maandag 1 juni 2015

De weken van 17 mei tot en met 31 mei 2015



Echt er gebeurd zoveel en ik heb haast geen tijd om het een en ander te vertellen zonde eigenlijk.
Drie leuke weekenden gehad met twee aparte loopjes en een training, we beginnen met de training een rondje Oud Alblas, netjes een route uitgezet 23 km best pittig met een brug en wat viaducten, een heerlijk rondje wel een kilometer korter in het echt maar dat vond ik niet zo heel erg, het was best redelijk warm.

Dinsdag lekker een pittige training op de vereniging en woensdag heerlijk vogeltjes kijken ik word hier steeds beter in, het tempo zou iets hoger mogen maar dat komt vanzelf als het goed is.

Donderdag geen zin in trainen in de groep dus lekker zelf een rondje gedaan met Martin op de fiets er naast, beetje aangekloot maar lekker gelopen.



Zondag ja als er iets raars te doen is in hardloopwereld dan ben ik er wel voor te porren dus we gaan met 50 stoere vrouwen aan een estafetteloop van Den Helder naar Maastricht meedoen.
Normaal loop je dan om de beurt een stukje alleen wij hadden bedacht dat iedereen 1 keer een stukje zou lopen, nou dat waren heel veel berichtjes over en weer op facebook en het werden 44 stoeren vrouwen waarvan er 4 twee keer liepen.
Het grappige was dan ook dat je het stokje in dit geval een horloge over moest nemen van iemand die je alleen van foto`s op facebook kent.
Er reed gelukkig wel een busje mee waar je even wat spullen in kan zetten en als je wilde begeleiding van een fietser.





Ik had de eer om in Sint Joost het stokje te mogen overnemen en na een reis met auto, trein, bus, trein, trein, bus en bus was ik keurig op tijd in Sint Joost, ruim op tijd dus lekker even koffie en een broodje. 










Oeps daar komt het busje al op schieten mijn voorgangers hebben te hard gelopen, snel alles aan en op broodje in mijn holle kies en gaan.

Nou is het gelukkig nooit echt warm in Nederland maar deze dag deed de zon erg goed zijn best wel gezellig met lopen maar een beetje schaduw had prettig geweest en helaas nog niet van een grasspriet.

De weg was redelijk goed aangegeven maar was wel blij dat de route in mijn horloge stond hoor, er zaten drukke stukken bij en stukken dat je even alleen op de wereld was, moet zeggen vind dat wel fijn soms.


Na 18.5 kilometer stond Erica mij op te wachten wel grappig wij kenden elkaar van het Running Plus gebeuren en kwamen elkaar hier weer tegen, blij met me aflos gaf ik met liefde de horloge over ik was echt geheel leeg en kapot.


Gelukkig was er een mogelijkheid om met de auto van Simone verder mee te reizen en ook daar even mezelf op te frissen heerlijk wat een gastvrijheid.
Na nog wat heen en weer rijden en doen en vergeten dat ik ook nog ergens moest eten zijn we om 21.00 met 12 stoere vrouwen over de finish gekomen wat was dat gaaf zeg.

De laatste kilometer met zijn alle

                                            We hebben het geflikt.
                                             Een schoenen check.

                                                      Tijd!!!! wat kan ons het schelen we hebben het gedaan.


Lekker een biertje met zijn alle en toen kon ik gelukkig met Jane terug rijden naar Barendrecht wat een geweldige top dag, wel geheel brak van het lopen en het niet eten maar zo leer je ook weer wat



Gelopen km in week   21            55.5           
Totaal gelopen km                      902.3
Nog te volbrengen km                1797.7
Gelopen km training                   36.1
Totaal gelopen in training          807.4
Aantal keer met regen                0       
Totaal aantal met regen             12     
Gelopen km in wedstrijd           19.4  
Totaal gelopen in wedstrijd        94.9  
Aantal keer met regen               0       
Totaal aantal met regen             0
Gemiddeld per week te doen -32 56.2


Zo een beetje herstellen alle roparun kanjers binnen halen rustig aan met trainen en de koffer pakken, wat nu dan weer?
We gaan naar Luxemburg, eindelijk mag ook ik daar een keertje lopen. Twee jaar geleden zijn we er ook naar toe gegaan maar mijn enkel was toen nog een klein beetje stuk en kon ik niet starten, wel de laatste 50 meter toen gelopen want he ben Nederlander en ik had betaald voor de medaille dus hebben zou ik hem.
Maar goed vrijdagochtend koffer pakken, spullen opruimen en hup lekker weg, net na de middag komen we aan in Luxemburg en Marcel en Ginie zijn ook net aangekomen gezellig. Deze keer zitten we niet in een vochtige kleine caravan maar in het Double Tree Hilton Hotel, ik zeg als je het goed moet doen moet je het heel goed doen.







Vrijdagmiddag gelijk de startnummers halen daar aan de pasta party en aansluitend even de stad in, het is al gezellig druk in de stad en na wat rondstruinen en koffie drinken gaan we lekker eten bij de Mexicaan een heerlijk vette grote hamburger met patat en alles er op en er aan en dan nog een heerlijk ijsje en een koffie met een beetje slagroom, plof ik zit echt vol.



In het hotel nog een afzakkertje genomen in de bar maar daar zal je niet snel dronken worden echte Hilton prijzen, dus lekker naar boven en het bedje in.

Zaterdagmorgen auwwwww jeetje zeg kunnen ze niet wat zachtere bedden neerzetten ik ben net zo stijf als het bed, bah een beetje tegenvaller hoor. We gaan maar even in bad liggen de spieren weer los en soepel zien te krijgen en dan lekker ontbijten.


Na het ontbijt gaan we weer even de stad in hier en daar een beetje winkelen en dan naar het station om Brigitte en Reint van de trein te halen. Dan lekker naar het hotel om te chillen want om 16.30 moeten we alweer naar de stad voor de start van de hele en halve marathon.
Nou daar staan we dan in het startvak ben best een beetje nerveus kan ik voldoende ontspannen kan ik al die bobbels wel aan ik wil zo graag. Brigitte moet het rustig aan doen want die heeft last van de knie echt rot hoor. Ginie heeft een beetje last van de zon die zomaar vol aan het schijnen is en ik ach ik zie het wel ook.



We gaan van start succes heren, die gaan met zijn drietjes voor de hele, en weg zijn we allemaal, ik zie Ginie voor me lopen en zie dat ze het lastig heeft ik blijf er lekker op een meter of dertig achter hangen kan ik ook niet te snel gaan als ik het al bij kan houden we gaan het wel zien. Het eerste stuk is naar beneden toe en het gaat super lekker, bij 5.5 kilometer ga ik heel even naast Ginie lopen en even een kort praatje en dan zak ik weer iets terug, we lopen ieder onze eigen race hoewel ik heel veel aan Ginie heb door haar in de gaten te houden. Het is goed druk op het parcours en soms een beetje dringen en duwen. Bij 11 kilometer een paar stappen wandelen even rustig een gelletje naar binnen werken jammie. En hup we gaan weer door het park in, hier ga ik het zwaarder krijgen maar ik kan volhouden. De splitsing op 14 kilometer hier gaan de marathoners rechtdoor en wij maken een bocht naar links en zie ik Ginie voor het laatst.
Nog vier kilometer vier hele zware kilometers die weinig publiek hebben en die alleen maar omhoog gaan, soms even wandelen maar snel weer aan het lopen ik ben moe maar nu al heel erg blij ik ga beter als ik had verwacht maar dan moet ik nu door blijven bikkelen en volhouden en ja dan eindelijk de laatste 500 meter ze gaan naar beneden naar de finish in de hal en daar nog een klein stukje over de blauwe loper ik versnel en ik kom met een smile van oor tot oor over de finish in 2.17.54 ik ben dolgelukkig!!!!!




Gelopen km in week   22            48.8           
Totaal gelopen km                      951.1
Nog te volbrengen km                1748.9
Gelopen km training                   27.6
Totaal gelopen in training           835
Aantal keer met regen                0       
Totaal aantal met regen              12     
Gelopen km in wedstrijd            21.2  
Totaal gelopen in wedstrijd        116.1
Aantal keer met regen                0       
Totaal aantal met regen              0
Gemiddeld per week te doen -31 56.4



De loopjes die al redelijk gepland staan:
4 jan halve van Westvoorne
14 maart Sallandtrail 25 km
12 april DE MARATHON
24 mei Estafetteloop van Den helder naar Maastricht
30 mei halve in Luxemburg
28 juni Veluwezoom trail 30 km
16 aug Trail des Fantonomes 20 km
27 sept Marathon van Lochness
11 oktober halve van Eindhoven
29 nov `t is voor niks
6 dec Voornse duin trail


Geen opmerkingen:

Een reactie posten