maandag 25 november 2013

Maandag 25 november 2013


Zo even een weekje een beetje rustig aan zodat we zondag fris en fruitig aan de start staan bij het is voor niks.

Dinsdag gaan we lekker trainen en er staat 10 keer 2 min op het schema heerlijk 2 min kan ik me aardig in vast bijten en dat is gewoon heerlijk, lekker de snelheid opbouwen en steeds iets harder.

Toch merk je bij nummer 5 dat je even een beetje op ben maar het herstel gaat eigenlijk steeds beter en makkelijker dus go go go.

 

Woensdag een avonddienst wat me mooi de mogelijkheid geeft om in de ochtend even op lage hartslag te lopen en met een opgeruimd koppie gaat dat dus gelijk een stuk beter als met een hoofd vol spinsels.

 

Donderdag vandaag ook avonddienst maar geen puf om weer naar het bureau te lopen en ik train vandaag dus niet.

 

En dan is het heerlijk weekend drie dagen vrij drie dagen even lekker bijkomen en doen. We beginnen vrijdag met een lekker loopje, rondje Top -2000 heb iets in me hoofd van 2 km rustig dan iets meer tempo en dan laatste 2 km ook weer rustig. Dus hup schoentjes aan en gaan, pft gaan mijn benen willen alle kanten op behalve de kant die ik wil, jeetje dit is echt bagger, dribbel, wandel, rek en strek, dribbel, wandel grgrgr.

Oke wijzig de plannen en schop jezelf vooruit, kilometer 3,5,7 moeten op tempo en dan zien we wel weer even, dit lukt yeah ik ga zelfs best erg lekker. De derde versnelling even een stukje van het parcours af want versnellen en aan het einde het viaduct op is niet echt lekker. Tevreden nu op een stuk van het parcours waar je ook weer iets meer op moet letten op ander verkeer enz dus gaan nog een paar kortere versnellingen doen 500, 400, 300 en een 200 meter met hetzelfde als rust. En ook dit gaat best lekker, toch lekker getraind nu nog even de rust periodes er tussen iets vlotter afwerken maar er is weer hoop op een beetje snelheid. Met een goed gevoel sluiten we af en zien we zondag vrolijk tegemoet.

 

Zondagochtend 6 uur de wekker gaat brbrbr we lijken wel gek eigenlijk maar ja het is ook zo leuke loop dat vroeg opstaan niet zo heel erg is. We hebben deze keer ook het voordeel dat we lekker mee kunnen rijden met Toon en Gina die hebben een busje kunnen regelen waar we met 9 man in passen dus met een busje vol vertrekken we om 7.30 richting Geldrop.

Lekker nog op het gemakje wat eten in het busje goed drinken en doen en gezellig kletsen de tijd vliegt voorbij en we zijn zo in Geldrop, het busje parkeren, startnummer halen, plassen, omkleden nog een keer plassen helaas geen tijd meer voor koffie. Ondertussen hebben we uiteraard ook Marcel en Ginie gezien en Agnes en ach zoveel andere altijd weer gezellig.

Marcel is best een beetje nerveus wil lekker lopen maar wil ook een leuke tijd neerzetten en ach ik denk dat het wel goed komt.

Ik heb wat last van me maag maar zeg even niks want als ik iets heb heeft of krijgt Marcel het ook vaak en dat is niet handig op een wedstrijd dag.

Ik sta met Ginie in het startvak en we spreken af dat ieder voor zich loop en kunnen we bij elkaar blijven prima maar niks moet.

Dan klinkt het startschot en daar gaan we, het is behoorlijk druk zo in het begin en het is even je tempo vinden niet te hard wat je uiteraard de eerste kilometer toch doet. Dan lopen we achter een koppel die best lekker strak lopen ik merk dat het tempo eigenlijk wel een beetje mij gemiddelde tempo is wat ik wil en besluit ik sluit aan en blijf lekker hangen. Voor Ginie gaat het net te langzaam en die gaat lekker voorbij en doet haar ding.

Bij het 5 kilometer punt merk ik dat de dame van het koppel het wat zwaarder heeft en ik ga er voorbij ze sluiten even bij mij aan en nog twee andere dames sluiten ook aan en zo lopen we lekker verder ik kan het tempo redelijk vast houden. Bij het 10 kilometer punt neem ik even een bakje thee en een stukje koek en ga weer verder, ik loop weer in op het groepjes en sluit weer vooraan en dit heeft me teveel energie gekost, bij de 13 km is het echt even op los zand vorig jaar lag ik hier op mijn snufferd.

Ik laat alles en iedereen gaan het tempo is er nu echt uit damn ik baal hier wel een beetje van maar goed ik blijf me best doen. Het 15 kilometer punt heb ik op 1.43 en dat is toch 2 min sneller als in mijn laatste training mooi mee genomen toch.

 

Het word nu echt een beetje stuivertje wisselen met diverse lopers en flink afzien dan komt er een stuk weg het viaduct over en dan weet je dat je er bijna ben, maar dat laatste stuk is echt best hobbelig en dat vind ik na 18 kilometer zachtjes uitgedrukt.

Ben nu ook wel heel benieuwd hoe het kind het heeft gedaan die heeft namelijk de 6 kilometer gelopen.

Dan nog even lief lachen naar de fotograaf en dan is het gewoon blik op oneindig en gaan, het laatste stukje loop ik samen met een man op die ook geheel stuk zit en we slepen en motiveren elkaar erdoor heen en komen als een stel jonge honden binnen om daarna in elkaar te storten als ……

Ach me tijd 2.26 geen wereldtijd maar niet ontevreden, lekker douchen en dan even met Deborah die heel goed heeft gelopen en Sander wat eten en drinken en dan op Martin en de rest wachten.

En dan komt Martin ook binnen samen met zijn teamleider van de Roparun Claudia. Mijn bikkel heeft gewoon zijn tiende marathon gelopen. En daar komt me loopbroertje met een lach van oor tot oor en weer terug YES een vet PR geweldig gedaan. Met zijn alle wachten op de laatste lekker wat drinken en doen en dan weer heerlijk relax in het busje terug.

We kunnen weer terug kijken op een geslaagde dag, waar mijn kanjer zijn tiende marathon volbracht.

En volgende week ga ik eens proberen met een soort van schema te lopen ik ben benieuwd.

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten