maandag 18 augustus 2014

De week van 11 tot en met 17 augustus 2014


Zo deze week staan er weer leuke loopjes op het programma beetje trainen en op zondag gaan we hier in de regio een duurloop doen met een leuke route uitgezet door Hans.

We zijn redelijk goed van de training van zondag langs de kust bijgekomen maandag beetje last van rechter voet maar niet dat je zeg ojee.

Dus dinsdag gaan we lekker trainen, ja dat dacht ik dus….. wel last van rechtervoet althans het zit tussen enkel en scheenbeen in rare plek.

Oke een beetje gevoelig mag lekker doorlopen goede tempo`s ik kan de hele wereld wel aan.

En dan na een kilometer of twee gaat het steeds meer zeuren, en pijn doen en ik moet eigenlijk steeds meer op me kiezen bijten. De versnellingen gaan steeds beter want hoe harder ik ga des te sneller heb ik weer even rust, maar ook dat werk niet want het aanzetten na de rust is KILLING. Bij de laatste serie geef ik het op en geef aan dat ik in rustig tempo terug ga naar de vereniging ik heb pijn en het is PIJN met hoofdletters. Ik loop op een sukkeltempo door het doet zeer maar wandelen, doet ook zeer ik baal zo. Het ging zondag zo lekker en het vertrouwen voor de kustmarathon groeide eindelijk. Op het laatst weet ik echt niet meer hoe ik de ene voet voor de andere moet zetten en de tranen beginnen over me wangen te biggelen ik veeg ze snel weg ik wil niet huilen maar mijn hemel wat baal ik!!!!!!

 
Eindelijk op de vereniging koelen dit lucht op dan maar snel douchen en dan vrolijk gebak eten want ik vier me verjaardag alvast, morgen jarig tja ouderdom komt met gebreken.

Woensdag oke vandaag dus niet even lekker een rondje crossen door de Gorzen maar rust en genieten van me verjaardag.

Donderdag het blijft gevoelig en zeer doen zelfs gewoon lopen doet zeer, even op de zaak erover gehad en een hakje in me schoen gedaan om het iets te ontlasten. Het gewone lopen kleine stukjes binnen gaat goed maar buiten is het drama.

`s Avonds moet ik naar de metro lopen en zelfs dat doet zo zeer en het is maar een klein stukje maar het lijken wel kilometers!!!

Vrijdag we gaan de fysio bellen dit is niet grappig meer, fijn vakantie tijd of ze zijn er niet of hebben het heel erg druk kan pas maandag de 25e terecht mag hopen dat het dan over is!!!!!!

Vandaag ook maar heel relax op de fiets naar het werk gegaan want ik stuiter ik kan me energie niet kwijt en word en beetje narrig ervan.

Zondag het voelt vandaag iets beter aan kan een klein stukje 100 meter wandelen zonder dat het zeer doet ik voel het nog wel maar goed we gaan de goede kant op, nu slim zijn en nog me rust blijven pakken om wat is dat moeilijk.

Ik weet dat als ik nu te snel ga lopen ik echt de kustmarathon verknal, het word toch wel lastiger met zeker twee duurlopen minder maar goed ik was toch geen eerste geworden.

We gaan het zien de komende week voor woensdag geen schoentjes aan voor Monique en wie weet duurt het nog langer maar zoals het nu voel hoop ik op woensdag of donderdag. Raar he ik kan niet wachten om te gaan lopen maar de angst dat ik te snel ga beginnen en weer zo pijn krijg word met de dag groter.

 
Gelopen km in week   33       12.3
Totaal gelopen km                  1707.2
Nog te volbrengen km 792.8
Gelopen km training               12.3
Totaal gelopen in training       1448.6
Aantal keer met regen 0
Totaal aantal met regen          20
Gelopen km in wedstrijd        0
Totaal gelopen in wedstrijd   258.6
Aantal keer met regen 0
Totaal aantal met regen          2
Gemiddeld per week te doen  41.7

1 opmerking:

  1. Klinkt als Shin split. Herken iig de klachten en bij mij duurde t wel even voor pijn verschijnselen weg waren. Succes en hoop dat t mee valt.

    BeantwoordenVerwijderen