maandag 21 juli 2014

De week van 14 tot en met 20 juli 2014

En zo loop je in je winterjas en zo vallen de mussen dood van het dak, het is heerlijk het is zomer maar lopen in deze warmte is gewoon zwaar.

Dinsdagavond het was al redelijk zwaar met trainen vooral ook omdat we een fartlek training hadden en je dus niet weet hoelang je moet versnellen en daar heb ik toch altijd wel wat moeite mee, weet graag waar ik aan toe ben maar dat kom ik nog wel meer tegen deze week.

Woensdag even lekker een rondje gelopen, was voor het mooie alweer te laat buiten want het was om half negen al goed warm maar wel lekker gelopen. En dan word het nog warmer en warmer en we besluiten om morgenavond niet te gaan trainen. Uiteraard slaan we niet zomaar over. We gaan hiervoor in de plaats vrijdagochtend heel vroeg lopen. Zalig en ja geloof het of niet maar zelfs om 6 uur in de ochtend is het al 18 graden. Nederland op zijn warmst.

En dan is het weer weekend en weer tijd voor de duurloopjes, deze keer gaan we naar Oostvoorne, goede training met oog op de kustmarathon.

We verzamelen om half negen zodat we voor de eerste hitte terug zijn.

Ik heb de route geprobeerd in mijn horloge te zetten maar op het kaartje stonden geen straat namen en dan word het erg lastig maar goed de route staat aangegeven met bordjes dus wat kan er mis gaan.
 
 
 
 
Ik ga iets voor de groep uit en ik heb vandaag voor het eerst tubes aan heb de laatste weken erg last van mijn kuiten en ik hoop dat dit een beetje helpt.

Het is wel even wennen hoor die dingen die zo strak zitten maar goed we zijn onderweg, ik heb in het begin heel erg moeite om mijn ademhaling goed te krijgen. Misschien toch eens kijken voor zo apartje waar je beter mee leer ademen. Oke na een kilometer of vier ben ik eindelijk een beetje in me ritme en krijg ik ook steeds meer tijd om te genieten van alles om me heen. Rond de zes kilometer op de helft dacht ik toen nog even staan genieten wat gegeten tja altijd honger.



 
 
 

 En hup weer verder soms even iets langzamer rennen om goed de bordjes te kunnen spotten maar het gaat lekker. Ik weet dat ik in het dorp een stukje fout ben gegaan en iets meer heb gelopen maar ik kom weer netjes op de route en zou er nu bijna moeten zijn want ik zit op 11 kilometer nou mooi niet dus. Ik ben dus rond de tien kilometer links gegaan waar ik rechts of rechtdoor had gemoeten. En dan je ziet nog steeds bordjes maar ze wijzen alle kanten uit en ik raak een beetje me gevoel voor richting kwijt ( heb ik al snel).

Ik kom door een stuk bos waar rennen eigenlijk onmogelijk is en het valt me op dat hier echt geen kudde hardlopers is geweest, mmmmm verkeerde route dus dan gaan we het via de andere kant proberen, weer hetzelfde stuk bos. Oke dan gaan we terug naar de weg en dan zie ik gelukkig iemand lopen, deze dame vroeg welk strand dat van Rockanje of Oostvoorne….. eh Rockanje ja dat is dichterbij (oeps) nee Oostvoorne moet ik heen, dan de eerste links dan rechts en dan zie je het wel……

De rode lijn met paarse puntjes is de route.
 
Oke eerste links dan rechts en dan zie je weer mensen ja hoor ik ga de goede kant op deze weg uit en dan ben je er, stand op mijn horloge een goede 18 kilometer, ach hoelang kan een weg zijn. Nou deze weg was nog een goede 5 kilometer en gelukkig maar dat ze dat niet vertelde want dan was de moed wel heel erg in mijn schoenen gezakt hoor.

En de gelopen route..................................
Her en der nog even gecheckt bij voorbijgangers of ik goed ging en rustig terug gehobbeld, moet wel heel eerlijk zeggen voelde me best een beetje zielig hoor, maar anderzijds ook weer genoten van de omgeving en ach je word er sterk van. Het is dus ook weer een goede mentale training geweest.

 




Leer voor de volgende keer even een plattegrondje uitdraaien als ik hem niet in mijn horloge krijg.

 Gelopen km in week   29       51.2
Totaal gelopen km                  1551.7
Nog te volbrengen km            948.3
Gelopen km training               51.2
Totaal gelopen in training       1316.3
Aantal keer met regen             0
Totaal aantal met regen           18
Gelopen km in wedstrijd         0
Totaal gelopen in wedstrijd    235.4
Aantal keer met regen             0
Totaal aantal met regen           2
Gemiddeld per week te doen   41.3

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten