maandag 9 december 2013

De week tot 9 december 2013 en de Bruggenloop


 Toch een beetje heel de week met een gezonde spanning gelopen gaat het wel een beetje lukken zondag, kom ik niet als laatste aan en meer van die hersenspinsels.

Iets minder getraind wat meer rust genomen zodat ik fris en fit aan de Bruggen zou kunnen beginnen.

Dus dinsdag gewoon trainen, woensdag een rondje lage hartslag en verder eens even niets.

Ben ook lekker het hele weekend vrij en dat had ik ook wel even nodig.

Vrijdag boodschapjes doen, huis opruimen en dat soort dingen. Zaterdag de laatste dingen doen, eten klaar maken en tot de ontdekking komen dat je een ovenschaal heb die te klein is. Dus hup in de auto en een ovenschaal bij halen. Martin was ondertussen druk met de schutting bezig die er donderdag met de storm voor een deel was uitgewaaid.

Aan begin van de avond kwamen Marcel en Ginie we hebben heerlijk gegeten. Sommige iets teveel en moesten dat dezelfde avond of de volgende ochtend terug betalen.

Maar goed lekker tafelen lekker een beetje ouwehoeren gewoon een heerlijk avondje. De volgende dag lekker uitslapen op het gemak ontbijten wat bij mij niet helemaal lekker ging maar goed na een poosje bleef er iets in zitten en ach we zien het wel hoe we dat met lopen doen.

Op het gemak naar De Kuip, lampje halen, shirtje voor Karin, kluisje in gebruik nemen en op de rest wachten. Dan even bijkletsen en doen en dan gaan we omkleden, ondertussen even het startnummer van Karin aan een ex-collega gegeven zodat het toch gebruikt word.

En jawel dit jaar op tijd in het startvak, ik sta tussen de snellere lopers dit komt omdat ik een startnummer heb overgenomen en die stond op een snellere tijd ingeschreven. Moet zeggen het is wel fijner starten je word door iedereen ingehaald maar je heb net iets meer ruimte om te lopen en gelijk in je ritme te komen.

Mijn eerste kilometer gaat in 6.30 de planning was 6.40 te lopen dus mooi al een beetje winst en de volgende kilometers gaan eigenlijk ook sneller en steeds lekkerder. Ben een klein beetje bang dat ik te vroeg stuk ga maar goed als ik nu in gaat houden weet ik nooit wat ik alweer kan. Dus hup we zien het wel elke snellere km is een km. Bij de Brienoordbrug heb ik een km die duidelijk langzamer is maar ook wel logisch. Hier komt ook Margot mij voorbij ze loopt helemaal links en ik rechts dus een praatje zit er even niet in, ik zie dat Margot het niet echt makkelijk heeft, jammer hoor ze loopt zo goed de laatste tijd.
 

Dan ben ik op de tien kilometer en is er 1.04 voorbij voor mij een keurige tijd op dit moment, zou ik het nog 5 kilometer volhouden, zou top zijn 1.36 we gaan ervoor. Het laatste stukje gaan we in moeten een extra lusje maken om precies op 15 kilometer te komen, de bocht kost tijd en snelheid baal. Dan gaan we het laatste stukje in de laatste kilometer ik zie Aad langs de kant en ik zie Margo ook weer Aad die gooit er wat tips uit, armen, benen, knieën en gaan ik zet aan en ga ervoor een hele kilometer op tempo is een beetje veel ik krijg de kriebels van me flesje en gooi het met een boogje weg. Het is druk op het parcours eigenlijk te druk ik kom er niet door beetje duwen en dan pft eindelijk de streep ik kom er bijna niet overheen iedereen staat gelijk stil!!! Ik kijk op mijn horloge YES binnen de 1.36 4 minuten sneller als dat ik had gehoopt ik ben zo gelukkig. Dan snel zoeken naar Ginie want die kwam mij helemaal gelukkig voorbij op 7 kilometer dat het top ging dus eens horen hoe het verder is gegaan en ja hoor een vet PR gelopen toppertje. Ook Brigitte heeft een PR en Martin en Marcel ook en ach we hebben allemaal lekker gelopen dus helemaal leuk. Daarna heerlijk een bak erwtensoep bij Annelies en Andre met zijn alle en de dag is weer perfect.

Ik geniet van mijn overwinning op mezelf, ik moet nog even hard doorwerken maar het begin is er weer en daar gaat het om.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten