maandag 26 januari 2015

De week van 19 tot en met 25 januari 2015



Wat een week zeg deze week lees gisteren al de 200 kilometer aangetikt voor dit jaar, het gaat echt razendsnel dit jaar.

Deze week een rustige oke niet geheel rustige training op dinsdag 3 keer snel het viaduct op en langzaam lees rustig af en dat ook drie keer andersom. Was trouwens wel een training met een sterretje ik was me tight vergeten dus was eigenlijk bang dat de training aan mijn neus voorbij zou gaan maar gelukkig had Irene nog een trainingsbroek bij haar. Even iets anders om in te lopen maar was er erg blij mee, toch kunnen trainen.

Woensdag ging ik natuurlijk weer trainen voor mijn uitdaging op rustige hartslag nou dat ging super zeg moest haast nog hard werken om mijn hartslag op de 150 te houden. Het verschil met de eerste keer en nu was 7.34 min per kilometer en nu 6.48 dat is echt een heel groot verschil, zou graag naar de 6.35 willen maar of dat mogelijk is.

Donderdag deden we weer lekker versnellen 2 min echt heerlijk hoor.

Zaterdagochtend heb ik in een heuse sneeuwstorm gelopen jeetje dat was wel heel erg spannend hoor in het donker en dan die sneeuw die in je ogen waait en doet, heerlijk alleen op de wereld die steeds witter en witter werd, gelukkig was alles al weer snel verdwenen.

Zondag was het alweer tijd voor trainingsloop nummer 2 nog even en we hebben het weer gehad dan mogen we knallen op de Coolsingel. Nou is het wel zo dat ik iets heb met de 25 km loop, echt vlotjes is deze nooit gegaan dus spannend.
Voor de zekerheid had Ginie de route in haar horloge gezet zodat bij twijfel we in ieder geval wisten waar we heen moesten, vorig jaar waren we een behoorlijk stukje verkeerd gelopen……..Oke dat stuk ging nu goed ezel twee keer doen we niet.


Het lopen ging wel redelijk merkte wel goed dat ik een drukke dag had gehad op zaterdag en iets te weinig slaap had genoten. Beetje een pijntje hier een pijntje daar maar als je er niet aan denk valt het allemaal wel mee, nadeel is mijn ademhaling doet dan echt niet lekker mee. Het tempo zat er best lekker in en het was goed loop weer maar ondanks alle goede dingen is het dan toch prettig om bij de laatste drankpost te weten nog een goed 5 kilometer en we zijn er.


 Nu moeten de snellere lopers aan het einde van de trainingsloop nog even op de baan wat rondjes doen op tempo, is goed voor je!!!!! Oke zit best wat in maar er zijn en dan toch nog een rondje of wat doen……nee ik heb er deze keer voor gekozen om mijn laatste kilometer te versnellen en dat lukte ook; I feel good……..Daarna voor dood onder de douche maar daar hebben we het niet over, lekker gelopen met zijn vieren deze keer op naar de volgende.


Gelopen km in week   4              64.99          
Totaal gelopen km                      177.67
Nog te volbrengen km                2522.33
Gelopen km training                   64.99
Totaal gelopen in training          181.47
Aantal keer met regen                1       
Totaal aantal met regen              5       
Gelopen km in wedstrijd            21.21
Totaal gelopen in wedstrijd        21.21
Aantal keer met regen                0       
Totaal aantal met regen              0
Gemiddeld per week te doen -49 51.47

De loopjes die al redelijk gepland staan:
4 jan halve van Westvoorne
14 maart Sallandtrail 25 km
12 april DE MARATHON
…………………………..
30 mei halve in Luxemburg
28 juni Veluwezoom trail 30 km
16 aug Trail des Fantonomes 20 km
27 sept Marathon van Lochness
18 oktober halve van Eindhoven
29 nov `t is voor niks

6 dec Voornse duin trail

Geen opmerkingen:

Een reactie posten