maandag 7 juli 2014

De week van 30 juni tot en met 6 juli 2014

Zo en dan is de helft van het jaar alweer voorbij ik loop heerlijk op schema en voel me erg goed.

De trainingen gaan ook best lekker maar ik moet mezelf wel blijven schoppen om niet af te zakken naar mijn eigen comfort tempo.

Woensdag was Martin op tijd thuis en zijn we even lekker samen gaan lopen ik wilde graag even een andere route dus hup in de auto en naar het Lage Bergsche Bos, lekker een stukje door de natuur, over de golfbaan en toen waren we de weg kwijt…….tja dan even de telefoon erbij zoeken en dan maar via een minder mooie maar makkelijker weg terug.

Vrijdagavond komen Seb en Marieke alvast over want, zaterdag was het weer tijd voor de jaarlijkse RunningPlus Meeting in het Kralingse bos tijdens de Ekiden.

Ik moest die dag ook werken maar dat is niet erg want ik kon dit jaar wel gewoon even tussendoor meelopen. Vorig jaar mocht ik nog niet lopen van de fysio omdat ik net uit het gips was (zelf vond ik dat ik dat best wel kon maar het maar niet gedaan) maar nu mocht ik de spits afbijten.

Ik was al heel vroeg op het terrein om de tent van De Hardloopwinkel op te bouwen en in te richten en te doen. Helaas was het voor het eerst sinds de Ekiden geen 25 graden maar bewolkt en stond er een stevige wind. Samen met Aarnout de tent neergezet en de rest was voor mij, de winkel moest ook open tenslotte.

Zo en dan staat alles, er komen er zo af en toe wat mensen langslopen. Het gaat steeds harder waaien, het springkussen wat naast me zou komen waaide alle kanten op en werd weer opgeborgen. De tent waar ik in stond kwam zo nu en dan ook van de grond maar het ging nog steeds goed. Voor de zekerheid nog maar een extra lijntje gespannen want ik kreeg toch wel de kriebels.

Soms waait er iets van de rekjes af maar het gaat goed, helaas gaat het ondertussen ook regenen, bah niet gezellig alles moet op een klein stukje gepropt worden zodat het nog een beetje droog blijft.

En dan ja hoor komen eindelijk mijn eerste teamleden aan moeten ze gelijk in actie komen de tent gaat ervandoor.

Ik hang aan een poot van de party tent en de tent trekt me haast mee maar met zijn vieren redden we het net. Oke goede raad is duur wat nu, gelukkig komt ook Martin eraan en die heeft nog wel wat lijnen en dingen in de auto om de tent goed te zetten, we draaien de tent een kwart slag en halen er een zijwand uit zodat we iets minder wind vangen.

Een deel van de spullen gaat naar binnen in een garage want ik moet nu even keuzes maken wat ik laat staan, de lol is er wel een beetje af maar goed we kunnen nog even door.

Na nog flink wat regen zeg maar gerust je spoelt bijna weg, komt dan toch voorzichtig het zonnetje door. En kunnen we weer wat makkelijker de kleding uithangen en doen.

Al met al een gezellige dag met een hoop lol en gezelligheid.

Onze teams doen ondertussen goed hun best en we zitten niet bij de beste maar zijn ook zeker niet de slechtste van de 148 mixteams zijn we nummer 96 en 131e. Misschien moeten we volgend jaar eens aan een vrouwen en mannen team denken……..

Na afloop was het weer goed vertoeven in de tuin met een goed sateetje en of een sparerib en een lekker biertje, tot het weer tijd was om voetbal te kijken. Moet zeggen met zijn alle kijken is best spannend maar die van Persie wat stond die vaak buiten spel zeg.

Na de wedstrijd zijn we allemaal ons mandje gaan opzoeken, en kijken we terug op een super gezellige dag.

Zondag tja lekker uitslapen wat eten en dan moet er toch gewoon weer getraind worden, planning gewoon op Albert Heijn tempo een rondje van 14 km en geloof me het was redelijk afzien. Het was benauwd, warm en we waren brak maar het was wel heel gezellig.

We kijken terug op een super geslaagd weekend, tot volgend dus maar weer.

 
Gelopen km in week   27        51.9
Totaal gelopen km                  1451.5
Nog te volbrengen km            1048.5
Gelopen km training               46.9
Totaal gelopen in training       1221.1
Aantal keer met regen             0
Totaal aantal met regen          16
Gelopen km in wedstrijd        5
Totaal gelopen in wedstrijd    230.4
Aantal keer met regen            1
Totaal aantal met regen          2
Gemiddeld per week te doen  41.9

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten