maandag 17 december 2012

De week van 10 december tot en met 17 december 2012

En we lopen en we leren en we lopen en we leren, soms word je er een beetje gek van. Dinsdagavond was de training een beetje anders als anders Aad was niet helemaal lekker erg last van zijn rug en dan is een eind hardlopen en het zooitje in bedwang houden best lastig, dus nam Tjeerd het stokje over, met de juiste instructie`s komt dat best goed. Een leuke training 2 keer 5 min versnellen dan twee keer 3min en als toetje 2 keer 1 min en de rest uitlopen ondanks de verkoudheid gingen de tempo`s best lekker en had er nog wel 2 of 3 min bij gemogen.

En toen, kwam donderdag, de verhalen gingen al rond 5 kilometer op de baan!!!!!!! Nou echt niet, daar heb ik geen zin in en ga ik ook niet doen maar goed eerst loslopen, loopscholing. En ja hoor idd 5 km op de baan. Goed nu het nog aan de trainer vertellen, trainer boos ik voet bij stuk houden en samen met Anne- Marie naar buiten netjes een rondje van iets meer als 5 km op rustig tempo gedaan en bij terug komst konden we gelijk weer aansluiten voor het uitlopen.

Vrijdag ja alweer vrij dus hup met Running Blind mee, Nordin had overal pijntjes en kon geen stap doen of het echt is….ik weet het niet maar goed. Na een tijdje was er valpartij en lag Bonnie tussen de boomstronken en blaadjes, Gert had niet helemaal goed opgelet. Bonnie overeind geholpen en haar even overgenomen van Gert, het dribbelen ging goed maar wandelen deed erg zeer, dus rustig aan het rondje afgemaakt. Bonnie is de volgende dag toch nog naar de huisarts geweest en bleek een breukje te hebben wat een bikkel he.

Zaterdag met het kind de stad in schoenen halen zodat ze weer lekker fris kan starten met hardlopen, een paar mooie kayano`s zijn het geworden. Heerlijk met zijn viertjes in de stad rond gehobbeld en daarna lekker uit eten bij Look ja de naam zegt het al alles met knoflook!! Het was lekker en misschien een beetje teveel gegeten maar ja lekker lekker. Redelijk op tijd naar bed en morgen met zijn viertjes ontbijten en dan de kerstloop op de vereniging.

Lekker op het gemak ontbijten geen mueslie en yoghurt maar lekkere broodjes enz moet een keer kunnen toch, en ach zoveel eten we niet zitten nog vol van gisteren. Dan hup naar de vereniging lekker even met de meiden van Hiphardlopen en gezellig gesprek die waren er namelijk ook dus gelijk nog even iets gekocht natuurlijk. Dan wordt het tijd om te starten nog een keer plassen en drinken en beetje inlopen en doen en bah maag rommelt, milt doet beetje zeer maar hup gewoon gaan. We zijn los eerste stuk laat ik me weer meeslepen en start iets te snel maar goed we zien wel, krijg het tempo er lekker in en probeer te ontspannen wat echt dus niet lukt maag doet raar en het lopen gaat moeizaam hoor ook me eigen voetstappen en das niet leuk, muziek dan maar iets harder, kan ik gelijk mooi testen hoe mijn Bose hoofdtelefoon het doet. Nou ik kan je vertellen daar is niks mis mee en ik ben wat dat betreft een blij mens.
 
 Het lopen gaat steeds zwaarder en moeizamer en dan kom je bij de splitsing 10 km of 10 mile wat doe ik bikkel ik door of…. Oke bikkel door zie het wel misschien zo even stoppen en spugen maar ja dan heb je weer die vieze smaak in je mond, niet over nadenken voet voor voet en door….Na een kilometer of acht ben ik de laatste op het parcours en een trainingsmaatje en me barmaatje is de bezemfiets dus die blijft lekker bij me. Soms geeft ze een brul je gaat goed je kan het en dan hobbel ik weer door, het tempo ligt voor mij doen niet echt laag kan iets sneller maar echt langzaam is het niet, het parcours is wel wat saai en te bekend. Ik en me maag zijn geen vriendjes vandaag maar dan eindelijk het laatste viaduct de bocht om richting de vereniging waar Martin het verkeer staat te regelen en dan eindelijk over de lijn 1.41.14 een bruto/netto tijd. Het was een beetje jammer dat je betaal voor een chip met registratie maar dat de starttijd niet meegenomen word want het scheelde bij mij toch zes seconden het verschil tussen….en. Daarna nog even rustig aan gedaan bakje thee gedronken en toen lekker naar huis, weer een mooie drukke week achter de rug.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten