maandag 2 februari 2015

De week van 26 januari tot en met 1 februari 2015


Tja de eerste maand van het jaar is alweer voorbij, wat vliegt de tijd toch.
Deze week even een klein stapje terug gedaan ook tijdens de trainingen geprobeerd niet volle bak te gaan, ik merk dat ik wat moe ben en even goed op moet letten dat ik niet oververmoeid raak.

Dinsdag hadden we een zeer pittige training 3 keer 3 min maar ieder blokje had steeds minder rust waardoor het behoorlijk pittig werd, wel alles nog net boven de 10 km per uur kunnen lopen maar was aanpoten.

Woensdag uiteraard mijn eigen rondje op rustige hartslag gedaan nu niet een stukje meer maar bewust een rondje minder gedaan goed is goed.

Donderdag baantraining 7 keer 600 meter, het blijft lastig die baan, zeker met de hagelbui die viel waardoor de baan toch iets glad werd en ik dan echt niet meer durf te lopen, dus op een lager tempo braaf mijn rondjes gedaan.

Zaterdagochtend uiteraard even weer snel mijn rondje, ga er al aan wennen. Daarna werken en dan gelijk door naar Marcel en Ginie.
Jawel wij gaan naar het andere eind van de wereld, mijn hemel wat een takke eind rijden is het toch, echt heb gelijk een stuk meer bewondering voor Marcel en Ginie die dit ieder twee weken doen om te kunnen trainen voor de marathon, diepe buiging.
Aangekomen in het verre Oosten stond het eten al heerlijk klaar voor ons zodat we direct konden aanschuiven, wat een verwennerij.

Zondag vandaag gaan we een stuk van de Salland trail lopen het tweede stuk, dit lopen Ginie en ik niet op 14 maart, maar de mannen wel want die gaan dan voor 50 kilometer.
Ginie had de route in het horloge gezet zodat we niet met de groep mee hoefden maar gewoon lekker op ons eigen tempo konden lopen. Nou dat was maar goed ook want gelijk de berg op buiten adem niet terug te krijgen, kuiten die op ontploffen stonden en dus een zwaar …. gevoel. Met liefde zou ik terug gaan en ergens even een potje gaan zitten janken om daarna spijt te hebben dat ik niet doorgezet heb.
Gelukkig begrijp Ginie mij wel en doen we even heel rustig aan en komt me ademhaling weer een beetje in een normaal ritme maar die kuiten grgrgr. Na een kleine vier kilometer ben ik klaar met die kuiten niks compressie tubes voor het klimmen en dalen uit die dingen, hoewel dat gaat niet makkelijk en in het bos heb je geen droog stoepje alleen maar sneeuw en ijs en modder. Oke we proberen iets anders we rollen ze af en kijken of dat gaat uitdoen kan altijd nog. Wat een verademing zeg ik loop direct wat prettiger en kan nu stiekem gaan genieten van het mooie gebied waar we lopen.



Het is jammer dat het mistig is en heel erg bewolkt hoewel dit ook weer een speciaal tintje geeft aan het landschap. Heel af en toe komen we een andere loper of een wandelaar tegen maar dit is echt maar heel af en toe, het is ook best lastig lopen hoor er ligt nog sneeuw op sommige stukken is het haast een complete ijsbaan dus het is constant goed opletten waar je je voeten neerzet.
Bij 10 kilometer besloten wij het parcours iets in te korten zodat de mannen niet te lang op ons hoeven te wachten enne 18.5 kilometer is ook mooi. Bij 14 kilometer komen de mannen ons achterop en eentje sluit bij ons aan, last van zijn ademhaling enz. Met zijn drietjes lopen we het laatste stuk en de laatste klim die hakt erin maar was wel heel erg stoer om te doen, heerlijk gelopen en verheug me nu al op 14 maart.










Daarna nog lekker even bij Marcel en Ginie douchen, bakje soep en dan rap naar huis. Volgende week komen ze gelukkig weer onze kant op want ondanks dat het mooi lopen is daar blijft het een eind reizen.


Gelopen km in week   5              55.37          
Totaal gelopen km                      258.05
Nog te volbrengen km                2441.95
Gelopen km training                   55.37
Totaal gelopen in training           236.84
Aantal keer met regen                 1       
Totaal aantal met regen               6       
Gelopen km in wedstrijd             21.21
Totaal gelopen in wedstrijd         21.21
Aantal keer met regen                  0       
Totaal aantal met regen                0
Gemiddeld per week te doen -48 50.87

De loopjes die al redelijk gepland staan:
4 jan halve van Westvoorne
14 maart Sallandtrail 25 km
12 april DE MARATHON
…………………………..
30 mei halve in Luxemburg
28 juni Veluwezoom trail 30 km
16 aug Trail des Fantonomes 20 km
27 sept Marathon van Lochness
18 oktober halve van Eindhoven
29 nov `t is voor niks
6 dec Voornse duin trail


Geen opmerkingen:

Een reactie posten