maandag 14 juli 2014

De week van 7 juni tot en met 13 juni 2014


Wat een week zeg, na het duurloopje van zondag wat redelijk zwaar was door het weer en het heerlijke eten en drinken de dag ervoor moesten we deze week weer even de puntjes op de i zetten.

Dinsdag dus serieus trainen en niet piepen en niet miauwen maar lopen, een leuk programma werkt daar zeker aan mee 15 keer 90 seconden, goed te doen.

Woensdag even lekker relax een rondje in de Gorzen niks geks doen gewoon lekker ontspannen lopen en alles sparen voor morgen.

Donderdag, vandaag mijn eerste bedrijfsuitje, De Ronde van Ridderkerk ja we gaan met zijn drietjes op wedstrijd in een fonkelnieuw tenue.

Alexander de jongste van het stel liep al weken als ik dat maar red, maar je snap het wel die vertrok en die hebben we nooit meer gezien.

Aarnout zag er best een beetje tegenop met een tijd van 30.30 als snelste is het toch afzien om een leuke tijd neer te gaan zetten, maar ook die vertrok en ging en ging maar die kon ik nog net voor het einde inhalen en voorbij gaan. Niet netjes ja hoor in een wedstrijdje mag dat.

En ik, ik heb zo goed gelopen mede dankzij Jolanda die naast me liep en ervoor zorgde dat me tempo hoog bleef met als resultaat een PR op 27.39 dik veertig seconden eraf gelopen zo blij, zo trots.

De avond dus keurig afgesloten en dat drankje bewaren we voor een andere keer want we waren alle drie best behoorlijk moe ervan.

 


Zondag stond er weer een mooie duurloop op het schema 25 kilometer met een overtocht op de pont. Nu ben ik niet meer zo heel erg bang met het pontje maar echt favoriet is het nog steeds niet. Plus stilstaan en weer verder lopen is ook niet mijn dingetje maar goed we gaan het zien.

De route begint in Barendrecht en gaat over Zwijndrecht, Puttershoek, Heinoord en dan weer naar Barendrecht, met wat gepuzzel kom ik er achter dat als ik van huis vertrek ik precies op Zwijndrecht goed aansluit.

Daar ik toch altijd eerder vertrek kom dit mooi uit, en vertrek ik dus thuis vandaan. Ik kom ze dan waarschijnlijk bij de Heinoordtunnel pas weer tegen.

Ik loop best lekker de eerste kilometers gaan redelijk soepel ook al heb ik eigenlijk al een poosje last van mijn kuiten veel kramp enzo, bij 5 kilometer wat eten en ik hobbel lekker verder. Ik heb de route in mijn horloge staan en ik moet rechtsaf het park in, mmm ik weet dat als ik rechtdoor ga ik er ook kom maar nee ik moet echt rechts zegt mijn horloge dus hup 5 meter terug en het park in. Ik moet soms best even goed opletten hoe ik moet lopen nu maar het gaat eigenlijk ook heel gemakkelijk met de route erin. Bij 15 kilometer ben ik bij de pont en die komt haast direct van de overkant om mij op te pikken, ondertussen komen er ook donkere wolken aan, zou het gaan regenen? Volgens de schipper blijft het niet droog maar meer als een paar spetters heb ik niet gevoeld en het had van mij best een beetje mogen regenen.


We zijn aan de overkant en moeten weer op gang komen en dat gaat dus niet zo gemakkelijk, ik wil wel maar mijn benen hebben er een heel ander idee over, het worden 4 kilometers die ik moet vechten maar ik win en de laatste vijf kilometers gaan weer iets gemakkelijker.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En dan vlak voor het einde staat mijn teller op 1500 kilometers gelopen in 2014, maar goed dat ik in een hardloopwinkel werk.


Moet zeggen op het varen na een hele leuke route en heel erg fijn om te lopen.

En de rest ze hebben me net niet ingehaald dus kon ik hun inhalen ook best wel leuk, op naar de volgende.


 

 
Gelopen km in week   28        49
Totaal gelopen km                  1500.5
Nog te volbrengen km             999.5
Gelopen km training               44
Totaal gelopen in training       1265.1
Aantal keer met regen             2
Totaal aantal met regen          18
Gelopen km in wedstrijd        5
Totaal gelopen in wedstrijd    235.4
Aantal keer met regen             0
Totaal aantal met regen           2
Gemiddeld per week te doen  41.6

Geen opmerkingen:

Een reactie posten