dinsdag 27 oktober 2015

Dinsdag 27 oktober 2015



Jawel het moet niet gekker worden we zijn er alweer.

Oke eergisteren ook zo heerlijk gelopen ik kan het wel van de daken schreeuwen, nee geen PR doe eens gewoon het blijft geen feest zeg.
Nee gisteren heb ik als haas gespeeld, nee niet met een carnavalspak aan maar als hardloper; ik hoor sommige al denken wat is dat nu weer?
Een haas is een loper die voor een andere loper het tempo bepaalt en zorgt dat de loper achter hem dus op een bepaalde tijd binnenkomt, nee nog niet echt duidelijk he.
Een haas loopt voor een andere loper uit in een vooraf afgesproken tempo zodat de tweede loper niet hoeft na te denken of hij of zij wel hard genoeg gaat maar alleen hoeft te volgen. Nou ben ik van nature niet echt een snelle haas maar gelukkig in dit geval snel genoeg en mocht ik Jose dus naar een tijd onder de 2.20 brengen op de halve marathon.

Oke we kozen er een leuke loop voor uit waar niet teveel hoogte verschil in zit je moet het jezelf niet moeilijker maken als het al is toch. Het werd Etten-Leur een gezellige loop waar altijd veel Energie lopers starten dus extra gezellig en niet al te vroeg starten ook best prettig.

Aangekomen in Etten-Leur even lekker een bakkie doen op het gemak nadenken over je kleding wel onder shirt geen onder shirt, tas in de sporthal brengen, plassen, nog een keer plassen, het startvak in, toch nog een keer plassen en dan pang het startschot en weg gaan we.

Het is echt heel gaaf om te doen lekker rekenen onderweg zitten we goed niet te hard in het begin oke de eerste twee kilometer gingen erg rap, maar dan iets terug zakken, de tijd nemen om te drinken bij 10 kilometer rekenen halen we het nu nog ja het gaat goed, liggen heel mooi op schema maar moeten nu gaan bikkelen, bij 15 kilometer nog een keertje drinken en wat eten en dan moeten we echt aan de bak. 

Ondertussen bedenk ik dat het parcours veel mooier is als vorig jaar en nee het is niet veranderd, ik geniet nu meer oke het is iets beter weer vandaag dat scheelt uiteraard ook een heleboel vorig jaar droog maar grauw en veel wind en nu zonnetje en haast geen wind, gewoon blij zijn als je even in de schaduw kan lopen en dat eind oktober het moet niet gekker worden toch.
Jose is moe en dat mag niet geheel fit aan deze opgave beginnen is al een klus opzich, even wandelen….oke 100 meter krijg je en dan ga ik je mee sleuren.


Motiveren, tips, tricks en een berg doorzettingsvermogen heeft Jose er doorheen gesleept jeetje wat een bikkel zeg want dit ging echt niet appeltje eitje maar zo knap dat ze het volhield en mijn gegil bleef accepteren ( of kon ze niet anders?)

En dan de laatste meters haast alle lopers van Energie staan bij de finish en we worden over de lijn heen gegild wat gaaf toch.

In een mooie tijd van 2.18.32 over de finish ik zeg zo trots zo gaaf dat ik je hierbij heb mogen helpen, meis trots op ons.  


Zo en dan gaan we deze week weer lekker verder met trainen hoewel even geen lekker duurloopje op woensdag want dan ga ik een dagje in Den Haag werken, best lastig even dat geschuif maar goed ook dat komt wel eens voor gelukkig kan ik wel mijn yoga verschuiven.

Ook nog steeds aan het verzinnen of ik iets anders geks ga doen komend jaar nu de zes uur in Steenbergen niet ga doen.
Hebben jullie een leuk idee laat het even weten, het moet wel na 10 april zijn want de marathon heeft voorrang.

Dat was het dan wel weer even ik ga vanavond maar eens lekker trainen een piramide training vind ik altijd erg zwaar, lastig om je krachten te verdelen.  

          De loopjes die al redelijk gepland staan:
4 jan halve van Westvoorne
14 maart Sallandtrail 25 km niet gestart
12 april DE MARATHON
24 mei Estafetteloop van Den helder naar Maastricht
30 mei halve in Luxemburg
18 juni Inner circle run 5 km
28 juni Veluwezoom trail 30 km
16 aug Trail des Fantonomes 20 km
27 sept Marathon van Lochness
11 oktober halve van Eindhoven
25 oktober halve van Etten _Leur
15 nov Zevenheuvelloop
29 nov `t is voor niks
6 dec Voornse duin trail of Spijkenisse
13 december Bruggenloop

Planning 2016
10 jan halve van Egmond
21 febr Trail by the Sea
12 maart Sallandtrail
10 april Marathon Rotterdam
22 mei de halve van Leiden
22 mei 6 uur tijdens de 24 uur van Steenbergen
16 augustus Trail des Fantomes

                                                                           

Geen opmerkingen:

Een reactie posten