woensdag 26 augustus 2015

Een rondje Nisramont

Zo en dan nog steeds nagenietend verblijven we in de mooie Ardennen wat is het hier heerlijk rustig. Op dinsdag wil ik eigenlijk alweer gaan lopen ik denk dat mijn beentjes dat wel weer aankunnen na zondag dus schoenen aan even niet mijn trail schoenen want die zijn nog een iets van nat dus maar even een paar gewone aan.

Zodra we het pad bij het huisje hebben verlaten, gaan we aan de overkant gelijk het bos in en dus juist gelijk recht omhoog. Oke mijn beentjes vinden het niet helemaal leuk maar gewoon even een klein stukje moet kunnen, ook hier is et weer schitterend maar houden we het wijs bij een half uurtje omhoog en 12 min naar beneden lopen….

In het huisje liggen wat folders wat is er te doen in de omgeving en ook een met de tip voor een wandeling om het stuwmeer van Nisramont tocht van 14 kilometer, morgen doen en dan lekker de hardloopschoenen aan moet te doen zijn als het een wandelroute is.
Nu ik kan je alvast verklappen de Belgen denken anders over wandelroutes als wij Nederlanders, en oke ik ging er ook beetje vanuit rondom een stuwmeer is redelijk vlak dus lekker mijn gewone schoenen aan. Tja hoe blond kan je zijn.

We gingen dus de volgende ochtend met de auto op pad richting het stuwmeer een klein stukje gelukkig maar, auto parkeren me rugzak op want ook al is het maar rond de 14 kilometer water mee is wel handig, en een fototoestel en en en we blijven vrouw he.



nog een pijl van zondag de 53 of 75 km route.


We lopen is even een beetje rond en dan gaan we beginnen, moeten we de rode of de blauwe bordjes hebben, Martin gaat voor rood en ik volg braaf. Het eerste stukje gaat nog wel best pittig en niet echt een wandelroute maar erg mooi om te lopen.

Dan komen we een rood bordje tegen links 4 km recht 9 km, oke dus de route is 13 km nou niet erg hoor met deze ondergrond en we zitten dus goed.


Via haardspeldbochten lopen we de berg op en het is zo mooi.
En dan bij een kilometer of 10 gaan we twijfelen zitten we wel goed oke stuk terug en dan maar verder. Het principe als het water maar links van je blijft is niet helemaal juist daar er ook splitsingen in de rivier zitten. En dan raken we toch echt een beetje het pad kwijt en word het serieus klimmen en klauteren en ga ik een paar keer redelijk op mijn billen verder, dus weer terug en daar komen we na een poos gelukkig weer een bordje tegen, links aanhouden is het nog 7.5 kilometer tot het stuwmeer, oke we zitten nu op 14 km.



Wat ben ik blij met mijn rugzakje met drinken en wat eten want je komt echt maar een handje vol mensen tegen en ja je kan moeilijk dan om water gaan vragen.











Al met al weer een geweldige ervaring en de foto`s spreken wel voor zich denk ik.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten