maandag 18 maart 2013

De week van 12 tot en met 18 maart 2013


Yeah heerlijk de zon schijnt, wat word ik daar toch weer blij van.

Maar goed ik ben ook meestal wel een blij mens, toch?

Hoewel ik me nu bedenk over vier weken is het alweer over, dan hebben we de marathon gehad. Dan liggen we voor dood op de bank.  Kunnen en doen we niks meer. Ben voorlopig de dag na de marathon ook vrij, wel een relax idee moet ik zeggen. Hoe sta ik ervoor ten opzichte van vorig jaar beter, hetzelfde of slechter ik weet het eigenlijk niet, soms denk ik beter maar soms denk ik kom op dit moet nu toch wel eens een keer makkelijker gaan. Zou het eigenlijk wel makkelijker kunnen gaan het trainen naar een marathon. Nee eigenlijk niet of je moet een natuurtalent zijn, het kost kracht, moeite en doorzettingsvermogen. Ja ik heb ook pijntjes en dipjes en die emoties die doen ook weer hun best. En dan mijn opleiding het zijn pittige weken veel nieuwe dingen om te leren hier en daar nog een examen doen. Maar toch het blijft iets heel speciaals om te doen en eerlijk is eerlijk ik voel me er best goed over. Wat hebben we gedaan de afgelopen week?

Dinsdag was ik lekker vrij dus ik kon gewoon naar de AV voor de training het was echt gemeen koud weer. Eigenlijk weer om in bad te gaan liggen maar ja daar heb je niks aan met de marathon. Dus hup de kleertjes aan en gaan. Steeds drie kilometer rustig dan een km sneller, drama mijn benen zeg echt dan hè ik mocht langzaam nu wil ik niet meer snel. Maar goed dat is het voordeel van de groep je word mee gesleept, dus een behoorlijke training.

Ben ook bezig om minder koffie te drinken want me darmen deden soms met het lopen een beetje raar en ik moet zeggen het helpt geloof ik echt. Eerlijk is eerlijk ik mis de koffie nog steeds hoor, thee is lekker maar koffie is lekkerder. Maar alles voor de marathon hè.

Donderdag moet laat beginnen dus ik moet alleen lopen, bah heb eigenlijk niet zoveel zin. Het plan is een kilometer redelijk rustig dan 500 meter versnellen enz. Nou dat was het dus niet ik verveelde me na drie kilometer al. Heb toen besloten rustig richting de gorzen te gaan en daar even lekker door de modder te rennen veel leuker. Wat was dat heerlijk maar wat viel het tegen, heuvel op het lukte me gewoon niet. Besluit genomen dit moet gewoon vaker denk, denk. Als ik eerst op lage hartslag loop en dan 3 km door de modder ga rennen, moet dat redelijk te doen zijn. Volgende week maandag eens proberen.

Zaterdag even een rondje op lage hartslag en niet meer en niet minder want morgen moeten we voor een duurloopje van 20 km. Ik ben een beetje snot verkouden dus hartslag was iets hoger maar viel niet heel erg tegen.

Zondag, we gaan voor de duurloop met trainert Aad. Verzamelen om 10.00 uur bij de vereniging en Aad is zoals altijd keurig de laatste. Hup, hup snel weg ik houd mijn hart vast want hoe gaan we lopen en welk tempo? Het tempo word gesteld op 6.24 de kilometer ik weet dat ik dit aankan en zeker omdat we iedere 5 km even kleine pauze houden. De eerste kilometer is altijd even harken voor mij, gelijk het viaduct op is pittig. Bij de 10 kilometer had Aad een drankpost geregeld echt top gedaan Aadje. De terugweg hadden we lekker windje mee en was het gewoon warm aan het worden het moet niet gekker worden. Bij de vereniging aan gekomen moesten we nog een dikke kilometer op de baan om aan de 20 te komen en dat, dat vond ik geen top idee dan maar 19 kilometers ook goed. Martin was ondertussen al richting huis gelopen om nog even wat snelle kilometers te kunnen maken. Thuis heel snel douchen, eten en hup naar het werk.

Maandag, wat heerlijk de zon schijnt de vogels fluiten en ikke is vrij. Dadelijk lekker lopen eerst op lage hartslag en dan als toetje 3 km door de Gorzen heen. Het lopen op lage hartslag ging wat moeizaam voor mijn gevoel en ik was blij dat ik er mee klaar was want de Gorzen riepen mij al. Heerlijk de grond was nog lekker glibberig en zeker de eerste 500 meter waren spekglad, dan heuvel op, het blijft lastig. De trap af en even lekker door de modder en bospaadjes, bruggetje over, heuveltje op en af en dan even een vlak stuk. Dan kom je eigenlijk op een stukje asfalt maar je kunt ook klein stukje om en dan nog een keer de heuvel nemen mmmm goed idee. En dan weer lekker stuk modder en dan laatste stukje vlak asfalt aanzetten en gaan. Het was weer heerlijk verheug me nu al op volgende week!!!

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten