woensdag 3 februari 2016

Al weer een maand voorbij


Zo zit je nog aan de oliebollen en champagne en zo is er alweer een maand voorbij.
Deze maand aan drie loopjes mee gedaan, moet je ook niet iedere maand willen hoor en zeker de laatste van afgelopen zondag niet. Deze was in BelgiĆ« in Bierbeek een trail nou weten die Belgen beter wat trailen is als wij want tja het is daar gewoon minder vlak, meer bos, meer ruimte. 

Deze keer hadden we het voordeel dat we lekker met Jaap konden meerijden zodat Martin ook een keertje lekker niet hoefde te rijden, we waren er keurig op tijd en konden zelfs nog een heerlijk bakje koffie nemen. Dan is het even de laatste dingen pakken en doen en dan he bah me rugzakje is nat nee he …..ja hoor lekkage in mijn waterzak niet heel erg maar voldoende om dus met een natte zak op pad te moeten. We gaan naar buiten voor het startschot nog even op de foto uiteraard en dan gaan.



Al vrij snel gaan we het bos in en begint het plezier glibberen en glijden, klimmen en klauteren, het is pittig maar redelijk goed te doen de eerste 10 km zijn eigenlijk vrij snel voorbij. Maar dan gaat het pas beginnen dikke modderpoelen waar je rap door moet omdat je anders vastgezogen word en je schoenen moet zoeken, uiteraard heb ik het ook zo weer warm dus jasje uit en lekker om mijn middel heen staat ook zo leuk. Bij 17 km is de tweede drankpost en eigenlijk ben ik zo moe geworden op deze 7 km dat ik er stiekem een beetje klaar mee ben, maar ik laat met niet kennen we gaan door en door. 

Wandelen ja soms best wel hele stukken maar daar waar het kan probeer ik keer op keer dapper aan te zetten.


Yeah een splitsing voor de route van 12 en 19 kilometer, ik kijk Martin aan zullen we afbuigen of..Martin merkt heel slim op dat je niet weet hoever het nog is dus even checken oke afbuigen is twee km korter als doorbikkelen, dan dus door voor 2 km minder doe ik het niet. We buigen af en moeten direct omhoog op een blubber pad op we kijken elkaar en het is goed. We verlaten het bos en moeten nog over een pad richting de finish en jeetje het is toch eigenlijk wel genieten dat wij dit kunnen en mogen doen, met een big smile gaan we op de finish af, kei moe maar voldaan gaan we douchen en aan de koffie en een biertje.


Tja wij kunnen dit wij mogen dit zomaar doen mensen die MS hebben leveren iedere dag een strijd met hun lichaam en daarom ga ik en Martin op 17 september de Mont Ventoux oprennen om geld op te halen voor onderzoek naar MS, wil je me steunen kijk dan even op www.inactievoorms.nl/actie/monique-punt
Wij doen dit voor een goed doel help je ons mee?

Overzicht gelopen in 2016
Gelopen km in week   4              55.7  
Totaal gelopen km                     246.05
Nog te volbrengen km                2453.95
Gelopen km training                   30.9
Totaal gelopen in training           179.1
Aantal keer met regen                1        
Totaal aantal met regen             7       
Gelopen km in wedstrijd             24.8      
Totaal gelopen in wedstrijd        66.95
Aantal keer met regen               1        
Totaal aantal met regen             1
Gemiddeld per week te doen      51.11

Planning 2016
3 jan halve van Westvoorne                                             2.16.26
10 jan halve van Egmond                                                 2.32.33
24 jan trainingsloop Energie 25 km                                   2.50.35
31 jan Meerdaalwoud trail 26 km                                      3.25.57
7 febr trainingsloop Energie 28 km
21 febr Trail by the Sea                                                   afgezegd
21 febr trainingsloop Energie 30 km
6 maart trainingsloop Energie 32 km
12 maart Sallandtrail 25km
20 maart trainingsloop Energie 35 km
10 april Marathon Rotterdam
22 mei de halve van Leiden
22 mei 6 uur tijdens de 24 uur van Steenbergen
5 juni Great Beawers Halve marathon in Puurs Belgie
…………………………………
13 augustus Trail des Fantomes
17 sept De Mont Ventoux


Geen opmerkingen:

Een reactie posten