maandag 22 september 2014

Een week van denken, piekeren, goede voornemens maken en knopen doorhaken.


De week van 15 september tot 21 september 2014

Tja soms moet je als loper eens gaan nadenken wat wil ik nu, vind ik het nog leuk zoals ik nu bezig ben.

Ja het hardlopen vind ik heerlijk maar de trainingen vind ik als ik heel diep in me hartje kijk eigenlijk steeds minder leuk worden.

Ik vind het heel moeilijk om de vinger precies op de zere plek te leggen.

Weet ook niet wat ik wel wil, dat maakt het dus nog een stukje moeilijker.

Ga je zomaar een groep terug of blijf je nog een poos doorharken.

Donderdag heb ik de stoute schoenen aan getrokken en heb ik het gedaan zelfs even twee groepen terug.

Ik kwam op de vereniging en hoorde dat de training bestond uit twee keer drie kilometer en een kilometer op de BAAN, dat betekent als een rat in een molen rondjes rennen op hetzelfde tempo braaf achter elkaar.

Ik vroeg mezelf even heel goed af wil ik dit, NEE ik ben dus even naar een andere trainer gelopen en gevraagd wat doe jij en mag ik met jou mee trainen.

Geen probleem uiteraard, dus even naar mijn trainer gelopen verteld dat ik even een stap terug doe en lekker met de andere groep korte stukken op de baan gelopen.

Merk wel dat ik dan wat moeite heb met hoe en wat maar het ging lekker en er lopen erbij ik kon ze niet bijhouden……..

Van wie dit iets zeg moet ik nog even achter komen maar ik weet wel dat ik aan de bak moet en ik het gevoel heb dat ik daarvoor beter even naar een andere groep kan gaan met trainen.

 

Dit blijft door me hoofd spoken want je gaat niet zomaar naar een andere groep en is het echt het slimste en en en twijfel, twijfel, denken nog meer twijfel maar dan toch van het weekend de beslissing nemen ik ga een groep terug, vind het doodseng maar denk dat het beter is voor mij.

Nu het nog gaan melden bij de trainers bah ik haat dit soort dingen om te doen, maar het hoort wel weer een stukje bij me goede voornemens.

 

Goede voornemens het is haast oktober nog geen januari maar toch ook dan kan je goede voornemens maken toch?

Ik wil ook makkelijker kunnen lopen ik baal er steeds meer van dat ik als een nijlpaard rond loop te hobbelen, zeker na gisteren. Martin die lekker lichtvoetig over het mulle zand loop en ik die de ene been niet voor de andere gezet krijg loop te hijgen als een nijlpaard en er zo hard voor moet werken, geloof me dat is niet echt goed voor je zelfvertrouwen. Dus vanaf ..-..-…. Gaan we er anders tegenaan en moet het maar eens klaar zijn met het geluier en gaan we rennen.

Hoe en wat precies weet ik nog niet maar komt goed.

 

Verder even over gisteren Trail by the Sea mijn god wat was dat ZWAAR.

We gingen van start en dan krijg je een klein stukje verhard met heerlijk vals plat, het tempo ligt dan even net iets hoger als ik graag zou willen maar goed je kan maar beter snel beginnen het is nog een heel eind. Dan ga je eigenlijk vrij snel voor een kilometer het strand op waardoor het ook niet heel erg veel zin heeft om richting de vloedlijn te gaan het was ook redelijk hoog water. Dus zoveel mogelijk hoog blijven en kijken dat je nog een beetje stevig zand heb. En dan moet je al gaan wandelen echt ik en los zand we haten elkaar. Hups het strand weer af en de duinen en bossen in we hebben dan haast drie kilometer gelopen en komen dan bij een stuk daar hebben zelfs berggeiten moeite mee. Wat dan ook een nadeel is dat er vierhonderd lopers voor je zijn en je dus gewoon moet wachten om te kunnen gaan klimmen, dik tien min over 400 meter maar wel stoer eigenlijk.

Dan kan je weer een stukje redelijk lopen lekker bospad tot je keer op keer gewoon weer door los zand heen moet ploegen ik ga er steeds meer tegen op zien en dan ben je net onderweg.

Maar goed we hebben het stiekem ook wel naar ons zin, het is mooi weer we kleuren lekker bij. Bij 9 kilometer krijgen we te horen dat we op de helft zijn bij 10 kilometer…….raar en de drankpost dan die bij 9 kilometer zou zijn, ik ploeg nog even door maar besluit dan toch maar even een gelletje te nemen ik raak een beetje op dus hup gelletje erin en weer op gang zien te komen, als ik heel erg eerlijk ben staat op dit punt het huilen me nader als het lachen.

Dan toch de drankpost even me handen schoonmaken en stukje sinaasappel en net doen of je het naar je zin heb en doorgaan.

Net na de dertien kilometer staan er een paar bankjes ik ga even zitten om het zand uit me schoenen te halen er zit zoveel zand in dat het zeer doet!!!!!

Schoenen weer aan en gaan, jippie het strand op!

Het is nu een langer stuk en dus gaan we langs de vloedlijn lopen dat loopt eigenlijk best lekker maar door de vermoeidheid kan ik echt geen tempo meer maken, Martin loopt te sleuren maar ik kan niet meer en door het sleuren word het voor mij eigenlijk alleen maar zwaarder en zwaarder. Het strand weer af weer de duinen in, de laatse drankpost op 16 kilometer en dan word het pad gelukkig steeds iets beter en dan eindelijk draaien we de weg op. Hier staat clubgenoot Ton speciaal op ons te wachten, traantje in de ogen en dan proberen het gas erop te zetten want ik zal en moet onder de drie uur blijven ja drie uur over 20 kilometer echt te gek voor woorden.

 

Het is gelukt met 2.57.46 over de finish en totaal gesloopt en zo niet tevreden.

Maar goed wie weet doen we het ooit nog weleens een keer dan weet je tenminste wat er komen gaat.

 

En nu maar hopen dat de kustmarathon iets beter gaat want dit was diep teleurstellend.

Gelopen km in week   38        44.7
Totaal gelopen km                  1861.9
Nog te volbrengen km           638.1
Gelopen km training               24.7
Totaal gelopen in training      1583.3
Aantal keer met regen            0
Totaal aantal met regen           20
Gelopen km in wedstrijd       20
Totaal gelopen in wedstrijd   278.6
Aantal keer met regen            0
Totaal aantal met regen           2
Gemiddeld per week te doen 45.6

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten