maandag 31 december 2012

Het jaar is over en op


Nou als ik dan dacht de laatste week doen we rustig aan, dan pakt het toch weer anders uit.

Na me kilometertjes van zaterdag, hebben we zondag maar even niks gedaan, waardoor het maandag alweer begon te kriebelen zeker met het idee dat ik dinsdag weinig tot geen tijd zou hebben om te lopen. Dus hup kleren aan muziekje op, drinken mee en we gaan er vandoor. Bij de eerste km had ik eigenlijk zoiets wat ga ik doen vandaag, eentje rustig eentje op tempo en dan een keer of tig. Mm toch eigenlijk geen zin in tempo`s gaan lastig als je alleen ben ik ben ondertussen ook weer bij onze hoge heuvel, dat is het heuvel training lekker de heuvel op en af denderen. Drie keer links om dat ging eigenlijk wel lekker zullen we ook eens rechts om gaan? Whoop das even andere koek en behoorlijk pittig toch ook drie keer kunnen doen en toen heel rustig naar huis.

Woensdag na een hele dag binnen zitten gisteren is het weer tijd om iets te doen er is een strandloop op Scheveningen 10 km een mooie training voor Egmond. Netjes op tijd richting Scheveningen even goed zoeken waar we moeten zijn want het is wel lastig vinden maar goed we zijn er gekomen. Inschrijven en dan te horen krijgen dat 10 km twee keer op en neer naar de pier is en terug, damn niet ons ding maar goed. We hebben nog even tijd voor een bakje thee en ondertussen komt Cloud binnen van Martin zijn loopgroepje en Fred die vorig jaar mijn verhaal in zijn boekje heeft laten drukken en gezellig onderonsje dus en er komen steeds meer bekenden binnen leuk hoor.

Dan word het tijd om eens het strand te gaan zoeken, je waait haast weg buiten maar er is wel een strakke blauwe lucht en een zonnetje en dus heel druk op het strand. Er is niet veel hard strand dus dat word straks ploeteren, plus het word ook vloed lastig. We gaan van start en iedereen dendert weg ik ook op mijn manier, Martin blijft bij me lopen en we hobbelen gestaag door. Ik merk al snel dat wij geen strandlopers zijn en al snel achterin hangen. Na een kilometer is er een smal stukje strand en dat kan straks wel eens trikkie worden. Zo de eerste 2.5 km gehad nu volle bak wind tegen terug, ik ga diep en moe en wil in het harde zand lopen maar doordat het vloed word is dat lastig. Bij vier km komen we weer op het smalle stukje en omdat ik lekker dicht bij het water loop worden me schoenen dus een beetje nat. Dan 5km stoppen / doorgaan tuurlijk ga ik door we hebben even een babbeltje samen over dat ik misschien teveel doe daarom niet sneller kan, maar ook dat ik een knop moet omzetten dat ik het wel kan, maar ook weer over het feit dat er ook wel eens is gezegd dat ik nooit sneller zal worden.
 

Het zijn geen goede gesprekken voor mij en ik zet stiekem mijn muziek wat harder laat mij me wedstrijdjes nou maar alleen doen ik kom er wel hoe lief het ook bedoeld is.

Dan komen we op 6 km ik zie dat dit dadelijk een probleem gaat worden want nu al word het nat maar ach het zijn me oude schoenen dus, boeiend. Dan eindelijk 7.5 km nu alleen nog maar terug ik heb er nog eentje achter me en hoop dat ik dit zo kan houden, voor me loopt een oudere man “73 jaar”zal later blijken en ik probeer daar naar toe te lopen. Het is zwaar er is geen vlak stukje strand meer en ik loop zoveel mogelijk in de vloedlijn met af en toe en golfje water lekker om af te koelen zou broertje lief zeggen. Dan komen we bij 9 km het strand is dus echt weg en tot de enkels gaan we nat ik moet aan Ginnie en Annelies denken en ga met een lach door het water heen. Ik ben vlak bij de oudere meneer en de laatste zit in me nek, we ploegen met zijn viertjes door en ik laat netjes de oudere voor gaan en kom toch nog blij maar doodmoe de finish over in 1.16 eigenlijk helemaal zo beroerd niet maar blij ben ik er ook niet mee. Volgend jaar weer, nu eerst een mooi tegeltje, soep en een gebakken scholletje.

Dan een dagje rust geen training maar een bardienst, nou ik weet niet waar je meer meters mee loop het was druk en erg gezellig gelukkig morgen een dagje sauna met dochter lief dus komt goed.

Zaterdag een oliebollen loop bij Nesselande waar ook Running Blind aan meedoet dus wij ook, 7 km om de zevenhuizenplas. Ik weet dat ik geen buddy hoeft te zijn maar ik zou met Hennie lopen dus een rustig loopje. Hennie is geblesseerd spataderen dus ik kan alleen gaan en kijken wat ik kan. Ik ga weg op een vlakke 6 min een km en hoop dat ik dat ga halen me tempo is zo hoog niet meer. Eerste km op het gemakje 6 min lekker die is binnen de tweede gaat iets harder maar ook lekker dan komt er een groepje achterop die me inhalen en ik sluit aan en laat niet los. Het kost best moeite ga ik dit wel redden, km vijf gaan ze ook nog iets versnellen ik blijf doorbikkelen knop om en gaan de laatste km moet ik iets toegeven maar het is niet veel en met een tijd van 40.50 op de 7 km heel erg tevreden. Dus met een heerlijk gevoel naar huis, boodschapjes doen en leren want ojee ermoet nog een hoop gebeuren.

Maandag de laatste dag van het jaar we zijn alweer 26 jaar getrouwd en toch sommige dingen staan me nog zo bij. Maar goed gaan we wel of niet lopen vandaag eerst maar eens wat boodschapjes doen en leren en dan om een uur of twee doedels ik ga lopen. Martin heeft geen zin om te lopen dus ik ga even alleen niet te lang nog een hoop te doen maar even voor het gevoel. Lekker me i-podje op Top – 2000 aan en gaan, er staat een behoorlijk windje maar ach, het vuurwerk valt gelukkig erg mee. Met een 6.5 km sluiten we het jaar af.

Totaal 199 keer gelopen 2160 km gelopen waarvan 360 km in wedstrijden en slechts 25 keer met regen in totaal 277 uur en 55 min gelopen en 148754 cal. verbrand.

Er blijft mij niets anders over als iedereen een goed en voorspoedig uiteinde te wensen en veel geluk en gezondheid voor 2013.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten