maandag 21 april 2014

Van 7 April tot en met de MARATHON


De week van 7 april tot en met de marathon

Deze week begint het rusten of te wel tapeneren voor de marathon, ach we hebben genoeg andere dingen te doen vandaag word zwager Jan geholpen aan staar best spannend en hij is ook heel erg zenuwachtig, planning was om hem in het ziekenhuis te brengen en dan later weer ophalen maar ik krijg het niet over me hartje dus ik blijf bij hem en wacht en wacht en wacht.

Dan is eindelijk het contract is klaar. Woensdagavond naar de winkel toe om het door te nemen, kijken hoe of wat en wanneer ik dan moet beginnen is het wel verstandig zo vlak voor de marathon anderzijds anders had ik al gewerkt en had ik ook moeten werken.

We zien het wel misschien vertel ik er straks nog over misschien pas morgen, of van de week.

We zijn vandaag ook voor controle naar het ziekenhuis geweest en echt het is zo ongelofelijk zoveel als zwager Jan alweer kan zien echt kippevel emo moment enz, heerlijk om te zien hoe een mens dan ook weer opknapt.

Het is zaterdag eind van de ochtend ik ben dus nog vrij, ja dinsdag ga ik beginnen mag nog heel even lekker genieten van een goede voorbereiding op de marathon.

Kreeg ook direct een paar schoenen mee de speciale marathon schoen, lekker gelijk een goede werkschoen want helaas zonder blok dus niet geschikt voor het lopen zelf.

Maar goed straks gaan we naar de beurs startnummer halen even rond hobbelen en doen, misschien nog even bij de mini marathon kijken en een terrasje pakken? We gaan het zo wel zien heb er zin in ben voor me gevoel vrij rustig en zin om morgen lekker te lopen, hopelijk is het stijve uit me rug dan wel weg, want dat is zeg maar net niet handig!

 


Heerlijk op de beurs gehobbeld, uiteraard nog wat gekocht een spibelt maar dan groter zit denk ik een stuk beter en denk dat ik morgen gelijk er mee ga lopen, tja het is een risico maar goed als het niet bevalt doe ik hem af en geef hem aan Martin mee.
Op de beurs ook nog een stand met Rock `n Roll marathons en halve alle folders mee en het borrelt al lekker in gedachten.

Ook nog even bij de stand van De Hardloopwinkel gedag gezegd wel nog een beetje raar hoor.

Daarna heerlijk even op een terrasje, koffie en een tosti en toen naar huis moeten weer op tijd bij Annelies en Andre zijn voor de pasta party, lekker.

Slapen ja op tijd mmmm niet echt helemaal, heerlijk gegeten bij Annelies en Andre, thuis nog een klein beetje wijn voor de zenuwen en dan redelijk op tijd gaan slapen een beetje woelen hoort er natuurlijk wel bij.

Piep, piep, piep, daar gaat de wekker alweer toch eigenlijk wel heel goed geslapen, lekker dat geeft de burger moed, het zonnetje begint al te schijnen er staat niet al te veel wind dit gaat goed komen.

Eten, koffie, drinken naar de wc en dan weer koffie en weer ja ach de zenuwen komen vanzelf, alles zit in de tas nog een keertje waar wat aangegeven moet worden en dan gaan we. Ho de telefoon gaat Rob heeft problemen met openbaar vervoer, geen probleem pikken we die even op en dan door naar de Kralingse Zoom. Rob en ik gaan met de metro verder en Martin en Deborah met de fiets, ja Deborah is er ook echt zo gaaf!!!

We hebben de luxe van de eigen kleedruimte bij de Roteb een stukje lopen dat wel even dus erg blij dat Rob bij me is anders ben je toch wel alleen zo even.

Omkleden, spullen in de tas drinken naar de wc, banaantje, eierkoek en gaan.

Voor de Shell komen we de andere tegen nog even bijkletsen en op de foto en dan het startvak in.





Wachten spanning Ginie en ik komen daar al snel Brigitte tegen en met zijn drietjes wachten we zingen we mee met Lee Towers sta ik weer te snotteren en moet ik plassen……

Een dixie is nu even niet in de buurt staan echt midden in het startvak, dan gaan we, langzaam komen we in de buurt van de start en dan staat er rechts een lege dixie, de meiden gaan en ik ga nog even snel, je kan het maar kwijt zijn wat een opluchting zeg.

 

En dan begin ik ook aan mijn missie;

Ik begin en het gaat het valt mee met de drukte ik kan vrij snel in mijn eigen ritme lopen en heb geen last van de andere lopers, de meiden zie ik al niet meer maar dat geeft niet was ook de afspraak ieder voor zich en komen we elkaar tegen gezellig.

Zo de eerste kilometer zit er op en ik heb een klein probleem mijn horloge staat nog op lopen met lage hartslag dus iedere 30 sec krijg ik een waarschuwing dat die nu te hoog is. Nu kan ik heel veel onderweg maar dat goed zetten en rennen lukt niet ik wil niet even wandelen nu al dus verstand op nul geniet van de mensen en ik hoor het niet meer. We komen op zuid? IJsselmonde ik loop even samen met Brigitte en gaan daar ook samen op de foto bij fotograaf Marcel of te wel Sportfotograaf. 
 
 
 
 
En dan gaan we richting het 10 kilometer punt daar staat mijn trotse paps te glimmen samen met zijn Rietje en Martin en Deborah zijn daar ook, nieuw flesje water en we gaan gelijk door want tijd is tijd en zolang ik door kan ga ik door. Het volgende drinkpunt is voor mij op de 24 kilometer op de Laan op Zuid dus even op mezelf aangewezen maar das best lekker

Bij het 15 kilometer punt wil ik even heel graag naar een dixie maar er staat er maar eentje en twee wachtende dan maar hopen dat we de volgende halen. Bij 20 kilometer is er een groot wisselpunt voor de estafetterunners en staan er gelukkig ook meer dixie`s, dus hup snel en opgelucht gaan we weer verder. Dan op de helft vind ik de tijd en de rust om even mijn horloge goed te zetten, ik probeer daar ook een dadel te eten maar die is een beetje vies en plakkerig geworden helaas.

Rustig hobbelen we verder en zoals verwacht gaat het zwaarder worden maar dat wist ik. Dan draaien we eindelijk de Laan op Zuid op, ik zie een stukje verder Martin en Deborah al staan. Ik moet zeggen dit is wel heel erg luxe hoor verzorging speciaal voor jou heerlijk, gelletje, drinken en verder ze fietsen even een stukje mee heerlijk.

 



 

De Erasmusbrug op, yeah ik ga niet snel maar kan dit jaar blijven dribbelen, we gaan de stad weer in nog even een rondje Kralingen en dan zijn we er…….

Oke eerst het tunneltje, ik loop naast een man die niet weet wat HET TUNNELTJE is nou geloof me hij vergeet hem nooit meer.

Dan kom je boven en zie je de mannen die nog maar een kilometer moeten, en jij, jij moet er nog 15, tjop tjop door.

Het is een feest in de stad echt het is nog nooit zo druk en gezellig geweest ik geniet met volle teugen. Ik kom me oud collega Cathy tegen die elk jaar verkeersregelaar is, even een hug en hup weer door.

Trouwens mijn complimenten voor al die vrijwilligers die het voor ons mogelijk maken om zo heerlijk te kunnen lopen echt toppie!!!

 


Zo het bos hebben we gehad, en nu weer terug bij de 30 kilometer komt er iemand achterop die roept he leuk jij ook weer hier!!!! Het is Ton waar Reimon en ik in 2011 vanaf 30 kilometer mee heeft gelopen. Grappig om elkaar weer hier tegen te komen, ik moet nu soms even wandelen maar eigenlijk voelt dat niet lekker en dan vlak voor de 32 kilometer staat Aad me trainer. Snel aanzetten laat me niet kennen uiteraard en ach eigenlijk gaat het wel ik zoek Martin heb trek in niks maar wil even steun ben een beetje misselijk en een knuffel helpt dan.

Ik weet waar we hebben afgesproken en ik dacht dat dat bij 34 kilometer was maar nee het punt is bij 36 kilometer, dus een beetje gestrest een paar slokjes drinkbouillon, wat cola en dan weer door. Ja ik ben en was misselijk maar lopers doen rare dingen.

Net voorbij de 37 of 38 kom ik Ginie tegen en we helpen elkaar even door het dooie punt heen en gaan dan ieder weer op eigen kracht verder. Wat een feest is het toch weer hier heerlijk al die mensen, banaan, sinaasappel alles hebben ze voor ons toppers!

Nog een keertje zwaaien naar Cathy want de tijd loopt door en dan zijn we op de 40 kilometer nog heel even twee bochtjes een lang stuk wee twee bochtjes en dan passeer ik Brigitte die vraagt ga je een eind sprint in zetten, nee roep ik ik ben geheel op en ga door.

Wat ik daar heb gedaan ik weet het niet ik ben gaan lopen, ik ben gaan genieten, ik ben gaan feesten, ik heb genoten.

 






Coolsingel, kippevel, traantjes, het publiek op zwepen om zelf niet in te storten het is zo gaaf.

Pats het is niet gaaf er ligt iemand 150 meter voor de finish, ze zijn druk met die persoon bezig bah, even niet.

Laatste 50 meter mijn feestje ik ga de finish over ik zie direct Ginie moet huilen ben zo blij ik heb het geflikt, Ginie heeft het geflikt en daar komt Brigitte ook die heeft het geflikt.

We worden nog door TV Rijnmond geïnterviewd best grappig en dan is het op.

 

Ik ben zo blij 4.51.52 trots.

Gelopen km in week 15          64.8
Totaal gelopen km                  877.6
Nog te volbrengen km            1622.4
Gelopen km training               22.2
Totaal gelopen in training      760
Aantal keer met regen            1
Totaal aantal met regen          8
Gelopen km in wedstrijd        42.6
Totaal gelopen in wedstrijd   117.6
Aantal keer met regen            0
Gemiddeld per week te doen  43.8

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten