maandag 11 februari 2013

Van 28 januari tot en met 10 februari 2013


Zo eindelijk even tijd om me blogje weer eens een beetje bij te werken, het is heel erg leuk maar ook erg druk op stage. Je moet vroeg beginnen maak lange dagen maar het is leuk en daar gaat het om.

Tot nu toe is het goed te combineren met het lopen maar heb dan eigenlijk ook alleen nog maar dagdiensten of juist gezegd ochtenddiensten gedraaid. Het is wel heel erg vroeg opstaan zelf als ik met auto en metro ga want die fiets is toch wel pittig zeker met al dat slechte weer. Vaak kan ook Martin me gelukkig even wegbrengen en hoef ik alleen maar terug met openbaar vervoer.

Maar goed het lopen we waren gestopt met bloggen bij de 25 km trainingsloop die zwaar maar best redelijk goed ging, op dinsdag gewoon gaan trainen en was een rustige maar toch best pittige training 5 keer 5min versnellen echt hard ging niet daar het op sommige stukken toch best behoorlijk glad was, wel alle sneller kunnen lopen als 10 km per uur.

Donderdag, lekker de hele dag vrij geweest en daar was ik best even aan toe op school maak je niet van die lange dagen dus ik moet daar best wel even aan wennen en dan is een dagje vrij wel heel erg lekker hoor. We konden eindelijk weer eens op de aan trainen en er werden aardig wat meters gemaakt en ze gingen snel, zelf de trainert ingehaald het gaat best lekker op het moment. Zal ik dan het knopje gevonden hebben???

Vrijdag ik had vrij maar moest naar school om te schieten en zou dan heel de dag op het bureau blijven daarna, maar ik mocht om 13.00 naar huis, heerlijk gebruik van gemaakt om even op lage hartslag te lopen. Ik blijf et heel moeilijk vinden en zou met een nog lagere hartslag willen lopen maar dan val ik nu nog om. Ga wel weer proberen om het minimaal 1 keer per week te doen.

Zondag tja en dan moet je werken want ook de weekenden horen er natuurlijk weer bij. En als je dan ook wil lopen moet je creatief zijn, dus een rugzakje besteld, kleren mee naar het bureau, werken en dan maar naar huis lopen. Heel de dag was het slecht weer en dan heb je wel even zoiets van jeetje waar begin ik aan. Maar goed toch gewoon omkleden en gaan en dan kom je buiten en is het droog!!! Even opgang zien te komen wel lastig met al die stoplichten maar heel goed te doen het is 13 kilometer dus net een mooie afstand om te lopen en gaan we zeker vaker doen, want het is wel een goede combi.

Maandag weer lekker vrij dus maar weer een rondje op lage hartslag en dit keer met een lekker zonnetje was gewoon genieten, laat het voorjaar maar komen.

Dinsdag alweer dus weer een trainingsdag, piramide training 1-2-4-8-4-2-1 min versnellen, het ging redelijk goed heb wel het idee dat er iets meer in had gezeten maar kreeg het er even niet uit. Kreeg ook bericht van Loopreizen dat ik een hardlooppas heb gewonnen, je krijg hiermee korting op loopjes en bij een groot aantal aanbieders van webwinkels. Dus dit gaan we eens goed in de gaten houden.

Donderdag weer een baantraining en toen ging het beetje hagelen en beetje sneeuw en beetje vriezen en toen gleden we zo beetje de baan af. Dus alternatieve baantraining moesten 10 keer 300 en 5 keer 200 meter, had het idee dat ik er niet veel snelheid uit geperst kreeg want ik was echt geheel af en moe en had niet veel zin. En als je dan terug kijk en je tijden ziet denk je; zo dan dat heb ik toch even lekker gelopen.

Zaterdagavond Martin en Marcel gaan een night trail doen van 19 km door het lage Bergsche bos echt zo gaaf, had er ook graag aan mee gedaan maar met oog op me werk en alle andere dingen niet gedaan. Volgend jaar wel want dit is wel heel gaaf om te zien. Marcel en Ginnie blijven gelijk lekker slapen en doen morgen ook de trainingsloop bij Energie.

Zondag vandaag gaan we voor 28 km, deze ga ik lekker samen met Ginnie lopen in een eigen groepje van 35 min op de 5 km. We gaan een goed kwartier eerder weg zodat we als het goed gaat ongeveer gelijk met de 32 groep terug moeten komen, we kunnen dan alle drankposten gebruiken en dat is wel lekker.
 
 Net voor de eerste drankpost worden we ingehaald door de 23 min groep en dan worden we eigenlijk om de twee kilometer door een groep ingehaald soms duurt het iets langer soms iets korter. Het is wel grappig je heb gelijk even aanspraak en we hoeven net niet boven onze macht te lopen. Het was op sommige stukken met de wind tegen best zwaar want je loop samen dus geen bescherming of wat dan ook maar toch wel heel stoer om het zo samen te doen. Echt heerlijk zo hoop dat we dit over twee weken weer zo kunnen doen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten