maandag 15 september 2014

De week van 8 tot en met 14 september 2014

Yeah ik loop weer, nou ja ik jog want mijn lieve hemel wat raak je dat beetje snelheid wat je heb snel kwijt.

Maar ik klaag niet maak er geen drama van ik ben gelukkig want ik kan lopen.

Vorige week zondag natuurlijk voorzichtig 15 kilometer gelopen, die gelukkig goed gingen geen pijn, geen reactie gewoon een lekker moe gevoel en dat mag.

Maandag nee niet gelijk twee dagen achter elkaar lopen even rustig opbouwen dus ik op de fiets en Martin gezellig met Jeroen lopen.

Dinsdag is trainingsavond maar is dat wel slim, we gaan naar buiten en als ik dan niet lekker meekan baal ik als een stekker, lekker even zelf lopen kan natuurlijk ook. Dan de keuze gewoon eerst naar huis en gelijk lopen of kleding mee op de zaak omkleden en naar huis lopen. Dit laatste is wel erg tijdbesparend want anders moet ik met openbaar vervoer naar huis wat al snel een uur in tijd kost en die loop ik nu………

Juist keuze snel gemaakt ik ga vanaf het werk lopen, spullen mee en gaan.

Om 18.00 omkleden rugzakje op en lekker naar huis op het gemakje, Martin is toch trainen dus geen haast. Het duurt even voor ik gps signaal heb, ik ben dan al op de Maasboulevard en kan eindelijk beginnen, juist toen ging nog even de platte boerengatbrug of zoiets open en dan ja hoor eindelijk ik kan gaan lopen.

Het is gezellig druk met lopers en het gaat alweer een stuk makkelijker als zondag, nog niet in mijn droomtempo maar daar is het ook een droomtempo voor. Ik had in gedachte om over de Brienoordbrug te gaan en dan langs Beverwaard en zo tjop naar huis. Nu moet ik eerlijk zeggen het stuk langs Beverwaard is niet geheel vlak en door de bosjes ook veel vliegjes enz, dus alternatief bedacht heel saai langs de rijksweg maar wel veel relaxer lopen, en als je dat dan lang genoeg volhou hoef je geen viaduct meer over, oke het is een goede twee kilometer om lopen maar ach het was lekker weer. Al met al een lekkere training iets vlotter als zondag dus dik tevreden.

Donderdag we gaan gewoon lekker trainen op de baan, zin in wat korte stukjes kijken of ik wat snelheid terug kan krijgen. Damn echt het is niet te geloven 3 keer 2000 en een keer 1000 meter op de baan wat een drama!!! De eerste 2000 kort ik in tot 1600 meter om weer even een beetje bij te komen het tempo gaat redelijk dus mag niet klagen maar de afstanden KILLING.

Zo weer twee daagjes rust nou ja rust verjaardagen, bbq`s werken enz en dan is het eindelijk weer zondag we gaan voor een pittig stukje heb ik mezelf beloofd.

Ik wil richting Rotterdam om met de Fast Ferry weer terug te gaan, nu liep het dinsdag best lekker dus ik ga in ieder geval het eerste stuk zoals ik dinsdag ben geƫindigd.

Het valt zwaar vandaag, kom niet lekker in me ritme en de eerste drie kilometers zijn een drama, dan eindelijk gaat het iets makkelijker. En dan heb je tijd om na te denken ik kan ook links en dan zus en zo en dan hoef ik niet met de Fast Ferry terug of zus of zo maar kom ik dan wel aan mijn kilometers?

Ondertussen ben ik bijna bij de Brienoordbrug dus hup naar boven en even genieten.

Tja links daar komen we vandaan en rechts moeten we naar toe, helaas geen mooi foto weer.

 
 
 Oke, doe eens gek ik ga weer verder richting de Willemsbrug, oeps dat was een groter stuk als dat ik had bedacht, bovenop even een rust momentje een gelletje en weer verder.


Tja de middelste brug met de Erasmusbrug al in het oog.
 
 
Dan moet je om richting de Erasmusbrug te gaan de brug af en dan gelijk links de Koningsbrug over en niet rechtsaf want dan ga je het Noordereiland geheel rond (twee kilometer extra) en hup eindelijk weer bij de Koningsbrug, nu snel naar de Erasmusbrug anders mis ik straks de Fast Ferry en dan moet ik of wachten of met de tram terug. Ik ren (hobbel) de brug op snel een foto en dan heel snel naar beneden want de Fast Ferry is er bijna, ik vlieg de brug af de trappen af over de klinkers en ren zo de boot op, planning noemen ze dat.
 




 

Op de boot blijf ik in beweging beetje rekken en strekken zodat ik niet stijf word want ik moet straks nog een kilometer of 3 a 4 naar huis rennen, laatste loodjes. Oke boot legt aan hup eraf en even klein stukje lopen en dan aanzetten, auw das even lastig maar gewoon doorzetten en ja hoor daar gaan we weer, het klokje geeft aan dat ik net onder de 24 kilometer uitkom dus nog even een extra lusje voor de deur en een keurige 24 kilometer op de teller.

 

En weet je ik heb lekker gelopen!

 

Gelopen km in week   37        51.6
Totaal gelopen km                  1817.2
Nog te volbrengen km             682.8
Gelopen km training               51.6
Totaal gelopen in training       1558.6
Aantal keer met regen              0
Totaal aantal met regen           20
Gelopen km in wedstrijd        0
Totaal gelopen in wedstrijd     258.6
Aantal keer met regen              0
Totaal aantal met regen           2
Gemiddeld per week te doen 45.5

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten