maandag 28 juli 2014

De week van 21 juli tot en met 27 juli 2014


En zo vliegen de dagen weer voorbij en is er weer een week voorbij een week met ondanks het warme weer lekkere loopjes.

Dinsdag gewoon wezen trainen, waren met een zeer klein groepje maar wel gezellig een pittig programma voor het warme weer 2 min versnellen rust dan 3 min versnellen en dat 5 keer.

De tempo`s lagen minder hoog had behoorlijk wat moeite met mijn ademhaling door de luchtvochtigheid denk ik maar was niet ontevreden.

Even met de trainer het programma van donderdag besproken en in goed overleg ga ik donderdag niet met de groep trainen, lange afstanden op de baan is mijn ding niet dus, maar goed dat terzijde.

Woensdag gewoon even lekker een rondje in de Gorzen niet echt heel hard maar wel lekker doorgelopen en heerlijk kunnen ontspannen.

Donderdag het is nog steeds goed warm dus wekker heel vroeg en hup naar buiten, netjes me lange versnellingen buiten gedaan veel beter als dat ik het `s avonds op de baan had moeten doen.

Zondag jippie vandaag staat er 28 kilometer op het programma, ik heb de route weer wat aangepast zodat ik lekker thuis kan vertrekken en vanaf de 21 kilometer de rest tegen kan komen.

Ik merk de laatste periode wel dat als ik vroeg lees op tijd ga lopen mijn darmen daar een beetje vervelend op kunnen reageren maar goed we gaan het zien en kom zeker de eerste kilometers nog wel een dixie tegen.

Alles in mijn rugzakje droge kleding met Martin mee in de auto, je weet maar nooit in Nederland en hup daar gaan we. Grgrgrgr even stoeien met het horloge maar ja hoor daar is de route en we kunnen gaan. Ik merk dat ik te snel wil gaan en moet mezelf een beetje remmen anders heb ik gelijk dat ik buitenadem ben en dat is niet handig.

Best grappig ik moet gewoon door het Oosterpark maar mijn horloge geeft een pad aan waar ik anders nooit loop en dan denk je dat je alle paden wel ken, mooi niet dus. Ik voel me darmen al een beetje rommelen maar vind het prima gewoon lopen niet zeuren. Ik maak netjes na vier kilometer een versnelling even de beentjes strekken. Het gaat lekker dan moet ik vlak daarna toch even de dixie bezoeken ze staan er ook weer niet voor niets toch? En lopen daarna weer heerlijk verder. Ook de versnelling van negen naar tien kilometer gaat lekker en bij de 11 kilometer stoppen we heel kort voor een gelletje en een fris slokje water (leven de waterpunten). En hup we gaan weer verder ik merk dat de volgende versnelling in de Heinoord tunnel gaat vallen niet handig dus besluit om die een kilometer uit te stellen. Even een klein route foutje uit de tunnel maar snel opgelost en hup versnellen maar weer, nou mooi niet meer, de tempratuur is aardig omhoog gegaan het is benauwd aan het worden het wil niet dus gewoon op normaal tempo door en niks meer versnellen.

Op een kilometer of 16 kom ik Andre tegen altijd fijn om even een bekende te zien en na een kort praatje gaan we ieder weer verder.

Ondertussen word het warm en benauwd en krijg ik het wel moeilijk. Maar goed nog even en dan zit ik op dezelfde route en wie weet heb ik dan even steun van de rest.

Jippie het 21 kilometer punt en ook mijn 1600 ste kilometer van dit jaar, even een foto maken en dan vlotjes verder want zou lekker zijn als de groep net zo voor de tunnel aansluit daar kan ik wel wat steun gebruiken.

Ik moet helaas steeds vaker een stukje wandelen en ga lopen zingen om de moed er in te houden, voordeel de fietsers gaan je heel hard voorbij dus een lekker windje.

Op een kleine twee kilometer voor de tunnel denk ik dat ik de groep aan zie komen dus even doorbikkelen komt het precies goed uit, even snel een high five met Flip die ook druk bezig is en tjop verder en verder. Ik zie niks of niemand aankomen jammer dan maar de tunnel in lekker koel hoor, de tunnel uit auw dat doet zeer maar dan weet je ook ik ben er bijna, ik ga lekker relax lopen gelijk een beetje rekken en strekken ik ben er klaar mee 27.8 kilometer op de teller het is mooi geweest.

En ondertussen loop ik te denken volgend jaar weer een najaars marathon weer heel die zomer doortrainen????? Of gewoon eens een najaar niks en gewoon lekker op vakantie en even niks moeten.

Maar ja toch er zijn zoveel leuke dingen ik weet het echt even niet meer, maar dat komt vanzelf wel weer goed denk ik.

En de rest van de groep die kwam ruim na mij binnen ja ook die hadden het zwaar gehad.
 
Gelopen km in week   30         56
Totaal gelopen km                   1606.8
Nog te volbrengen km             893.2
Gelopen km training                56
Totaal gelopen in training       1372.3
Aantal keer met regen             0
Totaal aantal met regen          18
Gelopen km in wedstrijd        0
Totaal gelopen in wedstrijd    235.4
Aantal keer met regen             0
Totaal aantal met regen           2
Gemiddeld per week te doen  40.6

Geen opmerkingen:

Een reactie posten