maandag 9 maart 2015

De week van 2 tot en met 8 maart 2015



Zo we zijn weer op de goede weg terug, alleen even ergens mijn conditie terug vinden want die ben ik verloren maar ach we lopen weer, het doet geen zeer meer, althans wat zeer deed doet geen zeer meer maar heb wel spierpijn in het kwadraat.

Oke kan je me nog volgen? Knap want ik kan het al niet meer volgen, dus even terug.

Vorige week zondag zoals verteld met wat moeite 13 kilometers er uit geperst, de volgende dag flink aan de oefeningen thuis en nog even een klein stukje op de baan om mijn horloge goed te zetten, de instellingen waren echt van slag.
Nou die oefeningen thuis heb ik dus iets te fanatiek gedaan, gevolg een hele week spierpijn in de bovenbenen, dus even iets minder fanatiek aan de oefeningen.

Dinsdag lekker mee met de groep mee hadden een piramide training en begonnen met 7 min en zo terug naar 2 min, het aanzetten wilde niet echt lukken maar er zat heel licht tempo verschil in.
Woensdag even slim zijn en rust nemen, ja echt ik ga nadenken over dingen ipv als een kip zonder kop maar door te rennen.

Donderdag, nog steeds spierpijn en vanavond een duurloopje met na 5 min een minuut op eigen tempo, helaas mocht dat niet langzamer, maar versnellen ging dus echt niet!

Zaterdagochtend de beentjes voelen al iets beter aan maar blijven gevoelig, dus een rustig rondje alleen kilometer 3 doen we iets harder, dat lukt al is mijn hartslag wel erg hoog.

Zondag tja dan is het weer tijd voor een trainingsloop bij Energie 32 kilometers staan er op het programma, ik heb het gevoel dat dat voor mij iets teveel is. Maar wat is genoeg want tja je wil toch wel wat kilometers in de benen krijgen, en volgende week staan er 25 op de planning in een trail. Oke we moeten dus slim lopen niet teveel niet te weinig niet forceren, wel genieten. Planning we gaan voor 20 kilometer en indien mogelijk 25 kilometer, sleutels mee zodat als het niet lukt ik gewoon naar huis kan hobbelen. We gaan 20 min voor de groepen uit weg lekker relax, Angelique is er ook weer bij en het zonnetje schijnt ook heerlijk. 

De bovenbenen zijn nog steeds iets gevoelig maar als je er niet aan denk voel je het niet, de kuit gaat goed en dat is het belangrijkste. Het is een route met erg veel viaducten, tunneltjes en heuveltjes maar het gaat goed, eerste drankpost staat Kok alweer te wachten voor mooie plaatjes. 



Het voelt goed dus we gaan weer lekker verder, we komen nu op een beetje saai stuk ( bekend stuk) waar je precies weet hoe je kan afsnijden en doen maar dat doen we niet we bikkelen lekker door, ondertussen mijn trui maar uit gedaan en omgeknoopt lijk wel een beginner. Drankpost twee bijna 17 kilometer op de teller, ik geef aan bij Ginie dat ik probeer mee te gaan tot 20 en dan tot de derde drankpost mijn eigen ding ga doen.


Mmm loopt even anders het gelletje geeft wat kleine probleempjes en ik moet er echt even af, ik laat de meiden lekker verder lopen. Na de korte onderbreking kan ik eigenlijk best wel weer lekker lopen en ik zie de meiden voor me lopen Angelique krijgt wel steeds meer moeite om Ginie bij te houden. Bij de haven snij ik een stukje af zodat ik weer voor de meiden loop en in een Albert Heijn tempo laat ik Ginie dichterbij komen, (moet ook even wandelen hoor) dan bij 21 kilometer zijn we weer samen Angelique loopt nu alleen maar word door de andere groepen wel opgeveegd.
Ginie sleept mij heerlijk mee tot de 24.5 kilometer waar ik er echt af ga want goed is goed en nu niet overdrijven want dan gaat het straks weer fout.


Al met al dus een week met een behoorlijk aantal kilometers en een positief gevoel.

Gelopen km in week   10             50.4           
Totaal gelopen km                       404.34
Nog te volbrengen km                 2295.66
Gelopen km training                    50.4
Totaal gelopen in training            383.13
Aantal keer met regen                  0       
Totaal aantal met regen                6       
Gelopen km in wedstrijd              21.21
Totaal gelopen in wedstrijd          21.21
Aantal keer met regen                  0       
Totaal aantal met regen                0
Gemiddeld per week te doen -43 53.38

De loopjes die al redelijk gepland staan:
4 jan halve van Westvoorne
14 maart Sallandtrail 25 km
12 april DE MARATHON
…………………………..
30 mei halve in Luxemburg
28 juni Veluwezoom trail 30 km
16 aug Trail des Fantonomes 20 km
27 sept Marathon van Lochness
18 oktober halve van Eindhoven
29 nov `t is voor niks

6 dec Voornse duin trail

Geen opmerkingen:

Een reactie posten