maandag 16 juni 2014

De week van 9 juni tot en met 15 juni 2014


Maandag vandaag ga ik over de helft van mijn doelstelling heen de 1250 kilometer aantikken jeetje best heel erg veel, ik ga ze lekker in de Gorzen lopen beetje schaduw van de bomen hoop ik want het is nu om 8.00 uur al haast 20 graden. Ik klaag niet want Martin loopt de Roparun en dat is nu heel veel zwaarder en niet alleen Martin maar nog heel veel lopers uiteraard.

Het was wel weer een feestje om in de Gorzen te lopen zo mooi daar helaas het stoppen om wat foto`s te nemen gaf als resultaat dat ik 21 keer gestoken ben ach ja je kan niet alles hebben. De foto`s zijn mooi.


 



 



Dinsdag een dagje bijkomen Martin heeft echt nog geen behoefte om te lopen en ach een dagje rust is voor mij ook niet erg dus lekker een avond samen op de bank.

Woensdag een lekker rustig duurloopje op het schema het is nog best warm en heb teveel te doen om heel vroeg te lopen dus dan maar lekker relax lopen.

Ik ga lekker op weg en wat mij niet vaak gebeurd lees eigenlijk nooit, de batterij van mijn horloge leeg!!!!

Oke ik kan naar huis gaan en gaan wachten of ik zet de app op mijn telefoon aan zodat ik weet hoever en hoelang ik heb gelopen, maar dan zie ik niets tijdens het lopen……

Telefoon aan en gaan, uit gewenning kijk je zo af en toe op je pols maar dat scherm is leeg en blijft leeg, het is eigenlijk wel lekker rustig zo geen piepjes, getril, niet weten hoe langzaam je gaat gewoon lopen en genieten heerlijk.

Donderdag baantraining pft het is nog steeds warm volgens de statistieken zou er 8 keer 200 op het programma staan en dat is goed te doen dus hup naar de training.

Helaas Aad heeft iets anders bedacht 3 keer 1200 meter waarbij elke 1200 meter 15 seconde sneller moet. Gehaald oke de eerste was niet echt heel snel dus heb het mijzelf niet al te moeilijk gemaakt, maar moest er wel voor werken.

 

Zaterdag vandaag gaan we lopen de Midsummer Night Trail op Westenschouwen, bij hoge uitzondering mocht er een loop georganiseerd worden die in de schemering viel in de duinen en op het strand.

Midzomernacht heeft in veel landen al eeuwen een mystieke betekenis en is vaak voer voor speculatie. Planten worden in de kortste nacht magische krachten toegedicht en demonen hebben voor even vrij spel, vreugdevuren worden ontstoken om hen te verdrijven. Maar het is (dankzij Shakespeare) ook de periode waarin geliefden hun toevlucht zoeken...
De boswachter patrouilleerde deze avond samen met zijn vrouw, om te beoordelen of alles naar wens ging in zijn bos.

Wat was dit ontzettend gaaf en leuk en beetje stoer ook wel.

Het eerste stuk was redelijk goed te doen het was nog niet echt donker dus je zag goed waar je liep maar al snel viel de duisternis in en had je toch echt een lampje nodig. Bij inschrijven was dit ook vermeld dat je die meemoest nemen. Nou ben ik niet zo van de petjes en dingen op mijn hoofd dus een hoofdlamp gaat al snel irriteren, gelukkig ben ik dan wel weer gewend om met iets in mijn handen te lopen dus na 2500 meter verdween  mijn lampje van mijn hoofd naar mijn hand dat was voor mij veel beter.

Al redelijk snel verlieten we de normale begaanbare paden, en komen we in het grote enge donker buitenste buiten bos terecht. Nu moest je opletten waar je liep, het bos is uiteraard altijd al wat donkerder door de bladeren van de bomen maar als het dan ook donker word heeft het wel iets heel speciaals.

Her en der zag je een lampje opduiken die dan ook gelijk weer verdween zo ontzettend gaaf en dan ga je het bos uit en kom je bij het strand. Juist mooie weer al enkele dagen dus het zand is mul heel erg mul

Ik heb zoveel moeite om het duin over te komen ik ben kapot maar ik bikkel om mijn manier door en ja hoor daar is het strand, helaas maar een klein stukje maar wel heel erg leuk en dan weer de duin op en af……….En dan is het zo goed als over nog even stukje verhard aan het einde nog even aanzetten en dan alleen maar nagenieten.

Wat een gaaf loopje hopelijk volgend jaar weer.

Gelopen km in week   24       41.9
Totaal gelopen km                  1285.8
Nog te volbrengen km 1214.2
Gelopen km training               33.1
Totaal gelopen in training       1093.6
Aantal keer met regen 0
Totaal aantal met regen          14
Gelopen km in wedstrijd        8.8
Totaal gelopen in wedstrijd   192.2
Aantal keer met regen 1
Gemiddeld per week te doen  43.4

Geen opmerkingen:

Een reactie posten