maandag 30 juni 2014

De week van 23 juni tot en met 29 juni 2014

Zo deze week is de week dat we echt weer serieus gaan kijken hoe we de Kustmarathon gaan overleven, wanneer welke duurloop en hoe houden we onze snelheid een beetje hoog.

Ja oke mijn snelheid is al niet hoog maar lager moet het zeker niet worden, en ja ik weet het gewoon doorlopen en die knop omzetten, maar hoe!

Is lekker zitten surfen op het internet voor een schema maar dat is best lastig, je kan uiteraard niet invullen wat je eigen wensen zijn (of je moet er flink voor betalen) en wat je nog meer wil doen. Toch best wel een redelijk schema gevonden die we zeker als leidraad gaan gebruiken. Want met een schema is het ook lastiger om op de vereniging te gaan trainen kan moeilijk zeggen he vandaag staat er 11 km draven op het programma. Ja ik heb een schema die het over draven heeft, vind het wel heel erg leuk klinken hoor. Dus al met al een beetje nu tussen mal en dwaas in en lekker heel veel doen op gevoel en dan zien we het wel in oktober.

Gisteren hebben we de eerste duurloop gedaan, het weer was een beetje van droog of regen…. maar de temperatuur goed dus korte tight en shirtje aan petje op voor als het zou gaan regenen.

Martin zou met een hele groep van Energie gaan en ik zou vooruit lopen zodat er niet op mij gewacht hoeft te worden.

Dus op tijd op de parkeerplaats ondertussen waren er al wat druppels gevallen en was het droog, snel de auto uit en vertrekken dan maar. En ja hoor ik ben nog geen 10 meter onderweg en daar komen de eerste spetters en voor ik bij de rotonde ben barst het al los, ach zo blijf je lekker koel. Na een kilometer of 7 word het droog en breekt de zon langzaam door en word het vies warm en benauwd, ik bedoel maar het is nooit goed bij die hardlopers.

Na een goede 10 kilometer kom ik een bekende van de trainingslopen tegen die me eigenlijk gewoon halt hou, heel even dan gelijk wat eten en dan geef ik aan dat ik toch echt door moet, doedels. Ik heb op de route gezien dat dit voor mij best even een pittig stuk word tot de 15 kilometer maar het gaat redelijk goed. Dan ga ik het zwaar krijgen en moet ik mezelf even schoppen, hup gelletje erin. Heel even wandelen en snel verder wil de groep niet tegenkomen voor de 20 kilometer. Tja en dan sta je bij een oversteek en weet je niet honderd procent zeker waar je heen moet, twijfel vermoeidheid gaan opspelen. Ik kies voor rechtdoor want daar staat ook een dixie en dat is prettiger als achter een dun boompje, zo opgelucht kan ik weer verder.

Lopende weg probeer ik mijn petje in mijn rugzak te proppen niet echt een succes maar goed het leid af. Ik zie dan eindelijk de manage en ik weet dat ik op de goede route zit de 20 kilometer voorbij en de groep is me nog niet voorbij, maar ik ren niet meer ontspannen ik hark nu maar door en bij ongeveer 22 kilometer zitten ze in me nek, oke wandelen is nu geen optie meer doorgaan is het antwoord en ik loop vrolijk mee, het viaduct op en af dan nog klein stukje heerlijk we zijn er, heb het weer geflikt op naar de volgende keer.

 


Gelopen km in week   26        53.1
Totaal gelopen km                  1399.5
Nog te volbrengen km            1100.5
Gelopen km training               53.1
Totaal gelopen in training       1174.1
Aantal keer met regen             1
Totaal aantal met regen          16
Gelopen km in wedstrijd        0
Totaal gelopen in wedstrijd    225.4
Aantal keer met regen             0
Gemiddeld per week te doen  42.3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten