zondag 27 januari 2013

De week van 21 tot en met 27 januari 2013


En weer een week voorbij een week met pieken en dalen niet al mijn examens gingen vlekkeloos dus nog twee examens herkansen en dan zijn we weer geheel bij. Tja het leven van een student gaat niet over rozen.

Maar goed we gaan het hier over leuke loopjes hebben en over zware loopjes en over uitdagingen. Dinsdag moest ik tot laat naar school maar ook laat beginnen dus kon ik mooi in de ochtend lopen in plaats van `s avonds trainen op het schema van de trainert stond een piramide training maar en heel erg op de tijd letten en op de weg nee das niet fijn. Dan maar een interval met kilometers normaal doe ik dan km langzaam km snel, maar het was best nog wat frisjes buiten dus km langzaam werden 750 meter en dat ging best lekker, dus ook een km meer versnelling.
Donderdag is het baantraining en het schema gaf aan twee keer drie km…….Yes de baan was nog niet sneeuwvrij dus de training werd op de weg gedaan, het was best nog pittig daar er soms wat gladde stukken waren maar verder goed te doen en sneller als vorig jaar op de baan. Vrijdag wilde ik eigenlijk nog een stukje uitlopen maar toch wat laat thuis en gewoon ook heel erg moe dus niet lopen, zaterdag ook weinig tot geen zin. Moest ook nog even terug met me schoenen die gewoon niet lekker liepen nieuwer model maar niet mijn model dus, netjes omgeruild en iedereen weer tevreden.

Zondag trainingslooptijd de 25 km staat op het schema, de route die normaal heel erg mooi is was niet begaanbaar dus werd het de 23 km route met een stukje eraan, deze route is een heen en weertje dus niet echt super hoewel het ook weer heel erg grappig is om op de Brienoordbrug te lopen en alle groepen voor je te zien lopen, die je dan ook weer tegemoet komen en al lekker terug gaan.
 
Maar goed we waren bij het keerpunt geweest en toen hadden we dus ook nog eens wind tegen terug, beetje jammer maar goed. Bij de brug heb ik even gesmokkeld en de trap naar boven genomen in plaats van de lus die 400 meter van de lus scheelt heel veel in me ademhaling. Lekker boven aan de trap alleen door gedribbeld en zo kwam de andere groep me in de rug lopen even aangehaakt voor een stukje en weer afgezakt om mezelf niet over de kop te lopen. Bij de laatste drankpost zat mijn groep alweer dicht op me hielen maar dat gaf niet in de groep voor me zag ik dat Kim het heel erg zwaar had en hebben we even lekker samen gehobbeld en toen besloten dat we bij het 20 km punt tussendoor zouden gaan. John ging er hier ook af en ging met de auto al terug, Kim wilde doorbikkelen maar moest toch verstandig zijn en in de auto stappen ik ben op me gemakje door gelopen en me meters afgemaakt. Al met al weer een pittig loopje wat echt niet vanzelf ging, Karin was halverwege al een alternatieve route gaan doen maar kwam gelukkig ook haast gelijktijdig met ons aan.

Tja en dan is het nog maar 76 dagen tot aan de marathon, zal echt meer moeten gaan lopen en het liefst een beetje op tempo. Hoe ik weet het nog niet morgen eerst maar eens me eerste dag op stage overleven en het lopen dat komt wel…….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten