dinsdag 17 maart 2015

De week van 9 maart tot en met 15 maart 2015



Het heerlijke gevoel betreft het lopen kan ik redelijk vast houden heerlijk, tuurlijk voel ik hier en daar nog een pijntje ( ben aan het trainen voor een marathon dus dat mag) en een dingetje maar moet zeggen op de conditie na gaat het lekker.

Dinsdag lekker getraind, vijf keer 4 min en vijf keer 2 min was niet makkelijk maar heb het aardig mee kunnen hobbelen.

Woensdag een drukke dag ik moet boodschappen doen, ik wil lopen en ik ga even voor wat onderzoeken met me paps naar het ziekenhuis en in de middag weer naar de fysio voor een check up en wat naalden.
Nou ik moet zeggen in het ziekenhuis ging alles erg voorspoedig dus hup als een malle die boodschappen in de auto, omkleden en even lopen.
Oja op woensdag loop ik natuurlijk altijd op een Albert Heijn tempo met een lagere hartslag, dat ging dus even best lastig als je loop na te denken en eigenlijk niet de tijd heb om rustig te lopen maar goed toch weer bijna 9 kilometers erbij.

Donderdag ik ben moe ik ben kapot, mijn kuit wil nog niet helemaal mee dus ik besluit niet te gaan lopen we moeten nog genoeg van het weekend, dus rust kan geen kwaad.

Vrijdag vandaag is Martin vrij want hij gaat morgen zijn eerste ultra doen en dan is rust wel lekker komt ook mooi uit want pa moet even naar het ziekenhuis dus kan Martin deze keer even rijden. En dan kunnen we `s avonds naar Saskia waar we lekker gaan eten en dan door met Marcel en Ginnie want daar slapen we en dan de volgende ochtend vroeg naar de Sallandseheuvelrug voor een super trail.
Tja en dan leer je weer dat je niet alles kan plannen paps ging even niet lekker in het ziekenhuis ( gelukkig weer opgeknapt ondertussen)dus blijven we daar en is er geen Sallandtrail voor ons maar die is er volgend jaar wel weer.

Zaterdag even geprobeerd een rondje voor mezelf te lopen ging niet echt lekker maar geeft niet we waren weer even buiten.

Zondag na een redelijke nachtrust gaan we vandaag voor een duurloopje van rond toch zeker wel de 20 kilometer.
Het zou best goed weer worden maar op het moment dat ik naar buiten gaat is het niet helemaal droog, oke het is een innieminni druppel die er valt maar toch om in dit saaie weer 20 kilometer in je uppie te lopen bah.
Oke even beetje warmlopen en doen mezelf een flinke schop geven en hup, oke nog een schop en dan is het echt klaar lopen met die geit.
Heb voor mezelf een programma erin gezet van 500 meter op tempo en 1 kilometer rustig en dat 12 keer, weet ik zeker dat ik minimaal op 18 kilometer kom.
Mijn hemel ik kom niet vooruit ga ik wel verder zal ik terug gaan, nee kom op he je heb een missie en een doel 12 april dus lopen, oke dan mag ik na de 6 keer op tempo even wat rustiger doen beloof ik mezelf. Zo Monique loop oja nu nog een route bepalen ach weet je ik loop wel wat rondjes hoef ik daar niet al teveel over na te denken want dat gaat toch niet echt lukken vandaag.

 Bij een kilometer of 12 staan er drie mensen breed uit op het pad te praten met de honden los, prima gebeurd wel wakker ik ga er ook van uit dat als jij je hond los laat dat hij luistert niks geks toch?
Toch krijg ik de schrik van mij leven, terwijl ik pardon roep zodat ik even kan passeren hoor ik een van de dames zeggen; hij is zo leuk maar springt tegen iedereen op en voor ik iets kan doen loopt er een hond tussen mijn benen door en moet ik aardig wat moeite doen om overeind te blijven, ik roep heel hard …. En ren door ik ben zo boos dat als ik was gestopt ik nog veel meer lelijke dingen had gezegd en misschien ook wel had gedaan, hondenmensen let op je hond ajb. Vijftig meter verder loopt er weer een man met een hond die hem heel lief beet houd en zegt een keer is genoeg he, succes verder. Juist zo kan het ook.

Dan ben ik zo ongeveer wel klaar met mijn programma en ik ben ook lekker dichtbij huis en ben er ook best wel klaar mee, want zeker het tweede deel van mijn programma moest uit me tenen komen maar ik heb het gedaan oke net geen 20 kilometer maar ik ben tevreden en de regen die bleef gelukkig weg.

Gelopen km in week   11            46.4           
Totaal gelopen km                      450.74
Nog te volbrengen km                 2249.26
Gelopen km training                   46.4
Totaal gelopen in training           429.6
Aantal keer met regen                 0       
Totaal aantal met regen               6       
Gelopen km in wedstrijd             21.21
Totaal gelopen in wedstrijd         21.21
Aantal keer met regen                  0       
Totaal aantal met regen                0
Gemiddeld per week te doen -42 53.55

De loopjes die al redelijk gepland staan:
4 jan halve van Westvoorne
14 maart Sallandtrail 25 km
12 april DE MARATHON
…………………………..
30 mei halve in Luxemburg
28 juni Veluwezoom trail 30 km
16 aug Trail des Fantonomes 20 km
27 sept Marathon van Lochness
18 oktober halve van Eindhoven
29 nov `t is voor niks
6 dec Voornse duin trail


Geen opmerkingen:

Een reactie posten