maandag 20 januari 2014

Week 3 van 13 tot 20 januari 2014


Week 3 zit er ook al weer op nog even en de kerstboom kan weer van zolder.

Het is vandaag Blue Monday, een dag waarop veel mensen beseffen een behoorlijke dip hebben, beseffen dat hun goede voornemens alweer aan de wilgen hangen het nog heel lang duurt voor je op vakantie gaat enz.

Moet zeggen voor het eerst dit jaar gaan mijn goede voornemens goed, al iets meer gewicht kwijt als ik had gehoopt, ben er nog niet maar zit op de goede weg. De kilometers die ik wil maken maak ik ook, de snelheid gaat met hele kleine stapjes vooruit. De baan die ik wil heb ik gevonden nu moeten ze alleen mijn sollicitatiemail nog even beantwoorden en mij uitnodigen voor een gesprek. Natuurlijk is niet alles rozengeur en mannenschijn de afhandeling met mijn vorige werkgever verloopt niet echt soepel zo jammer maar goed dat zijn ambtenaren.

Maar een goed een lekker relax weekje. Maandag het gekke idee om even lekker uit te gaan lopen op een heel rustig tempo tot ik een telefoontje kreeg over mijn uitkering, nou daarna kan je dat rustig lopen wel vergeten dus maar niet gedaan.

Dinsdag trainen lekker even wat energie kwijt….helaas degene die op zondag hadden gelopen moesten op rustig tempo mee en mochten ook niet teveel versnellen grgrgr, best lastig als je heel graag wil.

Gelukkig kon ik op woensdag even zelf lopen en een duurloopje met wat tempo`s erin maakte weer een heleboel goed lekker even dieper gaan en kijken waar je staat.

Donderdag weer een rustige training best vervelend had wel wat tempo`s willen maken op de baan.

Maar gelukkig hadden we de zaterdag nog een trail/cross in mijn speeltuin de Gorzen georganiseerd door Roparunteam Ziedewij-Energie maar goed daar met een hoop man rond rennen is best link en ik zou zo graag toch een kilometer of 15 willen maken en een rondje is 5 kilometer.

Ga ik voor of na het loopje zelf nog even rond…. Ik besluit om eerst zelf twee rondjes te doen is het terrein ook nog een beetje begaanbaar. Hup het eerste rondje met mijn rugzakje op want die zullen we in Gulpen ook wel nodig hebben dus mooi weer even wennen, tijdens het eerste rondje kwam ik Deborah en Martin ook tegen die waren lekker samen een rondje aan het doen.

Na het eerste rondje rugzakje af, moet er toch wel weer aan wennen. Martin en Deborah gedag gezegd en hup voor het tweede rondje, die doe ik altijd tegenovergesteld dan word het niet zo sleur en is de belasting voor je spieren ook weer iets anders. Net over de helft moet je dan een betonnen trap op normaal geen enkel probleem en met een stuk verderop een groep bootcampers zou ik hem wel even elegant op rennen. Ja dat dacht ik dus bij de eerste trede glijd ik weg en lig ik op mijn snufferd, linker scheen heel erg auw, rechter heup nog meer auw, opstaan naar boven lopen/kruipen even op het bankje zitten. Kijken hoe het er uit zie of doorgaan? Doorgaan dadelijk in Gulpen moet je ook door als je val dus hup in de beentjes en rustig verder, het is wat gevoelig en stijfjes maar het gaat, gelukkig nog ruim tijd voor het echte loopje begint dus ik neem dan ook even de tijd ervoor.

Na het tweede rondje ga ik mijn startnummer ophalen, en kom ik met mijn spibelt tegen mijn heup.  Dat doet erg zeer, toch even kijken oke dat is open niet heel erg maar goed we zien het straks wel.


 

Het derde rondje zou ik met Tilly lopen lekker relax en dat komt nu wel heel erg goed uit want als trekt en doet een beetje. We hebben best lol onderweg en zien mensen verkeerd gaan en roepen ze weer terug en ach het is gewoon leuk. Net iets meer als 40 minuten doen we erover niet echt snel maar zeker niet slecht. Nog even een praatje hier en daar, en dan snel naar huis ik koel af en ik wil lekker douchen en koelen.

Wil nog wel even kwijt dat het super leuk geregeld was door Ziedewij-Energie top gedaan jullie mogen volgend jaar mijn speeltuin weer lenen hiervoor.
 
 
 
 

 

Zondag even lekker samen met Martin een rondje Kralingse Bos tot Martin een andere route bedenkt door de Maastunnel oke is weer eens wat anders. Ik ga vol goede moed de roltrap op en dribbel naar beneden tot ik echt goed naar beneden kijk, wauw dat is diep en ik sta gelijk stil en beweeg niet meer. Gelukkig gaat de roltrap verder en kom ik daar waar ik wezen moet maar dat viel even tegen, op gaat iets beter maar ook niet van harte. En dan ben je aan de andere kant van het water een stukje langs het water de Erasmus over dan over de over de Hoerenloper naar Katendrecht en daar vandaan weer terug, een grappig rondje van een goede 7 kilometer.
 
Al met al weer een mooie week met mooie loopjes.
 
 

 

Al met al weer een mooie week met mooie loopjes.

 

De cijfers van week 3:
Gelopen km in week 3            55.5
Totaal gelopen km                  148
Nog te volbrengen km            2352
Gelopen km training               50.5
Totaal gelopen in training       132.3
Aantal keer met regen            0
Totaal aantal met regen          1
Gelopen km in wedstrijd        5
Totaal gelopen in wedstrijd   15.7
Aantal keer met regen            0
Gemiddeld per week te doen  48

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten