maandag 25 maart 2013

De week van 19 tot en met 25 maart 2013


Yeah, heb een super week achter de rug moet het eerst even kwijt hoor ben afgelopen donderdag geslaagd voor mijn kennistoets. Een examen over 250 wetsartikelen br wat een ellende zeg maar die hebben we nu ook. Nu nog me jaar gesprek in mei en dan op naar het tweede jaar.

Maar goed daar gaan we het hier verder niet over hebben, maar over dat heerlijke lopen. Zoals de zon maandag scheen zo regende het dinsdag, bah niet leuk om te gaan lopen maar vooruit het hoort erbij. Kleren aan en op naar de av voor een duurloop met drie keer drie km versnellen. En soms zit het mee tegen de tijd dat we weg gingen was het droog. En dan voel je dat je de dag ervoor in de Gorzen heb gespeeld vermoeide boven benen, maar Rob die sleept me weer mee en zeker de tweede keer drie kilometer zijn mooie tijden. Dus weer een goede training.

Donderdag hebben we gewoon lekker baan en dat is wel fijn zeker na alle spanning van mijn examen vanochtend. Ik ben gewoon helemaal leeg, moe, slaap, gaar enz. We moeten 15 keer 400 meter en als de eerste klaar is hoeft de rest niet meer verder. Kijk dan beloof je de mannen een flesje bier die gaan als de brandweer en hoef jij maar 12 keer ipv 15. Zelfs het uitlopen was ik te moe voor, klein rondje en klaar, douchen en slapen graag.

Zo even wat extra rust pakken is soms even nodig de boog kan niet altijd gespannen staan.

Zondag de laatste trainingsloop een loop van officieel 35 km.

Wat gaan we doen het is echt heel slecht weer, het is koud en de wind die er staat is ijskoud gevoelstemperatuur van min 15. Ga ik met de groep mee om na 10 kilometer voor gaas te gaan en alleen verder te moeten, of begin ik alleen en zie wel met wie ik misschien nog te lopen kom. Ik besluit ik ga alleen en 10 minuten voor het eerste vertrek ga ik lekker rustig op pad. Whoeps, killing gelijk de wind tegen, je kom haast niet vooruit. Waar ben ik aan begonnen dit gaat het echt niet worden wat een takke weer. Bij 4 km komen de eerste lopers me al achterop, tjee hebben die geen last van de wind. En zo komt er af en toe een groepje langs, even aanspraak zeker van de fietsers maar ook van de lopers. En dan zijn we  bijna bij de drankpost, windje in de rug wat heerlijk, wat drinken een gelletje en ach op naar de volgende post. Dan buigen we weer af richting de dijk en weer de wind goed tegen, hier komt Jan een poosje naast me fietsen gezellig en dan komt Martin even bij mij lopen. Heel raar maar blijft lastig als we samen moeten lopen maar ben wel heel blij om hem even gezien te hebben.
bijna bij de tweede drankpost
 
Dan gaan we de dijk weer op zij en rug wind het is goed te doen maar blijft bikkelen zo alleen, tweede drankpost is nu ook geweest en het is dik 8 km naar de volgende post. Oke op het twintig kilometer punt krijg ik het zwaar ik ben moe weet dat de laatste groepen vlak achter me zitten en ben het gewoon even zat, je ziet hiervandaan ook haast de vereniging liggen. Drankpost wat doen we gaan we richting stal of gaan we door, als ik nu terug ga heb ik hooguit 26 km en dat vind ik toch eigenlijk wel te weinig, dus door met de geit. Dan kom ik op een splitsing waar ik een stuk afsnijd, ik gok op een paar kilometer maar weet het niet. We gaan het wel zien het wordt nu echt zwaar de wind is vol tegen en ik moet nog een kilometer of 5. Ik ga weer groepjes lopers tegen komen die mij al een keer hebben ingehaald en ook hun zitten behoorlijk stuk hoor.

Dan nog drie kilometer ik ga door een bocht en zie de groep van Martin alweer komen ik bikkel door ik wil zoveel mogelijk gelijk met hun aankomen, maar de wind staat nu echt rechtvoor mij. Nog twee kilometer en dan is Martin echt erbij hij blijft lekker bij mij hangen en stiekum ben ik er wel blij mee, nu moet ik blijven dribbelen en anders was het echt wandelen geworden, wat een hel zeg.

Toch vol trots kan ik zeggen: heb er 30 km opzitten en heb het wel alleen gedaan.

Komende week word het lopen beetje lastig druk werkweekje, even kijken hoe we het gaan doen maar in ieder geval maandag rust, geen lage hartslag en niet spelen in de Gorzen……

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten