maandag 12 januari 2015

De week van 5 tot en met 11 januari 2015


Zo de spits is er nu echt af, alle rare dagen zijn voorbij we kunnen ons nu echt gaan richten op het trainen, heerlijk ik popel om te lopen moet mezelf echt af en toe op de rem zetten anders zou ik wel 7 keer per week willen.

Dinsdag zijn we lekker begonnen met 8 keer 3 min en dat was best even pittig, daar wij toch wel heel regelmatig 2 min doen en dan wen je daar dus mooi aan. Hadden wel een valpartij onderweg maar dat liep gelukkig goed af, maar schrikken is dat wel hoor.

Woensdag weer lekker getraind voor mijn uitdaging, merk wel als ik op rustige hartslag wil lopen dat ik moet zorgen dat ik niks meer in huis hoef te doen en alle tijd voor me loopje moet nemen. Vandaag wilde ook mijn muziek niet echt mee werken dus het iets korter gehouden als gepland. Volgende week weer iets langer.

Donderdag, vanavond training van Riad een schatje maar een beetje rommelig in zijn training dus het programma er niet in gezet verder wel lekker gelopen het tempo zat er bij iedereen ook goed in.

Zaterdag zo vandaag de eerste echte week van het nieuwe jaar dus ook het moment om mijn goede voornemen te gaan starten; op zaterdag een klein rondje lopen en het liefst buiten mijn comfortzone.
Vrijdagavond verzin hoe vroeg moet de wekker want de planning is wel om dit in de ochtend te doen, nu ben ik al niet erg snel in de ochtend dus ik moet het wel heel goed en strak plannen anders zie ik mijn bed niet meer. Moet ook even kijken hoe te doen met eten enz. Zaterdagochtend 06.00 de wekker gaat ik heb haast heel de nacht niet geslapen omdat het buiten stormt maar het is gelukkig droog dus hup bedje uit, glaasjes water, bakje koffie en een sportboterham. Kleding ligt klaar dus aankleden en naar buiten, het is pikkedonker en heel raar zo vroeg in de ochtend maar het heeft ook wel iets, tot ik de bocht om ga en vol in de wind kom, oke hard hardlopen gaar het niet worden maar lopen zullen we. Mijn lijf snapt er niets van, normaal heb ik een dik uur nodig om maar een beetje wakker te worden en nu moet het gelijk aan het werk en dat met die wind en het is best warm en ik ben veel te dik aangekleed. De stukken waar ik de wind mee heb moet ik gewoon afremmen omdat ik anders over mijn eigen voeten struikel, na vier kilometer ben ik weer thuis en ik moet zeggen best pittig maar zo lekker dus volgende week doen we het weer.

Zondag, vandaag gaan de trainingslopen bij Energie weer beginnen en gelukkig zijn Marcel en Ginie weer overgekomen zodat ik samen met Ginie kan lopen.
Ginie en ik lopen in onze eigen groep de 35 min op 5 km groep. Het tempo van de langzaamste trainingsgroep is voor ons net iets te snel en de groep is ook best heel erg groot. Wij gaan een kwartiertje voor alle groepen weg en lopen lekker op ons eigen tempo de route, we hebben dan alle drankposten af en toe een groep gezellige lopers die ons achterop komen en even een arm om onze schouders leggen en ons moed inspreken, en alle tijd om gewoon lekker rustig ons eigen ding te doen. Sinds vorig jaar sluit ook Brigitte regelmatig aan maar die ging de strijd met de wind in Egmond aan, de held.


Het was vroeg erg druk op de vereniging en het leek meer een kippenhok dan wat dan ook, na de laatste dingen pakken en doen en kijken waar de mannen waren (Martin was van huis af gaan lopen om zo wat extra kilometers te maken) besloten we dan ook maar lekker op pad te gaan.
Het is dan best wel grappig als wij weggaan komen de laatste lopers nog aan en een hoop mensen kijken dan verbaasd dat wij al weggaan.
We beginnen goed de eerste drie kilometer hebben we lekker de wind in de rug ( wat dus inhoud dat je de laatste drie kilometer de wind vol tegen heb daar het een heen en weertje is) en is het alles behalve koud, het gaat lekker en het tempo zit er goed in.

Net voor de eerste drankpost op 7 kilometer komen de eerste ons achterop, de hele snelle mannen zijn dit die doen slok, slok en weg zijn ze. Wij nemen even de tijd bij de drankpost en gaan dan weer lekker op het gemak verder. 







Op de Brienoordbrug is het een drukte van belang doordat het keerpunt een goede kilometer over de brug is dus brug op en af heel even bijkomen en gelijk weer de brug op en af, je kan het maar gehad hebben.






 Bij de drankpost houden we weer even rust, even een lekker gelletje erin kan je gelijk netjes je afval kwijt en weer verder. Wat ons best opvalt dat er hier en daar wat lopers de groepen moeten verlaten en met of zonder fietser tussen de groepen in lopen. We komen dan ook op een kilometer of 18 een man tegen die even aansluit bij ons er weer voor bij gaat en weer afzakt en dan maar lekker achter ons blijft hangen. Voor ons loopt ook een man die af en toe nog probeert aan te zetten dan weer even wandelt, mooi om naar toe te lopen. Het gaat voor ons nu echt pittig worden want we zijn aan de laatste drie kilometer begonnen en juist ja volle bak de wind tegen, de man die voor ons liep, loopt nu lekker met ons mee uit de wind. Waar is die tijd dat mannen de vrouwen beschermden.
Met een goed gevoel vechten we ons het viaduct op en weten we nog een heel klein stukje en we hebben het weer gedaan, met een goed gevoel kunnen we onder de douche stappen. Op naar de volgende over twee weken die Brigitte dan ook gezellig meeloopt.

Gelopen km in week   2              57.54          
Totaal gelopen km                      87.75
Nog te volbrengen km                2612.25
Gelopen km training                   57.54
Totaal gelopen in training          66.54
Aantal keer met regen                1       
Totaal aantal met regen              1       
Gelopen km in wedstrijd            21.21
Totaal gelopen in wedstrijd        21.21
Aantal keer met regen                0       
Totaal aantal met regen              0
Gemiddeld per week te doen      51.22

De loopjes die al redelijk gepland staan:
4 jan halve van Westvoorne
14 maart Sallandtrail 25 km
12 april DE MARATHON
…………………………..
30 mei halve in Luxemburg
28 juni Veluwezoom trail 30 km
16 aug Trail des Fantonomes 20 km
27 sept Marathon van Lochness
18 oktober halve van Eindhoven
29 nov `t is voor niks
6 dec Voornse duin trail


Geen opmerkingen:

Een reactie posten