woensdag 20 januari 2016

Week 2 uit het hardloopleven van Monique in 2016


Zo na twee weken op wedstrijd geweest te zijn doen we eens een weekje wat rustiger aan.

Dinsdag gaan we gewoon trainen althans dat was de bedoeling er stond best een pittig programma klaar 5 keer 6 min, maar wel lekker. Helaas vergat Martin te tanken en liep alles anders en gingen we de training niet meer halen dus dan maar thuis een rondje, lekker bij Martin uit het windje 8 km op een behoorlijk tempo gelopen, niks mis mee dus.

Woensdag, vogeltjes kijken en lekker rustig lopen. Het koppie zat vol ik kwam niet vooruit, koud, br, gewoon niks dus in plaats van een rondje of 5 heb ik er 2 uit geperst en toen lekker naar huis onder de douche en klaar. Wat niet gaat moet je niet afdwingen.

Donderdag, joepie baantraining ik heb behalve met het strand ook met de baan een beetje een haat liefde verhouding, ik vind het heerlijk omdat je zeker weet dat je geen losse stoeptegels of andere rare dingen tegenkom maar het stom rondjes rennen vind ik echt killing maar goed een keer per twee weken is te overzien dus gaan we ervoor. Heb ik haast nog geluk dat de stoppen er uit springen en er geen verlichting is, helaas was Martin alweer terug in de kantine omdat hij heel erg verkouden is ging het lopen niet lekker en kon hij dus de stoppen vervangen. Nou dan gaan we er maar voor zo goed als mogelijk want ook bij mij is er een snotneus aanwezig.

Zaterdag vandaag ben ik vrij oke ik moet dan morgen wel werken maar vandaag is speciaal day, vandaag zijn Martin en ik 35 jaar vriendjes, ik hoop op nog 35 jaar erbij dan kunnen we gezellig in onze rolstoelen een rondje gaan doen. Vandaag nog geen rolstoel nodig dus loopschoenen aan spullen mee en op naar Woudenberg, hier hebben we afgesproken met lopers van de facebookpagina Rotterdam marathon 2016 om een duurloopje te doen. We splitsen in twee groepen en Martin gaat met mij mee in de langzaamste groep ( langzaamste ja sorry ik weet het had misschien beter maar als dan enz ) We krijgen een route mee en gaan onderweg we lopen redelijk in het groen maar blijven helaas wel op het asfalt een stukje bos had lekker geweest. Onderweg krijgen we alles wat je maar kan bedenken hagel, sneeuw, regen en een beetje zon, maar het is en blijft koud. Daarna nog even een bakje koffie en een heerlijke hazelnootschuimbol (zitten veel eiwitten in) en dan gaan wij lekker de sauna in.




Zondag ik wil het van gisteren een beetje goed maken dus de planning is 10 km op vlot tempo, helaas was er wat sneeuw en ijzel gevallen dus werd het 10 km klunen op zo snel mogelijk tempo maar het was wel heerlijk buiten een mooie strakke blauwe lucht, de zon en haast niemand buiten geweldig toch.

Zo we kunnen weer op naar volgende week.

Overzicht gelopen in 2016
Gelopen km in week   1              50.8           
Totaal gelopen km                     135.45
Nog te volbrengen km                2564.55
Gelopen km training                   50.8
Totaal gelopen in training           93.3
Aantal keer met regen               2       
Totaal aantal met regen             4       
Gelopen km in wedstrijd            0       
Totaal gelopen in wedstrijd        42.15
Aantal keer met regen               0       
Totaal aantal met regen             0
Gemiddeld per week te doen      51.29

Planning 2016
3 jan halve van Westvoorne                                               2.16.26
10 jan halve van Egmond                                                  2.32.33
24 jan trainingsloop Energie 25 km
31 jan Meerdaalwoud trail 26 km
7 febr trainingsloop Energie 28 km
21 febr Trail by the Sea
6 maart trainingsloop Energie 32 km
12 maart Sallandtrail
20 maart trainingsloop Energie 35 km
10 april Marathon Rotterdam
22 mei de halve van Leiden
22 mei 6 uur tijdens de 24 uur van Steenbergen
5 juni Great Beawers Halve marathon in Puurs Belgie
…………………………………
13 augustus Trail des Fantomes
17 sept De Mont Ventoux




Geen opmerkingen:

Een reactie posten