maandag 7 januari 2013

Zo nieuw jaar nieuwe kansen en nieuwe uitdagingen.


Nee ik heb geen goede voornemens, ik ga gewoon lekker door met waar ik mee bezig ben; lekker lopen me opleiding en me gezinnetje.

Eerste dag van het nieuwe jaar is altijd erg lekker om gelijk te beginnen met lopen, als je dan naar buiten kijk en het regent een beetje dan denk je ach vorig jaar weinig regen gehad dit jaar dus iets meer. Kleren aan en lekker naar buiten en ja sommige zeggen je ben het zonnetje in huis maar ik kom buiten en het stopt met regenen, mazzel of verdiend. Een rondje van een km of 10 staat in de planning en aangezien ik het nog steeds moeilijk vind om alleen het tempo vast te houden doen we eerst een km rustig dan eentje sneller, dan weer rustig en zo om en om is de planning maar als ik een km sneller kan, kan ik dan ook 1250 meter sneller en zo spelen we een beetje met snelheid en afstand. Erg veel lopers zijn er nog niet onderweg kwam eigenlijk alleen Carola van de vereniging tegen die vloog voorbij, snelle dame hoor. Maar na netjes 11 km weer thuis en met een goed gevoel en kunnen we overal Nieuwjaar gaan wensen.

Donderdag zou Aad echt ieder jaar het zelfde programma doen of is het toeval dat we hetzelfde doen als vorig jaar ik weet het niet ik denk weinig toeval gewoon ieder jaar zelfde liedje. Het leuke is wel dat je kan zien of je sneller ben geworden. En ja hoor we hadden dezelfde training als vorig jaar en ik ben sneller geworden gemiddeld 6 seconden op de 400 meter. Ik ben dus een blij en gelukkig mens.

Vrijdagavond heerlijk een kort dagje op school gehad eigenlijk alleen maar sport, dus de spiertjes hadden wel een lekker badje verdiend. Gelukkig kan je in bad tegenwoordig gewoon lekker door twitteren en zo kwamen we al twitterend tot een rondje Barendrecht voor de volgende middag met Liesje, ook Karin sloot aan en zo hebben we lekker met zijn drietjes een lekker rondje gelopen even de spieren los voor de volgende dag. Want tja de trainingslopen gaan weer beginnen, kilometers maken heel veel en heel lang.

De eerste echte trainingsloop staat gepland in Breda, nee niet via Run2forty2 maar via de atletiekvereniging Sprint, op tijd weg want ook daar beginnen ze om 9.30 en we moeten nog inschrijven en doen. Aangekomen zien we een heel mooi clubgebouw echt heel erg chic maar goed inschrijven bandje om dat we betaald hebben “handig systeem”tas wegzetten en loslopen. Keurig om half tien staat ook hier een soort Trainert Kok voor het eerste startschot en gaat de eerste groep weg, de rest volgt al snel en dan zijn wij als laatste aan de beurt. Toch wel wat kriebels ga ik het bijhouden moet ik niet afhaken red ik het wel, heb wat gemengde gevoelens met lopen in deze omgeving maar weet ook dat ik sterker ben nu en beter kan verdelen en doen dus moet goed komen. Eerste km lekker rustig in een 6.40 mm dat is te langzaam dus gaat het gas erop en lopen we eigenlijk daarna netjes 6.25 gemiddeld het is best doorbikkelen want je kan niet even een paar passen minder doen je moet bij de groep blijven “althans is wel zo handig”. Bij de drinkpost op 15 kilometer wilde ik wel even een vies gelletje naar binnen werken. Gelukkig moesten we toch heel even stapje terug doen voor een dame dus kwam mooi uit. En dan komen de plus kilometers tot 15 gaat altijd wel maar dan word het een beetje bikkelen en ben je wat moe, bij 18.5 km even een klein gat laten vallen even wat drinken en alles weer goed zetten in het koppie. Gelukkig ging het snel en kon ik redelijk snel weer een stukje bij beetje weer aansluiten want echt wilde niet als laatste binnen komen en dat is ook niet gebeurd dus dik tevreden en volgende week vol goede moed naar Egmond!!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten