maandag 23 juni 2014

De week van 16 tot en met 22 juni 2014

Zo maandag een goed begin van de week vandaag moet de auto gekeurd worden wat mij de gelegenheid geeft om ondertussen even een lekker duurloopje te doen.

Best wel eens lekker om vanaf een ander punt te starten want dan loop je uiteraard gelijk een andere route.

Planning was 10 keer 1 kilometer versnellen maar het lukte niet bij 6 keer was de koek behoorlijk op en heb ik met moeite nog 6 keer 500 meter er uit kunnen persen maar meer ook niet.

Ik baal mijn snelheid zal en moet omhoog maar ik weet niet meer hoe, tijdens de trainingen lukt het aardig maar zodra ik alleen hobbel zak ik heel erg snel af naar mijn comfortzone bah even mezelf schoppen dan maar.

Dinsdag trainen twee keer twee kilometer mmmmmm en dan voel je toch wel dat je de dag ervoor ook je best heb gedaan, ze gaan gelukkig net iets boven de 10 km per uur maar dit moet makkelijker kunnen.

Donderdag er is vanavond een stratenloop in Hendrik Ido Ambacht en we gaan meedoen, ik heb hier echt een broertje dood aan want ik loop meestal achteraan te harken met dit soort dingen en daar baal ik wel een beetje van. Oké ik zie het wel ik ga gewoon lopen en klaar, bij de dixie`s kom ik Claudia tegen en loopmaatje en dat is gewoon gezellig zij gaat voor de 10 maar geeft aan beetje moe te zijn enz, we starten samen op maar haar tempo is hoger dus ik geef aan ga lekker ik zie je wel weer. Ik loop eigenlijk wel lekker en ondanks de drukte blijf ik boven de 10 km per uur, hier kan ik goed mee handelen en ik finish in een tijd van 28.51 en dik tevreden.

Dan twee dagen rust zondag is de Veluwezoom Trail 27 kilometers.

Zondagochtend na een nacht met regelmatig kramp in de kuiten staan we vroeg op om naar Rheden te gaan voor de Veluwezoom Trail.

Wij hoeven zelf pas om 10.30 uur te starten maar mijn hardloopbroertje “mooi woord voor galgje” start om 09.30 en we willen uiteraard nog even succes wensen.
 

En weg zijn ze ik vind het echt heel erg stoer 52 kilometer en dan ook nog eens tijdens een trail, hele diepe buiging.

Ondertussen zijn wij ook redelijk klaar om van start te gaan nummers zijn opgespeld, rugzakje is gevuld en iedereen is er ondertussen ook Sheila is er en van de vereniging Wim, Silvia en Gina, hun starten net voor Ginie en mij en Sheila net na ons.

Ook wij gaan los en het begint gelijk met een beetje vals plat, mijn rechterkuit is het er niet mee eens en is een beetje stijf tegen de draad in maar ik hark gewoon lekker door en probeer er niet aan te denken.
 
 
 

Nou is het moeilijk om hier alles te vergeten want voor we het weten lopen we in het natuurgebied en is het genieten met hoofdletters.

Na een goede drie kilometer hebben we al een behoorlijke heuvel die we op moeten, maar wat je opklim ga je ook weer naar beneden dus lekker gaan…..En zo gaan de kilometertjes aan ons voorbij, soms even een stukje wandelen, bijkletsen, genieten, foto`s maken en weer verder.

 

Het is behoorlijk pittig en na een goed uur komt Sheila ons achterop, snelle dame hoor. Even bijkletsen en dan gaat ze snel weer door, tja de een gaat harder dan de ander.

Soms hoop zelf ik dat de zon even uitgaat, want de zon is best warm. Een miezer buitje zou ook niet erg zijn maar we klagen niet want je moet er ook niet aan denken dat het bakken uit de hemel zou komen.

Ondertussen worden we uiteraard door meerdere ingehaald maar ach dat is ook wel een beetje gezellig en wat ook fijn is dat er af en toe toch mensen staan die iedereen toe juichen en klappen het geeft de loper weer moed.

 

Dan na een dikke 27 kilometer ruiken we de finish, lonkt het biertje. En proberen we fris en fruitig over de finish te komen. De finish foto`s nog niet kunnen vinden maar geloof me er moet opluchting vanaf stralen, maar ook trots dat we het hebben gedaan en gehaald en volgend jaar doen we het gewoon weer!

 

Iedereen is weer heel huids terug gekomen en ook mijn hardloopbroertje heeft het geflikt 52 kilometers ben trots op hem.

 
Gelopen km in week   25        60.1
Totaal gelopen km                  1346.4
Nog te volbrengen km            1153.6
Gelopen km training               27.4
Totaal gelopen in training       1121
Aantal keer met regen             1
Totaal aantal met regen          15
Gelopen km in wedstrijd        32.7
Totaal gelopen in wedstrijd   225.4
Aantal keer met regen             1
Gemiddeld per week te doen  42.7

Geen opmerkingen:

Een reactie posten