maandag 2 juni 2014

De week van 19 mei tot 25 mei en van 26 mei tot 2 juni 2014


Ja dat zijn dus twee weken, is het niet dat er weinig is gebeurd en dat ik gewoon even geen puf had om ook maar iets meer te doen als echt noodzakelijk.

Ja ik heb weer heerlijk voor zeehond gespeeld, zeehond ja als ik verkouden ben ben ik het ook goed en hoest ik als een zeehond en word iedereen heel erg moe van mij, inclusief ik zelf.

Maar goed het gaat hier niet over het hoesten maar over lopen!

Maandag, normaal loop ik op lage hartslag en dat gaat best wel lekker maar het voelt niet altijd even lekker en met het oog op de snelheid moet omhoog gaan we het anders doen.

Vandaag ga ik op snelheid lopen en, hoop ik dat met de tijd mijn hartslag vanzelf lager word. Tja als Mohammed niet naar de berg kom dan gaan we de berg maar zelf halen.

Planning 1 uur en 30 min onder de 7 min een kilometer en het liefst op 6.45 een kilometer. Het is even wennen het is iets harder werken als gewend maar niet verkeerd denk dat ik hier wel iets mee kan. Wel wat last van het hoesten maar dat gaat hopelijk snel over. Volgende week plakken we er een kilometer in en uitlopen aan vast.

Woensdag, gisteren was er coopertest op de vereniging en als ik ergens een broertje dood aan heb is dat het wel dus lekker gespijbeld en vandaag gelopen een goede interval waar ik blij van werd.

Donderdag het hoesten word alleen maar meer in plaats van minder training gestaakt na twee kilometer en even twee dagen volledige rust.

Zondag ik slaap alweer beter hoest nog wel wat maar het gaat stukken beter dus tijd voor een lekkere interval training, alles ging lekker onder de 6 min een km dus tevreden. Daarna heerlijk met de meiden een high tea gedaan en de mannen mochten een rondje Rotterdam rennen, verschil moet er zijn he.

 

Gelopen km in week   21        47.1
Totaal gelopen km                  1148.7
Nog te volbrengen km            1351.3
Gelopen km training               47.1
Totaal gelopen in training       996.4
Aantal keer met regen             0
Totaal aantal met regen          11
Gelopen km in wedstrijd        0
Totaal gelopen in wedstrijd   152.3
Aantal keer met regen            0
Gemiddeld per week te doen  42.2

 
De tweede week

En vandaag gaan we weer voor een rustige duurloop, het is iets warmer en benauwder als vorige week en mijn beentjes zijn best nog wat moe van gisteren en dan wil ik ook nog eens meer lopen en sneller. Het meer is gelukt het sneller niet maar goed dat komt de volgende keer wel weer hoop ik.

Dinsdag gaan we weer trainen en hebben en lekker kort maar pittig programma, ik loop best lekker en ben blij met de tijden die ik loop, zal mijn snelheid dan eindelijk weer eens een beetje terug komen.

Donderdag er is een loopje in het Kralingse bos voor het goede doel lekker even 5 kilometer en klaar. We besluiten om er aan mee te doen dus hup kleren aan en gaan ik ga eigenlijk met het idee van even een rustig rondje lopen en mezelf sparen voor zaterdag.

Dan gaan we van start en Martin besluit bij mij te blijven lopen, we komen goed weg het is niet te druk op het parcours en ik kan gelijk een lekker ritme pakken. De eerste kilometer gaat onder de 6 minuut en voelt goed, oke nu uit die comfortzone blijven en door bikkelen kom op zeg het zijn er maar 5 doorzetten is nu het sleutelwoord. Ook de twee kilometer gaat goed netjes onder de 6 minuut en nu moet ik doorpakken want dit kunstje had ik al meer gedaan met de interval training maar nu dit tempo vast houden niet terug vallen kom op je kan het en het lukt en het gaat en het voelt heel onwerkelijk maar als alle extra meters en het vergeten van het stopzetten eraf zijn heb ik gewoon een PR.

Dit is kick dit geeft weer kracht en power!!!!!! En dat terwijl het zachtjes regende!!!!!!

 

Vrijdag doen we alleen heel hard werken en dan is het zaterdag en gaan we onze tweede echte Trail lopen eentje met heel veel hoogte meters. Je zou ook kunnen zeggen een loopje met alleen maar klimmen, klauteren en voorzichtig naar beneden denderen. Er zaten echt stukken tussen dat je handen en voeten nodig had om boven te komen en naar beneden moest je echt remmen anders ging je of voorover of op je kont, maar wat was het geweldig gaaf!!!





Het was echt een kleine twintig kilometer genieten zo geweldig gaaf en deze keer geen een keer me teen gestoten alleen een keer flink door me enkel gegaan dat was wel even heel erg schrikken maar gelukkig ging het goed. Het was aan het einde nog even flink door werken om op tijd samen door de finish te komen en dan willen ze je ook nog op je dikke kont slaan omdat je niet doorloop, maar lieve Toon samen over de start is samen over de finish lijn. We hebben het weer gered en kregen direct een heerlijk biertje aangereikt.

 


Zondag en ach ja als we dan toch bezig zijn doen we vandaag nog even de ladies run, geweldig samen met Ilke die voor de eerste keer start 5 kilometer lopen. Helaas kon Deborah niet meedoen, nog steeds last van de heup. Ilke en ik spraken af om het binnen de 35 minuten te gaan volbrengen maar mijn hemel wat was het druk op het parcours, je kwam gewoon niet weg en dan stonden we nog best wel vooraan. De eerste kilometer ging daardoor in een redelijk rustig tempo en daarna konden we steeds makkelijker in gaan halen wat een kick gevoel, Ilke deed het echt helemaal super vloog net zo makkelijk over een stukje gras heen en wurmde zich overal tussen door. Kilometer twee ging al sneller een klein beetje de rem erop moeten er nog drie, bij kilometer vier begon de vermoeidheid iets te komen dus een klein stapje terug we liggen voor op schema dus komt goed. De laatste kilometer gaan we in, we nemen de buiten bocht om even goed naar iedereen te kunnen zwaaien voor we de Ahoy ingaan en dat is maar goed ook want in de binnenbocht ligt een rare ophoging waar een hoop dames over zijn gevallen. Dan gaan we hand in hand de Ahoy in voor de laatste meters en dan ziet Ilke op de klok 34.20 en denkt help ik moet sprinten ik moet binnen die 35 min blijven en floep weg is ze, ik probeer gelijk mee te gaan maar ze is te snel. Dus ja we zijn ruim binnen de 35 minuten gebleven want de klok geeft de bruto tijd aan en wij zijn binnen op 33.17 echt geweldig gedaan.
 
Helaas zijn er nog geen foto`s

 

Zo en dan lopen we samen te genieten van de overwinning. en gaan mijn beentjes even op rust.

Gelopen km in week   22        56.9
Totaal gelopen km                  1205.6
Nog te volbrengen km            1294.4
Gelopen km training               25.8
Totaal gelopen in training       1022.2
Aantal keer met regen             1
Totaal aantal met regen          12
Gelopen km in wedstrijd        31.1
Totaal gelopen in wedstrijd   183.4
Aantal keer met regen             1
Gemiddeld per week te doen  43.2

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten