maandag 23 februari 2015

Van maandag 9 febr tot en met zondag 22 febr 2015


Zo dit word even een wat langer blogje hoewel valt denk ik ook wel weer mee, vorige week niet geblogd want er was niet veel te vertellen.
Dinsdag was ik om zes uur klaar met werken en het is nog een beetje licht heerlijk je voelt het voorjaar er aan komen dus hup snel naar de trein en trainen heb er zin in. Ook vanavond ga ik op me adidasjes lopen nog even kijken hoe het gaat zonder mijn hiel verhoger. Had ik dat dus maar nooit gedaan; oke ik weet niet zeker of het daar door kwam maar het was misschien wel de bekende druppel of puur toeval. Wat is er gebeurd; we gingen lekker onderweg inlopen en ik voelde een beetje spanning op mijn rechter kuit althans net eronder nu is dit wel meer iets gevoelig maar het was nu vervelend pijnlijk, ach even loslopen dan komt het wel weer goed. Helaas na het loslopen gingen we voor 5 keer 4 min en bij de tweede keer zei iets bij me kuit ting je doet het zelf maar, geen stap kon ik meer doen. HELP wat nu te doen, ondertussen werd ik door de hele groep ingehaald en zakte de pijn iets. Oke nu slim zijn niets meer proberen en terug naar de vereniging, netjes aangegeven dat ik echt liever alleen terug loop en dat ik me netjes meld aan de bar. De eerste kilometer was niet prettig om te lopen maar het ging steeds beter, halverwege kwam ik Martin nog tegen die zich uiteraard rot schrok maar ook die heb ik door gestuurd. Douchen insmeren en ach als je blijf bewegen gaat het wel redelijk.

Woensdag ga ik lopen of doe ik slim ik doe een beetje slim ik ga eerst even langs Christine om te masseren en voor tape en dan kan ik heus wel weer lopen…..yeah niet dus. Oke dit is niet leuk misschien toch maar een fysio inschakelen die ook aan dry-needling doet iedereen roept erover dus waarom niet.

Maandag eindelijk naar de fysio ik hoop eigenlijk dat ik direct groen licht krijg het voelt goed dus waarom niet ik loop met me kop tegen de muur op. Helaas oefeningen en dan mag ik woensdag een stukje proberen op Albert Heijn tempo.

Oke ik ga gewoon mijn rondje doen voor mijn uitdaging, op redelijk lage hartslag dan kan ik ook niet te hard gaan. Whoehahaha ik loop alleen maar te denken voel ik iets, nee ik voel niets vind het ook doodseng en mijn hartslag is dus ook veel hoger als normaal, dus mijn tempo nog langzamer als anders…….
Maar ik klaag niet ik heb gelopen en het ging goed, iets spanning op het einde maar ik heb nu weer twee dagen rust dus zondag moet hopelijk lukken en mogen. Dan krijg ik een telefoontje dat mijn vader naar het ziekenhuis is gebracht, nu had hij al een poosje last van zijn keel en alles en nu gaan ze hem eens goed onderzoeken, want ook zijn hart heeft wat moeite om de tempo`s bij te houden plus wat vocht in de longen dus even een zorg erbij.

Vrijdagochtend heel vroeg naar de fysio met een heel goed gevoel, en ja hoor ik mag los maar zodra het gaat zeuren stoppen en klaar echt ik ben zo blij ik kan wel janken. Hij maakte gelijk nog even wat andere spieren wakker en moet zeggen dat was niet echt een fijn gevoel maar goed alles voor die brede straat.

Zaterdagochtend even een rondje, het gaat niet echt soepel maar het gaat. Ik heb wel het gevoel dat ik zondag niet de volle bak ga halen maar dat zien we dan wel, als ik maar kan lopen.

Zondagochtend we gaan op pad we hebben er een dame bij Angelique ben er wel een klein beetje blij mee als ik dan uitval hoeft Ginie niet alleen verder. We moeten de kant op waar alle ellende is begonnen en ik ben dolblij als we dat punt voorbij zijn zo dat heb ik maar gedaan, maar ik moet zeggen ik kan niet ontspannen en het lopen gaat zwaar en moeizaam. Zo af en toe ga ik iets voelen en ik doe even wat rekken en strekken net voor de 5 kilometer en dan weet ik het al, het gaat hem niet worden. Na nog een kilometer geef ik de dames groenlicht om verder te gaan en ga ik aan de wandel.



Ik zet mijn muziek keihard, ik ga uit frustratie even flink mee lopen galmen en kan wel janken maar daar kom ik nu niet verder mee dus hup het vrolijke gezicht op en gaan de paden op de lanen in op naar de drankpost. Hier word ik gelijk vertroeteld met een heerlijk warme jas en een arm om me schouders, doet een mens goed. Zo we zijn er weer drinken inschenken, koek snijden en een pot flink ouwehoeren met Kok en genieten van het mooie weer. We zijn alle drankposten af geweest en moet zeggen je ziet het weer eens van een andere kant.

Al met al dus een week met weinig kilometers in de beentjes maar wel een druk weekje.



Gelopen km in week   7               4                
Totaal gelopen km                       318.59
Nog te volbrengen km                 2381.41
Gelopen km training                    4
Totaal gelopen in training            297.38
Aantal keer met regen                  0       
Totaal aantal met regen                6       
Gelopen km in wedstrijd              21.21
Totaal gelopen in wedstrijd          21.21
Aantal keer met regen                  0       
Totaal aantal met regen                0
Gemiddeld per week te doen -46 51.77


Gelopen km in week   8               16              
Totaal gelopen km                       334.88
Nog te volbrengen km                 2365.12
Gelopen km training                    16
Totaal gelopen in training            313.67
Aantal keer met regen                  0       
Totaal aantal met regen                6       
Gelopen km in wedstrijd              21.21
Totaal gelopen in wedstrijd          21.21
Aantal keer met regen                  0       
Totaal aantal met regen                0
Gemiddeld per week te doen -45 52.56


Ik denk dat ik mijn kilometers voor dit jaar een beetje moet gaan bijstellen anders worden het dadelijk wel hele volle weken, maar eerst opknappen en dan kijken we daar wel weer naar. En zo sluiten we ook deze week weer af.

De loopjes die al redelijk gepland staan:
4 jan halve van Westvoorne
14 maart Sallandtrail 25 km
12 april DE MARATHON
…………………………..
30 mei halve in Luxemburg
28 juni Veluwezoom trail 30 km
16 aug Trail des Fantonomes 20 km
27 sept Marathon van Lochness
18 oktober halve van Eindhoven
29 nov `t is voor niks
6 dec Voornse duin trail


Geen opmerkingen:

Een reactie posten