woensdag 13 januari 2016

De halve van Egmond

Zo de eerste volle week van het nieuwejaar zit erop.

We mochten dinsdag gelijk beginnen met het geven van de training en gelukkig was iedereen weer voltallig aanwezig en dat met toch best wel slecht weer. Na het inlopen en rekken en strekken de groep gesplitst wat een hele goede zet is geweest, meer overzicht en veiligheid.

Woensdag moest de auto nieuwe pantoffels dus auto bij de garage en ik lekker lopen auto weer ophalen en klaar.

Donderdag weer trainen en nu zelf gewoon lekker mee trainen, het moest redelijk uit mijn tenen komen maar een goed gevoel nu op rust tot zondag.

Zondag? Wat zondag wat ga je nu weer doen op zondag, oja de trainingslopen bij Energie beginnen dus nee ik ga dit jaar niet naar de eerste trainingsloop ik ga naar Egmond, juist Egmond aan zee, maar had ik vorige keer niet verteld dat ik een haat liefde verhouding heb met het strand, en dat ik vorige week ook al op het strand heb gelopen.

Eh nee dat had ik nog niet verteld ik vind strand dus niks nou ja niet zozeer het strand dan wel de strandopgang en afgang, dat losse mulle zand ik kan er niet inlopen ga er op stuk, het strand tja dat is verschillend bij mooi strak glad zand loop je heerlijk en anders, anders is het afzien, nou vorig week was het goed strand en windje in de rug, vandaag een drama.

Soms let ik niet zo op met inschrijven en op een duistere wijze kwam ik dus in het start vak terecht van de wedstrijdlopers eindtijd rond de 1.15 ja op de halve ach dacht ik dan kom ik tenminste niet als laatste binnen dus ik stoer het start vak in, mee starten en gelijk in de achterhoede niet erg tot we het strand opgingen, volle bak tegenwind en niemand meer waar ik uit de wind kon hangen, startnummer liet los en ik voelde me heel erg alleen maar kom op geen getrut lekker bikkelen en gaan. Na een kilometer of drie had ik haast al geen gevoel meer in mijn lijf en kon ik alleen nog maar aan een warm bad denken, zal ik omdraaien en terug gaan nee ik moet km maken dus niet trutten en blijven lopen, soms werd rennen vanzelf lopen zo hard was de wind maar we bikkelde door en mijn god wat was ik blij bij 7.5 km mochten we het strand af de duinen in.

 Holletje af ik was zo moe dat ik haast naar beneden viel even rustig bijkomen jezelf oppakken en door, vijf heerlijke kilometers volgde en dan merk je dat het strand een uitputtingsslag is geweest na 15 km was de benzine op, de gelletjes op, volgende keer een extra gelletje mee. Nog zes km harken en doen want stoppen is nu geen optie meer. Heel moe maar toch wel een beetje trots over de finish lijn, en dan beseffen dat je alleen naar Egmond ben gekomen dat er niet een echtgenoot op je staat te wachten dat je geen schouder heb om even op bij te komen, damm schatje ik mis je.



Dan snel naar het hotel warme kleding aan, praatje met je collega`s die er ook zijn en dan snel wat eten en naar huis een super dag gehad dat zeker maar zo alleen is toch wel heel erg raar hoor.

Op naar volgende week, dan gaan we naar.......

Overzicht gelopen in 2016
Gelopen km in week   1              53.55          
Totaal gelopen km                     84.65
Nog te volbrengen km                2615.35
Gelopen km training                   32.5
Totaal gelopen in training          42.5
Aantal keer met regen               2       
Totaal aantal met regen             2       
Gelopen km in wedstrijd            21.1  
Totaal gelopen in wedstrijd        42.15
Aantal keer met regen               0       
Totaal aantal met regen             0
Gemiddeld per week te doen      51.28

Planning 2016
3 jan halve van Westvoorne                                              2.16.26
10 jan halve van Egmond                                                 2.32.33
24 jan trainingsloop Energie 25 km
31 jan Meerdaalwoud trail 26 km
7 febr trainingsloop Energie 28 km
21 febr Trail by the Sea
6 maart trainingsloop Energie 32 km
12 maart Sallandtrail
20 maart trainingsloop Energie 35 km
10 april Marathon Rotterdam
22 mei de halve van Leiden
22 mei 6 uur tijdens de 24 uur van Steenbergen
5 juni Great Beawers Halve marathon in Puurs Belgie
…………………………………
13 augustus Trail des Fantomes
17 sept De Mont Ventoux


Geen opmerkingen:

Een reactie posten