maandag 11 augustus 2014

De week van 28 juli tot en met 10 augustus 2014 deel 2




Yeah eindelijk het is zover Rock and Rollen door Dublin.

Hoe ik het voor elkaar heb gekregen is mij nog steeds een raadsel maar het hostel waar we verbleven was slecht op een kilometer afstand van de start, dus lekker op het gemak lopend erheen.

Ook het weer werkte vandaag helemaal top mee en om half acht scheen het zonnetje al vrolijk.

Ja de start was al om half negen, ik zag daar best wel een beetje tegen op want ontbijten zoals ik gewend ben was in het hostel niet echt mogelijk dus ik moest op ander voer lopen als gewend.

Flink drinken van tevoren uiteraard en nog een reepje van dit een reepje van dat, uiteraard netjes even op de dixie die daar tufloo heten en dan is het bijna zover. Reint stond in een van de eerste startvakken en Brigitte in het startvak voor ons, was toch wel heel erg blij dat Martin gezellig met mij meeliep hoor (heb nu gelijk heel veel foto`s).

 
 

 
Toch wel even de zenuwen in het startvak Dublin is namelijk alles behalve vlak en ik zag er letterlijk en figuurlijk als een berg tegen op.

 


 
En ja hoor dan mogen wij ook los, door de goede verspreiding van de start heb je gelijk alle ruimte om het juiste tempo op te pakken, tempo net iets te snel uiteraard.

De wegen waren goed afgezet en je kon overal heerlijk doorlopen moest het niet zo zijn dat ik eigenlijk toch nog moest plassen maar goed niet aandenken komt goed.

Dan komen we op een punt waarvan ik dacht dat we alleen de hol naar beneden moesten maar dit is een heel gemeen stukje omhoog en ja oke ook wel omlaag maar toch killing.

 


 Rond de vijf kilometer zie ik in de verte tufloo`s maar daar staan net teveel mensen voor, geloof ook Brigitte te zien maar als ik dichterbij kom zit ze er waarschijnlijk op en ik loop door, wachten doe ik niet. De drankposten zijn ook helemaal goed geregeld met water en flessen sportdrank. He familie Punt horen we dan, en ja hoor daar komt Brigitte ons achterop ze gaat echt lekker even een kort praatje een foto en dan hup sturen we der snel weer verder want ze is gewoon iets sterker als ik ben.

 

 





















Bij de volgende tufloo zie ik helemaal niemand staan dus hup snel even een plas en weer verder.

Het gaat best lekker eigenlijk en ik ga steeds meer ontspannen en genieten heerlijk we lopen nu voornamelijk in het park het Phoenixpark wat echt heel erg groot en mooi is.

Ook hier weer goede verzorging met zelfs gelletjes erbij!

Wat wel een beetje tegenvalt zijn de bandjes het zijn er minder als verwacht en ze spelen niet echt voor ons bekende rock muziek maar goed de sfeer is er niet minder om.

En dan zie je eigenlijk door het hele park een sliert van lopers echt helemaal geweldig gewoon, genieten met hoofdletters.

 
 


Bij de finish is ook weer de verzorging helemaal top maar het mooiste is de mediale lekker groot en dik en in het kader van dubbel je bling gaan we ook nog voor de fun run waar iedereen met de hele familie aan meedoet, just for the fun!

 





Een lekker stukje uitlopen was het voor ons moet wel eerlijk zeggen de eerste kilometer viel zwaar tegen hoor.



En dan zit ons avontuur in Dublin er weer op helaas morgen vroeg terug vliegen maar met een hele mooie ervaring rijker.

 


Na een lekker rondje uitlopen op woensdag en een vreselijke training op de baan donderdag (lees lange stukken op de baan), hadden we zondag al weer de volgende uitdaging staan.

De laatste 23 kilometer van de kustmarathon zouden we gaan lopen.

Dit alles werd georganiseerd door Curlyisrunning die we al een keertje hadden gezien bij trainingslopen bij Energie en via twitter en andere lopers kregen ook wij de uitnodiging om mee te lopen.

Dus zijn wij zondagochtend om negen uur in de auto gesprongen (gelukkig niet zo heel vroeg) in ons paarse shirt want ieder jaar is een andere kleur de dress code om naar Zoutewelle toe te rijden. Het was onderweg eigenlijk best goed weer terwijl er toch een hoop slecht weer was opgegeven, zou wel lekker zijn als het droog blijft.

