maandag 16 september 2013

De dagen van 8 september tot 17 september 2013


Monique _ Versus _ Werk _ Versus _ Berlijn

De laatste loodjes voor Berlijn, even je hele wereld op zijn kop zetten, wel of niet met toestemming starten.

 

Wat is dat toch met Monique en starten in Berlijn?

Ik weet het niet meer maar misschien moet ik dit wel als de laatste keer Berlijn gaan zien.

Krijg ik twee jaar geleden vlak voor de marathon te horen dat mijn proeftijd/contract niet door ging, nu heb ik zelf de stekker er uit getrokken.

Yep ik heb een hele moeilijke knoop door gehakt.

Ik ga stoppen met mijn opleiding, dat wat ik zo graag wil is niet helemaal voor mij weggelegd.

Met heel veel tranen en nog meer pijn in mijn buik heb ik de beslissing genomen om te stoppen.

Het is vooral op het fysieke vlak dat ik mijzelf niet sterk en vaardig genoeg vind om mijzelf buiten goed staande te houden.

Dus zijn we hele pittige gesprekken aangegaan en zijn we in goed overleg overeen gekomen dat ik tot het einde van het jaar bureaudiensten ga draaien en dat we dan met wederzijds goedvinden uit elkaar gaan.

Het zullen geen leuke en makkelijke weken worden maar het is wel een hele nette oplossing op deze manier.

Dus vandaar Werk versus Berlijn maar niet meer doen.

 

Oja, en morgen moeten we nog even naar de bedrijfsarts die gaat beslissen of ik wel een marathon kan lopen. Oke, begrijp het wel gaat allemaal om het juridische deel dat ik vlak na een bedrijfsongeval een marathon ga lopen is best heel erg snel maar als het in Nederland was geweest, had niemand het geweten en was er niks aan de hand geweest en nu moet zo bedrijfsarts het gaan bepalen.

Mocht hij het niet zien zitten dan moeten er papieren getekend worden dat ik op eigen risico meeloop.

 

Maar goed we doen ook nog leuke dingen gelukkig want geheel opgelucht kon ik dus afgelopen zaterdag 14 september starten aan de twee Leontien Ladies Run, ze gaven vreselijk weer op en ik moet heel eerlijk zeggen heb er eigenlijk wel aan gedacht laat maar zitten want kou vatten net voor Berlijn is niet handig.

Maar goed Marieke zou ook gezellig meedoen en stiekem had ik er ook wel zin in, lekker een rondje hobbelen en doen.


Karin en Ellen die ook mee zouden gaan hebben verstek moeten laten gaan jammer hoor meiden hij was een stuk leuker dan vorig jaar.

Maar goed we zijn dus samen er naar toe gegaan, net voor vertrek nog even snel toch maar een route uitgeprint want als postduif zal ik ook nooit me geld kunnen verdienen.

We waren er keurig op tijd en zijn ons startnummer gaan halen, ondertussen was het wel erg frisjes en regende het ook een beetje dus hadden we lekker een regenponcho aan. Je kon er namelijk je tas niet inleveren dus moest warme truien enz in de auto achterlaten dat was wel beetje jammer.

Gezellig overal even kijken en doen bij de telegraaf stonden ze er van het blad Vrouw en kon je op de foto, erg leuk alleen de foto is nergens terug te vinden, beetje jammer wel. Maar na wat heen en weer Twitteren komen we toch aan een mooie foto.

Startschot en ja hoor daar gingen we regenponcho was al snel irritant en hup netjes aan een vrijwilliger gegeven kan niemand erover vallen toch.

Iedereen stormde ons voorbij maar wij hadden ons eigen plan en gingen dus lekker op pad, stiekem gingen we toch iets sneller als dat Marieke eerst voor ogen had maar wat gaat dat gaat en we hadden het goed naar ons zien leuk parcours, oke het lusje extra was beetje saai en erg pittig dijk op en af en vol de wind tegen, maar dus ook een stuk de wind mee heerlijk.

En het tempo bleef er goed inzitten en we waren zeker niet de laatste ook best prettig. Met een beetje extra gas zou een mooi pr mogelijk zijn, wel of niet helaas moesten even een pitt stop maken en toen toch gas erop blijkt het parcours te kort te zijn damn das echt heel slecht geregeld.

Maar goed met tassen vol water, kindercola, tena ladie`s, snoep condooms, deo, blaren pleisters enz en een pracht van een medaille zijn we tevreden naar huis gegaan.


Een hele leuke middag samen gehad lekker gewaggeld/gehobbeld lekker bij geklets wat wil je nog meer.

 

 

En dan na zo leuke zaterdag volgt er ook nog een leuke zondag, vandaag gaan we sightjogging doen in Rotterdam.

Bij ons op de AV zijn er twee heren die dit regelmatig begeleiden en die wilde graag een promofilmpje maken en ja daar heb je lopers voor nodig.

Dus met een gezellig groepje van de AV hebben we daar graag onze medewerking aan verleend, heel erg leuk want je kom toch weer dingen te weet van je eigen stad die je nog niet wist.

Dus al met al weer heel veel gelachen en binnenkort komt de filmp De Marathon deel 2.

 

En dan is het weer op met het weekend lekker nog een beetje luieren en doen thuis heerlijk. Ik ben nog twee dagen extra vrij omdat er voor mij nog even van alles geregeld moet worden en ik zelf ook wel wat dingen even moet regelen maar goed dat komt allemaal wel.

 

Een heel lang verhaal deze keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten