maandag 10 juni 2013

Maandag 10 juni, een weekendje Luxemburg


En dan zijn we weer een dikke week verder een week die we door zijn gekomen dankzij hele lieve vriendjes, die luisteren aan de foon als je het even niet meer ziet zitten. Vriendjes die een reep vol met energie laten brengen door de postbode, en gewoon iedereen die een arm om je heen slaat en of het in het echt is of virtueel dat maakt niet uit. Het is zo fijn om te weten dat er zoveel mensen met je meeleven het doet me meer als ik laat merken. Thanxs jullie zijn geweldig.

De fysio was vorige week positief, ik mag in de gym zoals het daar heet leuke oefeningen doen en nee nog steeds niet rennen/dribbelen of wat dan ook. Donderdag gingen de oefeningen erg lekker en kwam er bij mij een fout maar zo lekker idee in mijn hoofd; ik mag wandelen als ik nou na 500 meter wandelen eens heel voorzichtig 100 meter ga dribbelen……. En dat zo drie keer doe? Vrijdag mooi weer en het plannetje laat me niet los, zou ik het durven om aan te zetten, durf ik wel te dribbelen. Met de fiets naar het Oosterpark want daar moest het dan toch maar gaan gebeuren, 500 meter wandelen en dan oke diep ademhalen en go….oeps even een steek in me enkel, het gaat goed, wat is dit eng….mijn hartslag stijgt en de 100 meter zijn voorbij pft, de tranen gaan over me wangen, blijdschap, opluchting, spanning het komt er even zomaar uit. Ondertussen heb ik alweer 500 meter gewandeld en ga ik voor dribbel 2. Het gaat al makkelijker al heb ik wel het gevoel dat ik scheef loop, me knie is iets gevoelig het is raar en voelt ook nog raar maar ik ren nou ja rennen …….Het gaat eigenlijk best lekker en ik moet me beheersen om niet drie kilometer te doen in plaats van de 2 kilometer die ik me had voor genomen. Ik ben blij en gelukkig en kan nu het weekendje Luxemburg helemaal aan.

Heerlijk een weekend Luxemburg, al een tijd geleden geboekt samen met Ginie&Marcel, Rob&Saskia, Liesje&Andre, Remco&Rebecca, Brigitte&Reint en Marieke, Seb moest helaas werken. Rob en Martin zullen de hele lopen en de rest de halve en ik dus eigenlijk ook. Ergens zag ik er niet zo tegenop want op het moment dat ik mijn enkel brak wist ik al dat het voor mij niet door zou gaan. Maar toch hoe dichter bij het weekend kwam hoe meer ik ervan baalde er eigenlijk wel van, heb wat traantjes voor  moeten laten maar ik moest even heel sterk zijn want mijn binkie had zijn marathon in Rotterdam al verpruts door mijn enkel en dat mocht niet nog een keer gebeuren dus kiezen op elkaar en big smile op.

Het zou een low budget trip worden want het was voor iedereen een extra reisje dus er was een camping geregeld en de afspraak om te carpoolen. Vrijdagmiddag kwam Rob en Saskia ons ophalen en begon ons weekend. Met wat vertraging onderweg kwamen we redelijk vlotjes aan in Luxemburg, waar we direct de startnummers zijn gaan halen, een leuke expo, een pasta party, een goodie bag het was allemaal goed geregeld. Ja natuurlijk heeft het me stiekem een traantje gekost je krijgt je startnummer je shirtje en je kan en mag niet lopen, en dan komt het volgende plan. Nee ik ga niet lopen maar als ik nou het laatste stukje met een van de meiden mee dribbel dan heb ik toch een beetje het gevoel en ook mijn plak……durf ik dat, kan ik dat? We gaan er nog een nachtje over slapen.
 


Bij de camping aangekomen zijn de andere er al en, sluiten we direct aan op het terras. Het is tenslotte ook een weekendje weg, lekker even bij kletsen en doen en wat drinken natuurlijk. Dan gaan we naar de caravans, oeps een klein twee persoonsbed en twee hele kleine eenpersoons bedjes we maken er geen ruzie over en duiken op de bedjes van 60 bij 1.80 het is allemaal heel maar schoon en fris is net iets anders maar goed is voor twee nachtjes dus komt goed.

De volgende ochtend hebben we al met al redelijk goed geslapen een wijntje helpt daarbij altijd wel goed. We hebben voor het gemak wel een ontbijt geregeld dus hup douchen en eten. Na het eten doet ieder zijn ding en, lopen wij even heerlijk een stukje door het bos. Net na de middag gaan in de caravans de koks aan de gang en komt er hier en daar pasta en pasta en pasta naar buiten en word er gezamenlijk gegeten. Dan gaat iedereen zich klaar maken voor de loop en ik en Rebecca (die loopt ook niet) wachten geduldig af. Op naar de stad en de start dan maar, het loopt daar allemaal een beetje rommelig maar iedereen bereikt zijn startvak en wij gaan wachten.

 

En ja hoor na 1 uur 45 min komt de eerste alweer terug Remco met dus een schitterende tijd, dan Andre, Reint, Marcel, Briggite, Saskia, Ginnie en Annelies dan besluit ik om toch inderdaad mee te gaan over die finish dus hup jas weg tas weg nummer op en wauw daar is Marieke al ik spring over het hek en we gaan samen verder. Wat er toen door me heen ging je wil het niet weten. Samen met Marieke even staan huilen achter de schermen, jeetje wat een gedoe.

Dan word het wachten om mijn Binkie en Rob, hoop zo dat Martin lekker loop en dat alles goed gaat. Ondertussen zijn ze 3 uur en 45 minuten onderweg weet dat dit niet haalbaar is op dit parcours maar toch we staan met zijn alle vol spanning te wachten. Er zijn 4 uur voorbij kom op schat je kan het waar blijf je nou ook Rob is nog niet binnen en die loopt toch meestal iets beter als dat Martin doet. Wordt gewoon beetje misselijk van het de spanning en dan ja gelukkig daar is tie, een vette knipoog een lach en een vette traan. Ik ga snel naar de hal waar de lopers finishen en we janken samen even lekker uit. Martin is geheel verrot en zit helemaal stuk maar is ook heel erg blij dat het gedaan is, het zijn altijd van die rare wisselende emoties die je heb na zo marathon. We nemen even lekker de tijd en gaan dan terug om ook op Rob te wachten want die is er nog steeds niet. En dan gelukkig net binnen de 5 uur komt ook Rob binnen ook geheel stuk last van buikspieren en dus niet lekker kunnen lopen balen hoor.

Ben blij dat alles weer binnen is en dat we terug kunnen want ik ben geheel af van al die spanning wachten en doen, want echt kijken is zo vermoeiend.

Op de camping nog even met elkaar na geborreld en gedaan en toen slaapjes doen. De volgende ochtend met elkaar ontbijten en dan ieder weer zijn kant op naar huis wat een geweldig leuke groep mensen is het toch, heb genoten van dit weekend ondanks dat ik niet mee kon lopen.

Nu op naar eind juni hopelijk heb ik dan mijn eerste loopje weer…………

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten