dinsdag 11 maart 2014

Week tien wie niet weg is, is gezien


Week tien de week van doe eens gek.

Allereerst ja ik mag voor een tweede gesprek komen ik ben 1 van de 3 kandidaten dus heel erg spannend. Ik heb het tweede gesprek morgenochtend al om half negen en dan zal het een goede week duren denk ik voor ik weer iets hoor, stuiter de stuiter.

Maar we hadden het erover dat het de week was van doe eens gek. Nou dat hebben we gedaan.

Het was een beetje soort vakantie weekje daar Martin thuis zat voor zijn knie en er geen gras was dus geen werk. Uitslapen heerlijk geen wekker is gewoon fijn.

Dinsdagavond gewoon lekker mee trainen!!! O nee ik heb bardienst is ook een training op zich en heel erg gezellig, uiteraard wel in de ochtend netjes mijn kilometertjes gemaakt.

Het begint ookal echt voorjaar te worden en de driekwart tight is uit de kast nog heel even en de korte mag er ook weer uit heerlijk hoor.

 

Donderdag een lekkere baantraining gedaan moest het rustig aandoen met het oog op zondag, want dan moeten we twee keer knallen in Den Haag.

Vrijdag uiteraard een rustig rondje crossen op tja gewone schoenen want er is haast geen blubber meer zo jammer maar wie weet komt Liesje dan wel een keertje meelopen….

 

En dan is het zondag ik barst van de zenuwen, kan ik het wel een 10 kilometer binnen de 1.05 uur lopen ook voor mij weer even geleden omdat in een ruk achter elkaar aan te doen maar goed hopelijk red ik het samen met Deborah.

Aangekomen in Den Haag is de sfeer heel erg goed en het weer is ook heel erg goed al een goede 15 graden geen wind en volop zon, ideaal of niet?

We doen ons klaar maken voor de start en gaan het vak in, we staan netjes vooraan voor de tweede start wave zodat we straks lekker de ruimte hebben om te lopen. Het voordeel van de ruimte hebben is het nadeel dat je harder gaat als gepland. De eerste 5 kilometer gaan iets te hard ik moet er hard voor werken maar bijt door, Deborah doet het haast fluitend lekker ding.

Ik geef aan dat als ze wil ze ook mag gaan maar dat wil ze gelukkig niet, bij 6 kilometer eindelijk drinken er had best een extra drankpost bij gemogen met het warme weer een beetje gemiste kans. Even drinken en weer verder bij 7 kilometer even een stapje terug om daarna weer keurig verder te gaan het gaat nu goed en netjes maar het is best pittig. Gaan we het halen of niet het laatste stukje even goed aanzetten en ja hoor we redden het precies nog 7 seconden over dus top gedaan. Echt wat gaaf maar weet wel dat het de volgende keer met paps mag want voor mij word je te snel. Oke de ladiesrun doen we nog samen starten…

 

En dan ik moet iets eten want ja ik zou zelf de halve lopen en dat wil ik er nu nog achteraan gaan doen. Dus wat kan ik wel eten wat niet een stuk Power Bar een banaan wat drinken naar de wc schoon shirt en hup het vak weer in.

In het startvak kom ik Christine tegen met haar haas Ton Legerstee die gaan voor een tijd van 2.16.00 en gaan rustig starten, denk denk, denk ik ga kijken of ik kan volgen want Ton loopt wel heel erg lekker. De start met veel muziek uit Rotterdam de Heartbeats en Lee Towers slik slik emokoe. Start we gaan weg en het is druk zoveel drukker als op de 10 kilometer je kan haast geen pas gewoon zetten, ik volg maar het is lastig tot drie kilometer gaat het maar dan ben ik ze kwijt en ach jammer maar helaas. Net bij 6 kilometer is de drankpost ik gooi daar even een gelletje naar binnen want heb beetje hongergevoel drinken bij de 6 en bah het loopt niet lekker. Bij 8 kilometer ben ik er geheel klaar mee het is goed ik stop en vraag aan een verkeersregelaar hoe kom ik terug? Wachten op de bezemwagen ja pft dat duurt nog….. Dan maar verder kruipen en doen, muziek weer aan horloge weer aan en go girl je heb de power. Ergens achter me hoor ik iemand om Monique roepen het zal wel niet voor mij zijn ik kachel door heb het echt niet naar mijn zin. Dan ineens loop Saskia naast me he gaat het, heb jij het ook zo zwaar ja we hebben het beiden zwaar ik ben dan even niet de aardige Monique ik was zo boos op mezelf. We lopen een klein stukje samen dan ga ik weer even iets harder en na een goede kilometer gaat Saskia me voorbij, kom op geef ze aan ga met mij mee maar ik kan het niet opbrengen bah ik baal van mezelf.

Bij een kilometer of 11 zie ik een busje staan voor uitvallers, zal ik het doen of niet ik besluit het niet te doen ik bikkel wel door ben over de helft kom op moet lukken dan maar rennen en wandelen maar komen doen we er. Ondertussen doet me hele lijf zeer en de zon blijft heerlijk schijnen, we gaan de boulevard op en eerlijk is eerlijk dat is toch wel heel erg leuk hoor de toeschouwers zijn ook heel erg enthousiast en dat maakt heel veel goed. Het fijne is dat je nu de kilometers aftel nog heel even en dan is het nog maar een handje vol heerlijk. Wat erg jammer is dat er geen extra drankposten zijn neergezet want dat had wel prettig geweest, je ziet ook steeds meer lopers bezwijken onder de zon en ik blijf rustig door rennen en wandelen ik wil niet in de kant komen te liggen. Bij een kilometer of 17 staat er een gezin met liters water om iedereen een beetje te helpen en met dextro en met steun wat een schatten van mensen!!!!

Vlak voor de 20 kilometer hoor ik mijn naam weer ik kijk en zie Rob heerlijk een bekend gezicht een hele dikke knuffel en een zoen en ik kan er weer tegen op naar het laatste stukje ik kan het.

Ik maak de laatste bocht en ik probeer aan te zetten en dan zie ik rechts mijn allesie ik ben er ik ben zo blij ik moet huilen wat een drama maar toch gedaan nooit verwacht en doe het ook nooit meer.

Gelopen km in week 9           
 
75.0
Totaal gelopen km                   568.9
Nog te volbrengen km             1931.1
Gelopen km training                43.4
Totaal gelopen in training       493.9
Aantal keer met regen             0
Totaal aantal met regen           5
Gelopen km in wedstrijd         31.6
Totaal gelopen in wedstrijd    75.0
Aantal keer met regen             0
Gemiddeld per week te doen  46.0

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten