maandag 11 maart 2013

Van 5 tot 11 maart 2013


Dinsdag vandaag gaan we gewoon weer trainen de kou is gelukkig weg me keel voelt redelijk aan en het moet gewoon maar, training is goed te doen km of 14 met twee keer twee km versnellen. Het gaat idd best lekker alleen weer me darmen die een beetje opspelen het moet nu niet gekker gaan worden.

Woensdag het voordeel van deze periode stage is dat ik met een ochtend dienst al om 15.30 klaar ben, dus vroeg thuis en nog even tijd om een rondje op lage hartslag te doen. Het gaat lekker het gaat soepel heerlijk gewoon, geeft de burger weer moed, kan ook al verder komen als de eerste keer dus ik boek vooruitgang.

Donderdag, eigenlijk wilde de trainert dat ik gisteravond kwam voor een duurloop van 20 km maar dat vond ik toch iets te gortig, dus ben ik gewoon voor de baantraining gegaan even lekker kort en snel werk. Nou heb het geweten het ging lekker het ging snel was geheel leeg maar zo tevreden.

Vrijdag een dagje sporten van het werk, dus verder echt niks.

Zaterdag ik wil wel gaan lopen maar het is zulk vies weer ik kan even de moed niet vinden, morgen dan loop ik genoeg.

 


Zondagochtend het is 7 uur de wekker gaat, maak Martin wakker maar die wil niet gaan lopen. Martin heeft al een week last van zijn ribben kast en kan eigenlijk nog niet gewoon lopen laat staan hardlopen, dus die blijft lekker liggen. Wel heel raar om alleen je ding te doen, tijdens het ontbijt vallen er sneeuwvlokjes nee hè de moed zakt echt helemaal me schoenen in. Gelukkig stopt het na een poosje en regent het maar ook dat wordt steeds minder, zou het droog worden dan??? Ik ga me aankleden best lastig dikke tight ja natuurlijk het is nog geen twintig graden, korte tight erover….ja toch maar wel. Termo trui, t shirt jasje neksleeve, handschoentjes, muts of cap, cap beter als het regent. Welke schoenen ja die want daar wil ik ook de marathon op lopen zo dan we zijn klaar nu naar de club toe. Zo even plassen en doen en dan naar buiten, ik ga gewoon met de groep mee en ik zie wel hoe het gaat hopelijk blijft het tempo redelijk.
Verzamelen foto en go, het tempo gaat er gelijk in en dat is dus direct hard werken. Yvonne loopt naast me die gaat voor een km of 12 en loopt lekker te babbelen, ik geef gelijk aan dat ik dat niet red dan ben ik helemaal gelijk buiten adem. Het tempo zit er goed in en ik heb er toch wel wat moeite mee maar blijf in de kop hangen, bij de eerste drinkpost op 8.5 km gaan we eigenlijk direct door en daar mis ik me aansluiting een beetje moet er even hard aan werken om bij te komen poehe.
 
Het nadeel nu is dat ik eigenlijk iets te hoog zit in me ademhaling en dit niet naar beneden ga krijgen. Ik loop nog met de groep mee maar loop niet echt lekker…denk denk…. Het voordeel van de route goed weten is dat je kunt snijden en ik besluit bij 14.5 km een stukje af te snijden van ongeveer twee km. Ik loop dan weer voor de groep en kan in een iets rustiger tempo en met meer rust bij de drankposten verder. In de groep loopt een Bas die met de oranje trui en zwarte muts”“ hij heeft iets last van zijn knie en heeft ook iets moeite met het tempo, hij gaat met mij mee, wel fijn hoef ik niet alleen en moet ik blijven lopen (ken mezelf). Zo we verlaten de groep en lopen even het viaduct op en gaan dan in een lekker tempo weer verder, heerlijk even niet in de groep je pas af kunnen maken en niet teveel gebabbel. Bij 18.5 km even op het gemak wat drinken en een gelletje en hups weer verder. De kilometers gaan gestaag voorbij en voor we het weten zijn we bij de 25 km en de laatste drankpost, drinken, snoepje en weer verder. Het tempo blijft aardig en we verliezen niet al teveel tijd tot we bij de 28 km komen ik moet heel even lopen me suikerspiegel daalt en dat voelt niet echt prettig, wat drinken en dan gaat het weer. Het tempo gaat er nu wel wat uit Bas is ook moe en ikke ook en dan komen er wat stoplichten en tja zonder fietsers die alles regelen moet je stoppen en weer op gang komen en dat is pittig. En dan geeft me klokje aan dat we er dertig hebben gedaan en ik stop direct ik vind het mooi geweest. Rekken strekken, drinken, douchen, bakje thee en naar huis. Tevreden gelopen niet gemakkelijk maar wel lekker gelopen en daar gaat het om.

Maandag, vandaag even lekker uitgelopen op lage hartslag en nu snel spullen pakken en aan het werk avonddienst bah! Hoewel het uitslapen wel lekker was…..

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten