dinsdag 31 december 2013

Laatste week van 2013


Een terugblik op 2013 en een vooruitblik op 2014.

 

Een jaar wat heerlijk begon ondanks al het slechte weer de vorst en de sneeuw toch heerlijk getraind voor de marathon van Rotterdam, helemaal klaar ervoor brak ik vijf dagen ervoor mijn enkel.
Een hardlopen leven stort in, wat nu zes weken gips oke dan gelijk weer lopen en valt het mee.
Helaas als je uit het gips kom mag je eigenlijk nog niet veel, krachttraining en oefeningen bij de fysio, toch soms een stukje stiekem lopen.
Teveel doen op je donder krijgen van de fysio, weer niet lopen rust, koelen, krachttraining.
Dan eindelijk groen licht je mag lopen nog een paar weken dan is je volgende marathon, onbegonnen werk maar de wil is er, haalbaar ja, verstandig?
Ondertussen al heel wat leuke loopjes moeten missen, mijn hoofd staat op Berlijn hoe ik weet het niet maar lopen zal ik.
Ja ik heb het gedaan, hoe? Ik zou het echt niet meer weten wat een super gave loop was het wat ben ik mezelf tegengekomen.
Een super ervaring zeker mede al onze loopvriendjes die er ook waren en ook moesten afzien wat een super der super weekend was dat.

 

 

 

Daarna hup druk trainen snelheid moet terug, uithoudingsvermogen omhoog en wel graag met ingang van gisteren.
Nu aan het einde van het jaar maken we de balans op en, kijken we wat hebben we gedaan.

Doelstelling was 2400 kilometer lopen en twee marathons.
Behaald 1664 kilometers
1 marathon
120.000 calorieën verbrand
146 voor mezelf gelopen waarvan 16 keer in de regen
10 wedstrijdjes waarvan 1 in de regen is wel tegen mijn principe in maar goed
Al met al mag ik terug kijken op een geslaagd jaar en, durf ik met een vette knipoog naar 2014 te kijken.

Wat hoop ik dat 2014 mag gaan brengen:
gezond en heel blijven
trainingsloopjes met mijn vriendinnetjes
1 marathon
1 tof weekend op Texel
1 tof weekend Gulpen
leuke loopjes (staan er teveel op de planning om ze allemaal te noemen)
de doelstelling van 2013 proberen te behalen

En nu bedenken hoe rijk ik ben dat ik mij druk kan maken om dit soort dingen, mensen wat heb ik het toch eigenlijk goed.
Vriendjes en vriendinnetjes ik wens jullie voor 2014 heel veel goeds toe en dat we met zijn alle maar mogen blijven genieten van de kleine mooie dingen in het leven.

Want echt soms vergeten we wel eens dat we het zo slecht niet hebben.  

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten