Saucony nou ze liepen best lekker maar er moet nog wat snelheid ingebracht worden.


Zondag was het alweer tijd voor trainingsloop nummer 3 en mochten Ginie en ik het voortouw weer nemen. 

De tocht van 28 kilometers ging deze keer vlak langs huis en ik zag daar best tegenop langs huis lopen en door moeten, maar het is gelukt en ook de groep die we mee hadden deed het super, deze keer al 22 lopers mee, gaat lekker zo. 

Het was een training waar er best werd afgezien, we begonnen met de wind redelijk mee en tja dat loopt lekker dus soms het tempo iets te hoog maar goed te doen, tot het ging regenen nou zeg gerust maar een beetje hagel bah wat loopt dat toch ongezellig, gelukkig was het van korte duur en kwam daarna de zon vrij snel door om ons op te warmen. 

Er werd lekker doorgelopen en op de zoveel tijd werden we door een snellere groep ingehaald even een praatje en doedels, het leuke was wel dat sommige het niet doorhadden dat wij langzamer liepen en haast bij ons aansloten, tja beetje op blijven letten he lopers. 


Het laatste stuk was echt het ergst volle bak de wind tegen en goed ook dik drie kilometer tegen de wind in beuken, het gevoel hebben niet vooruit te komen en dan de beloning als je klaar ben keurig op tijd binnen nou ja 25 seconden te snel maar het netjes gedaan met zijn allen.
Daarna heerlijk nog even een bakje thee en thuis nog even een hapje met zijn alle en dan heel vroeg naar bedje want slapen is ook een onderdeel van het trainingsschema.

Overzicht gelopen in 2016
Gelopen km in week   5              53.6  
Totaal gelopen km                     299.65
Nog te volbrengen km                2400.35
Gelopen km training                   53.6
Totaal gelopen in training           232.7
Aantal keer met regen               1       
Totaal aantal met regen             8       
Gelopen km in wedstrijd            0       
Totaal gelopen in wedstrijd        66.95
Aantal keer met regen             
 0       
Totaal aantal met regen             0
Gemiddeld per week te doen      51.07

Planning 2016
3 jan halve van Westvoorne                                             2.16.26
10 jan halve van Egmond                                                 2.32.33
24 jan trainingsloop Energie 25 km                                   2.50.35
31 jan Meerdaalwoud trail 26 km                                      3.25.57
7 febr trainingsloop Energie 28 km                                   3.09.35
21 febr Trail by the Sea                                                   afgezegd
21 febr trainingsloop Energie 30 km
6 maart trainingsloop Energie 32 km
12 maart Sallandtrail 25km
20 maart trainingsloop Energie 35 km
10 april Marathon Rotterdam
22 mei de halve van Leiden
22 mei 6 uur tijdens de 24 uur van Steenbergen
5 juni Great Beawers Halve marathon in Puurs Belgie
…………………………………
13 augustus Trail des Fantomes
17 sept De Mont Ventoux





Geen opmerkingen:

Een reactie posten