Netjes om half elf rijden we het plaatsje in, parkeren dat moest…..oja dat staat ergens in een mailtje wat ik heel erg netjes heb opgeborgen. Oke zet de auto neer en komt wel goed. Welopen een stukje naar het koffiehuis waar we hebben afgesproken het is er al gezellig druk en daar vandaan lopen we met zijn alle naar de bus. De bus ja we moeten toch van A naar B en dat is met een bus wel heel erg handig. Hup allemaal de bus in en ondertussen is het ook gaan regenen bah dit is niet leuk hopelijk is het zo even droog want starten met regen vind ik echt een drama. Mijn wensen worden vervuld en het is bij het uitstappen zo goed als droog even snel nog op een dixie en dan ga ik gelijk voor de groep uit weg even een kleine voorsprong opbouwen.

Zo dan gelijk door het mulle zand het strand op dat valt heel erg tegen maar gelukkig het strand wordt harder en beter begaanbaar.

Na twee kilometer komen de eerste lopers me al voorbij maar dat geeft niet ik loop lekker en het gaat goed dus top zo. Aan het einde van het strand bij een kilometer of 8 wacht een deel mij weer even op en heb ik de snelle lopers weer in het zicht en hobbel ik weer vrolijk verder. We gaan nu de duinen in en die zijn niet voor de poes best klimmen en klauteren maar we gaan goed.

Op ongeveer 11 kilometer bij de tank is er een drankpost geregeld, ik ga hier even lekker door zodat ik weer een beetje inloop op de rest en sommige voor kan blijven.

 

 

Hahahaha dat dacht ik dus want als ik een groepje naar beneden zie gaan ga ik er achteraan en als ik dan ook op het strand ben zie ik ze niet meer??????

Juist op de helft van de trap zit een toilet en daar gingen ze heen snel de trap weer op en helaas mijn winst is me al voorbij maar goed ik hobbel wel door.
 
Bij de dijk krijg ik de tip om naast de dijk te lopen is vlakker en minder last van de wind…..nee dat doen we niet we gaan er gewoon voor (anders blijft me horloge ook maar piepen dat ik van koers ben).



Ondertussen is het ook niet meer droog, ik ben echt helemaal doorweekt. Maar toch heb ik zoiets van kom maar op, dit is gaaf en ondanks de wind en de regen is het zo mooi. Ergens is het ook weer droog geworden maar helaas ik ben zo nat dat het niet meer echt droogt.


Dan gaan we het laatste stukje strand op, er was verteld dat dit best zwaar was ik kon ook links en dan kwam ik er ook maar ook nu kies ik voor het parcours wat ik straks ook moet lopen. Het strand is niet makkelijk de wind is heftig en ik moet er recht tegen in, maar gelukkig er liggen planken op het strand, wel met een laag zand maar toch maakt dit het wel gemakkelijker. En dan zie ik het einde yes de trap op en dan ben ik er, Martin staat me al op te wachten en ook Gunter en zijn vrouw staan er nog om mijn momentje vast te leggen.






 Boven stort ik haast in van blijdschap en vermoeidheid en dan hoor ik van Martin dat ik er nog niet ben!!!!!!!!! Help ik moet nog een klein stukje ik wil niet maar ik doe het wel jeetje dit valt even heel erg tegen maar des te meer is het plezier als ik echt over die finish lijn ben. Ik heb het geflikt.

 


                                         IK BEN NIET SNEL MAAR IK KOM ER WEL

 

Het word mijn nieuwe slogan want ik ga ervoor en niks en niemand houd mij tegen op 4 oktober tijdens de enige echte Kustmarathon.

 

Gelopen km in week   32        64.7
Totaal gelopen km                  1694.9
Nog te volbrengen km            805.1
Gelopen km training               40.6
Totaal gelopen in training       1436.3
Aantal keer met regen            1
Totaal aantal met regen          20
Gelopen km in wedstrijd        24.1
Totaal gelopen in wedstrijd    258.6
Aantal keer met regen             0
Totaal aantal met regen           2
Gemiddeld per week te doen  40.3

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten