zondag 8 september 2013

Van 26 augustus tot 8 september 2013


Wat een dagen zijn het weer in huize Punt, hier een pijntje daar een pijntje. Ben ik het niet is Martin het wel echte marathon pijntjes het voelt goed.

Hier en daar wat gemekker over het lopen van de marathon, maar daar ga ik jullie even niet mee vervelen.

 
De startnummers zijn binnen althans de papieren om ze op te halen het gaat nu echt worden startnummer F6752 is voor mij en voor Martin nummer 21789, ja er doen er heel veel mee.

 
Woensdag 28 augustus ook weer voor het eerst aan een loopje meegedaan 5 kilometer tijdens de Molenweiloop een heen en weertje dus niet echt mijn ding maar een mooi meetpunt waar sta ik.

Ik heb het geflikt zonder een pas te hoeven lopen in 32.08 het was zwaar het was best beetje afzien maar ben er zo blij mee.

Zeker gezien het feit dat ik de avond ervoor redelijk zwaar had getraind, wat als ik niet had getraind had ik sneller gekund, ach ik heb het gedaan en ben er blij mee.

De volgende dag weer lekker trainen nu lekker kort werk op de baan heerlijk, zaten mooie tijden alweer tussen.

 
helaas een beetje erg donkere foto


Weekend duurloopje, hoe lang zullen we gaan had eigenlijk zoiets van nou 15 kilometer en dan volgende week 25 kilometer en dat moet het dan maar zijn.

Toch voelt dat niet helemaal lekker moeten meer kilometers in die beentjes dus hup rugzakje om spullen erin en doe eens gek doe het zelfde als de week ervoor.

Mmm helemaal hetzelfde 10 keer 2 kilometer kan ook proberen om 3 kilometers te lopen dan hoef ik er maar 7 te doen (zit tussen de oren he) zou ik het redden 3 kilometers, ja ik heb het gedaan helemaal alleen super trots op mezelf en ook beetje minder moe als de week ervoor. Het gevoel is steeds beter en ik weet nu ook dat ik het aankan en dat mijn lichaam het aankan.

 

Dan hebben we dinsdag een duurloopje met de groep waarin we af en toe een kilometer iets sneller moeten, dit is killing gelukkig mogen we na de versnelling heel kort wandelen maar zwaar is het wel. Moet ook wel zeggen de route werkte ook niet mee heel erg mooi maar met mooi weer ook erg druk met auto`s, fietsers enz niet echt handig dus.

 

 Dan nog een keertje baantraining en dan is het weer weekend, mijn hemel dit weekend moet het gaan gebeuren ik zal en moet en wil een keer de 30 kilometer aantikken. En dat zal dit weekend moeten volgend weekend loop ik al een 10 tijdens de Leontien run en de week erna de Dam tot Dam loop, ja geef mij groen licht en ik ben niet meer te houden.

 

Maar goed ik weet dat ik het alleen moet gaan doen dus een goede route is handig, oke route uitgezet lekker veel hoogte verschillen erin (niet handig dus) en daar gaan we dan zaterdagochtend om 7.30 raar? Ja behoorlijk raar.

 
Reserve I-pod mee want had de goeie weer eens verkeerd opgeladen en muziek heb ik toch wel nodig onderweg, voor de zekerheid me ov-kaart en wat geld en natuurlijk eten en drinken.

De eerste kilometers gingen redelijk soepel ondanks dat de weg minder vlak was als ik dacht. Na 12 kilometer even een gelletje erin en weer lekker verder hobbelen. Bij 20 kilometer moest ik toch eigenlijk wel even naar het toilet en ondanks dat ik heel netjes op het Rotterdamse marathon parcours liep stonden er nu geen dixies, dan maar even het politiebureau in en daar naar het toilet. Oeps opgang komen na een iets langere stop is zwaar en lastig, maar in Berlijn staan de dixies langs de kant dus dat scheelt weer.

En dan ben je bij 24 kilometer je moet je I-podje omruilen je moet een viaduct op en dan paf even een hele flinke dip, zou ik verder gaan met de bus…….

Hallo domme doos je hoef nog maar 6 kilometer je ben er bijna schop, schop, schop en loop eens snel verder.

Muziekje iets harder en tempo iets langzamer maar gewoon blijven gaan ik kan het en dat weet ik maar zwaar is het nu wel even zo alleen.

Dan zijn we er bijna nog 2 kilometer als ik rechtdoor ga onder het tunneltje, nee ik wil er 30 lopen dus om het tunneltje heen (hoef ik die alvast niet meer uit te lopen omhoog) en verder, nog een klein extra lusje want 30 is geen 29.5 kilometer en dan YES heb het gedaan!!!!

 

Geheel voldaan en moe stort ik in een tuinstoel en geniet ik van mijn eigen overwinning.

Berlijn ik laat me door niks en zeker niet door iemand tegen houden ik loop Berlijn.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten