woensdag 6 januari 2016

2016

Allereerst een mooi, goed, sportief, gezond, gelukkig, nieuwjaar.


Nou daar gaan we dan nieuw jaar, nieuwe kansen, nieuwe uitdagingen, o nee die zijn het zelfde gebleven, hoewel soms komt er in het nieuwe jaar iets op je pad wat bij jou past.
He gelukkig het is 1 januari we kunnen van start met de goede voornemens met de nieuwe uitdagingen ik spring haast van blijdschap uit me bedje, bijna dan he want ik merk toch wel dat dat wijntje meer of twee iets hebben gedaan maar goed gezellige avonden moeten er ook zijn dus niet piepen, koffie halen ontbijtje maken en naar buiten.

Even nadenken over de route ik wil graag 10 km lopen dat is de kant van de Gorzen op voor het fijnste rondje maar was dat nou wel precies 10 km? Ach we kunnen er altijd nog een rondje her en der aanplakken want 10 zal ik lopen.
Zo we zijn buiten en na een km om een beetje warm te worden kan ik weer eens een beetje gaan genieten een mooie blauwe lucht, een zonnetje het is eigenlijk heerlijk buiten en dat op 1 januari. Het tempo is best lastig vol te houden, merk toch wel de kortere nacht en de extra wijntjes maar we gaan door ik wil dit jaar zoveel ik moet niet meer piepen maar lopen.
Rond de 7.5 km bedacht ik dat ik om zeker op de 10 km uit te komen ook door de Gorzen zou kunnen gaan, kan ik gelijk even de heuvel meepakken altijd een mooi extra trainingsobject, dus hup door de Gorzen een extra rondje op de parkeerplaats en dan de heuvel op, rondje rennen boven en weer naar beneden om nog een stukje heuvel te pakken, zwaar maar zo lekker en dan heerlijk tevreden thuis komen, missie geslaagd.


Zo en dan weer een gewone werkdag nou ja niet helemaal gewoon, eerst even goodiebags gaan brengen bij de nieuwe starters bij Start for
Energie en dan door naar de winkel vandaag heeft Aarnout een afspraak met een team van de Roparun Geen Getrut, enkele leden van dit team komen al regelmatig in de winkel en ik zat eigenlijk met smart te wachten op het tshirt met de opdruk Geen Getrut.
Yeah de mannen hebben shirts bij zich eindelijk mijn Geen Getrut shirt, oeps das waar groene opdruk even denken he er zijn net mooie groene shirts met lange mouw binnen gekomen mooi die kan er onder ben ik klaar voor morgen want die gaat uiteraard gelijk aan. En willen jullie ook zo gaaf shirt kijk even op de site van Roparunteam Geen Getrut of op de site van De Hardloopwinkel te Rotterdam, opbrengst uiteraard voor de Roparun.



En dan is het alweer tijd voor de eerste wedstrijd van het nieuwe jaar, een halve marathon in Oostvoorne en hij heet de halve van Westvoorne, snap jij het nog ik bijna niet meer. Maar goed vorig jaar ook gelopen en was een leuke loop erg zwaar maar goed georganiseerd dus doen we hem nog een keertje. Helaas was de mogelijkheid tot omkleden en je tas wegzetten iets minder goed geregeld maar nog wel te doen, en je komt om te lopen niet waar. Een hoop bekenden dus gelijk even iedereen de beste wensen, wensen en dan hups het start vak in. Vorig jaar liep ik gemiddeld 6.44 ik had bedacht dat dat nu 6.40 minimaal moest worden, de eerste tien km op 6.10 en dan de laatste over het strand op 7.10 dan zou het goed komen. Nou die eerste 10 km gingen goed op tempo soms even iets sneller soms iets langzamer maar het ging, en dan het strand op pft oke eenmaal op het strand was het hemels, hard strand wind in de rug heerlijk gewoon, o ja dat stuk tussen km 16 en 17 even niet mee tellen dat was drama en het strand af kost heel veel kracht en moeite maar dan ben je er ook bijna en kom op zeg er staat niet voor niets Geen Getrut op mijn shirt dus gas erop en blijven gaan. 


Ik beloofde mezelf dat ik het laatste holletje op mocht dribbelen/lopen maar toen ik daar aankwam zag ik in de verte een geel petje he dat is Martin die me opwacht, dribbelen/lopen is nu uitgesloten gas erop en blijven gaan en heerlijk samen de laatste 500 meter gelopen. Binnenkomen en 6min 37 sec sneller als het jaar ervoor nee geen PR maar goed gelopen en gelopen zonder GETRUT.


Ik zeg GEEN GETRUT word mijn slogan voor 2016 een mooi moto voor een heel mooi doel.


Overzicht gelopen in 2016
Totaal gelopen km                     31.1           
Nog te volbrengen km                2668.9                
Totaal gelopen in training           10     
Aantal keer met regen                0                                  
Totaal gelopen in wedstrijd         21.1           
Aantal keer met regen                0   
Gemiddeld per week                   51.32

Doelstelling 2016
Totaal gelopen km                     2700           
Gelopen km training                   2200                    
Gelopen km in wedstrijd             500                      
Calorieën verbranden                 200.000
Uren lopen                                350            
Aantal keer lopen                       225            
Gemiddelde snelheid per keer      8.5    
Gemiddelde aantal km per keer    12              




Planning 2016
3 jan halve van Westvoorne                                             2.16.26
10 jan halve van Egmond
24 jan trainingsloop Energie 25 km
31 jan Meerdaalwoud trail 26 km
7 febr trainingsloop Energie 28 km
21 febr Trail by the Sea
6 maart trainingsloop Energie 32 km
12 maart Sallandtrail
20 maart trainingsloop Energie 35 km
10 april Marathon Rotterdam
22 mei de halve van Leiden
22 mei 6 uur tijdens de 24 uur van Steenbergen
5 juni Great Beawers Halve marathon in Puurs Belgie
…………………………………
13 augustus Trail des Fantomes
18 sept De Mont Ventoux




Geen opmerkingen:

Een reactie posten